مقالات

همه چیز در مورد گارانتی و سرویس اولیه و دوره ای کوییک

در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای کوییک صفر سایپا همراه با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است.

 

مدت زمان و شرایط گارانتی کوییک شرکت سایپا چیست؟

خودرو کوییک (معمولی و R) به مدت 2 سال یا مسافت 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت سایپا تحت گارانتی می باشد.

نکته: با خرید بسته تمدید گارانتی خودرو کوییک از نمایندگی های مجاز سایپا می توان طول دوره گارانتی خودرو خود را به مدت 1 سال یا 20 هزار کیلومتر دیگر افزایش دهید.

 

چه مواردی شامل گارانتی خودرو کوییک نمی شود؟

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت سایپا برای خودرو کوییک می باشد:

  1. تعمیرات ناشی از فرسودگی مداول خودرو (برای مثال فرسودگی لاستیک)
  2. هزینه سرویس و نگهداری خودرو (سرویس های دوره ای)
  3. صدمات ناشی از عوامل غیرمترقبه نظیر تصادفات، سنگ خوردگی، سرقت، آتش سوزی، بلایای طبیعی، جنگ و …
  4. اسپرت کردن خودرو (کم کردن ارتفاع، استفاده از رینگ و لاستیک غیر استاندارد، دوگانه سوز کردن خودرو خارج از نمایندگی های سایپا

همچنین توجه داشته باشید که مواد مصرفی زیر شامل ضمانت خودرو کوییک نمی شوند:

  • روغن موتور، جعبه دنده، ترمز و هیدرولیک
  • مایعات (مایع ضد یخ، مایه شیشه شوی)
  • فیلترها (فیلتر بنزین، فیلتر هوا و فیلتر روغن)

 

چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو کوییک می شود؟

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت سایپا برای ماشین کوییک می باشد:

  1. استفاده از وسایل غیراستاندارد (فیوزها، باندها، چراغ های جلو و راهنما و…)
  2. استفاده از وسایل غیراستاندارد در محل فندک (مانند دستگاه تصفیه هوا، چراغ شارژی و …)
  3. عدم انجام سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سایر سرویس های ادواری
  4. هر گونه تغییر در سیم کشی و برق خودرو (نظیر نصب غیراستاندارد دزدگیر)
  5. دستکاری کیلومترشمار خودرو
  6. تعویض اتاق کامل در اثر تصادف شدید
  7. انجام تعمیرات یا سرویس های دوره ای خارج از نمایندگی های مجاز شرکت سایپا (منجر به خارج شدن قطعات و مجموعه های مرتبط از ضمانت می شود)

 

کدام قطعات خودرو کوییک شامل ضمانت محدود می شود؟

قطعاتی که به عنوان قطعات مصرفی و استهلاکی نبوده ولی عمر کارکرد آن ها کمتر از مدت زمان معین در دوران ضمانت خودرو می باشد که برای این دسته از قطعات ضمانت مطابق جدول زیر می باشد:

صفحه کلاچ باتری نصف مدت زمان دوره ضمانت و کارکرد
لنت ترمز لامپ تسمه ها 10 هزار کیلومتر از زمان تحویل خودرو
تیغه برف پاک کن شمع موتور
حسگر دوم اکسیژن کربن کنیستر کاتالیست کانورتور 18 ماه یا 30 هزار کیلومتر
لاستیک تایر و سیستم پخش خودرو ضمانت به عهده عرضه کننده خودرو می باشد. 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

 

سرویس اولیه سایپا برای کوییک چیست؟

مالک خودرو کوییک سایپا موظف است ظرف مدت 5 ماه پس از تحویل خودرو و طی مسافت حداقل 1000 کیلومتر برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.

در صورتی که در این بازه زمانی مراجعه صورت نگیرد یا پیمایش حداقل 1000 کیلومتر در زمان 5 ماهه انجام نشود گارانتی خودرو کوییک به صورت کامل ابطال می شود.

 

سرویس ثانویه سایپا برای کوییک چیست؟

مراجعه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا برای انجام سرویس ثانویه ظرف مدت 6 ماه یا طی مسافت 4500 تا 5500 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) برای خودروهایی که تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و هوا برای انها در سرویس اولیه صورت نگرفته باشد الزامی می باشد و عدم مراجعه به نمایندگی های مجاز در این محدوده زمانی و مسافتی باعث ابطال کامل گارانتی خودرو می شود.

 

هزینه انجام سرویس اولیه و ثانویه سایپا برای کوییک چقدر است؟

در سرویس اولیه، انجام عملیات و بازدیدهای مورد نظر رایگان می باشد و در صورت پیمایش به میزان لازم، تعویض روغن، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) با هزینه مشتری انجام می گیرد.

چنانچه در زمان سرویس اولیه پیمایش خودرو بین 3500 تا 5500 کیلومتر باشد، سرویس اولیه و ثانویه به صورت همزمان انجام شده و مالک خودرو ملزم به مراجعه بعدی برای سرویس ثانویه نمی باشد.

در سرویس ثانویه هزینه تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) به عهده مشتری می باشد.

 

سرویس های دوره ای کوییک به چه صورت است؟

خودرو کوییک شما باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) در نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مورد بادید و سرویس قرار گیرد که هزینه آن حتی در طول دوره گارانتی، بر عهده مشتری بوده و عدم انجام آن منجر به ابطال گارانتی قطعات و مجموعه مرتبط خودرو می شود.

اجرت انجام سرویس های ادواری و هزینه مواد مصرفی مورد استفاده در این سرویس ها به عهده مشتری می باشد، مگر در مواردی که هزینه آنها مطابق کارت طلایی سایپا است و نیاز به پرداخت از طرف مشتری نیست.

برای مراجعه و انجام سرویس های اولیه و دوره ای شرکت سایپا، همراه داشتن کارت گارانتی خودرو الزامی نیست، زیرا اطلاعات خودرو در سیستم نمایندگی های سایپا ثبت شده است.

 

جدول سرویس های دوره ای کوییک

بنابر توصیه شرکت سایپا، شما مالک خودرو کوییک باید پس از هر بار پیمایش مسافت 10 هزار کیلومتر برای انجام سرویس های دوره ای به یکی از نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه نمایید. همانطور که در بالا اشاره شد مراجعه تا کیلومتر 40 هزار اجباری است و در صورت عدم مراجعه، گارانتی خودرو شما لغو می شود.

جدول سرویس های دوره ای خودرو کوییک سایپا

 

هزینه انجام سرویس های دوره ای سایپا چقدر است؟

پرداخت هزینه سرویس های دوره ای سایپا (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است) و در مورد خودروهای دارای کارت طلایی نیز منوط به مدت اعتبار آن بر اساس ضوابط شرکت سایپا می باشد. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

 

آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های سایپا مراجعه کنم؟

طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (24 ماه یا دو سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اما اگر گارانتی خودرو شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های سایپا نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.

چنانچه از نمایندگی سایپا در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید.

چطور از نمایندگی های سایپا برای خدمات وقت بگیرم؟

برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های سایپا بهترین روش استفاده از نوبت دهی اینترنتی است. برای این منظور به سایت سایپا یدک مراجعه نمایید (اینجا کلیک کنید).

 

همچنین می توانید نرم افزار (اپلیکیشن) امور مشتریان سایپا را از اینجا دانلود کنید.

 

خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)

[helpie_faq group_id=’889’/]

 

‫41 دیدگاه ها

  1. این موردم اضاف کنید تا زمانی که چراغ چک روشن نباشه هیچ خدمات گارانتی تعلق نمیگیره حتی خودرو ریپ بزنه برا من که اینطوری بوده

    1. سلام . برج ۱۰ ماشین تحویل گرفتم مدل کوییک اتومات پلاس
      ۱۰۰ یک ماه بعد نرم افزار صفحه مانیتور سوخت ضبط و علایم هشدار و سنسور عقب همه موارد وابسته به ان از کار افتاد ۲۰۰ موقع استارت صدای وحشتناک تسمه که جیرجیر میکرد را دارد
      ۳۰۰ درب سمت راننده خوب بسته نمیشه و فاصله درزها یکی نیست یجا بیشتر و یکجا کاملا چسبیده
      ۴۰۰ )فندکی کلا خراب
      ۵۰۰) سرعت که بالا می ره وسط اتوبان افت پیدا میکنه و یهو پایین میخواد گاز نمی خوره پدال گاز تاثیر نداره و بعد از چندین سری گاز یهو مجدد سرعت می گیره . خیلی خطرناکه . سراشیبی به بالا حرکت نمیکنه
      ۶۰۰) در حالت دنده عقب در سرایشبی صدای موتور خیلی زیاد میشه
      ۷۰۰) بعد از ۳ ماه ماشین روشن نمیشه ۸۰۰ بردم نمایندگی میگه باید اینتزنتی ثبت نام کنید و فقط سرویس اولیه رو پذیرفتند .
      اینترنتی هم نمیشه وقت گرفت .

      من نمی دونم ماشین خراب راه نمی ره اینترنتی هم نوبت نمیشه گرفت تکلیف چیه .
      ۲۸۸ میلیون تومان هم نقدی پول واریز کردم .

    2. من مدت یک ماه در نمایندگی های سایپا کار کردم ، ماشینهای صفر کیلومتر ساپا بیشترشون مشکل فنی داشتن ، اینهمه پول میگرن از مشتری آشغال تحویل میدن برای همین واردات ماشین رو آزاد نمیکنن که ملت نفهمن چه کلاه گشادی در این چهل سال سرشون رفته با این ماشینای ساخت داخل

      1. سلام می‌خوام از نمایندگی که شکایت کنم چیکارکنم .باهام لح کردن روغن هیدرولیک کم کردن جعبه فرمونم خراب شده دیسکم سابیده شده ماشین کلا 6000رازرفته ممنون میشم کمک کنید

  2. سلام من دارم یه خودرو کوییک صفر شهریور
    ۹۹ خریداری میکنم که فقط ۶۰ کیلومتر کار کرده و سرویس اولیه در زمان کرونا در محل انجام شده و و سرویس دیگری انجام نشده و ماشین به مدت ۹ ماه در پارکینگ بوده و حرکتی نداشته آیا گارانتی شامل میشود یا خیر ؟ لطفا سریعتر جواب بدید

  3. بیخود ترین و اشغال ترین خودرو کوئیک.و از اون اشغال تر خدمات و گارانتی این ماشین و از اون آشغالترمدیرات و کارکنان سایپا هستند.از گوشت سگ حرومتر این پول.این رژیم برگرده خودم اولین نفر مدیران و کارخونه سایپا رو آتیش میزنم.

    1. مواموافقم باحرفتون همشون حلبی و آشغالن،،فقط نمیدونم این چه گارانتی وخدماتیه که تمام هزینه هاش بامشتریه، خجالت نمیکشن همه هزینه ها بامشتریه بعد تهدید هم کردن که سروقت نیاید سرویسهاروگارانتی باطل میشه،جمع کنید این مسخره بازیارو

  4. سلام. من به نمایندگی مراجعه کردم برا تعویض سنسور اکسیژن
    میگن بخشنامه اومده فعلا تعویض نکنید این قطعه رو
    الانم سه ماه هس ک امروز و صبح میکنن
    تکلیف ما چیه بالاخره

  5. دوستان این تجربه منه که از سایپا فهمیدم ، فقط یک کلمه میتونم بگم ، خدمات افتضاح و دزد بودن ، همین ، هیچی دیگ نداره

    1. من مدت یک ماه در نمایندگی های سایپا کار کردم ، ماشینهای صفر کیلومتر ساپا بیشترشون مشکل فنی داشتن ، اینهمه پول میگرن از مشتری آشغال تحویل میدن برای همین واردات ماشین رو آزاد نمیکنن که ملت نفهمن چه کلاه گشادی در این چهل سال سرشون رفته با این ماشینای ساخت داخل

    2. سلام من گارانتی اولیه هزار کیلومتر ک شد بردم ۲۰۰ هزار تومن از من پول گرفتن هیچ کاریم نکردن چطور میشه پیگیری کرد ؟

      1. سلام شماهایی که ماشینتون این همه مشکل داره کجا زندگی می‌کنید من خودم مسئول گارانتی سایپا هستم هیچ کدوم از این مسائلی که بیان کردید توی نمایندگیهای شهرستانها نیست درسته بعضی قطعات محدودیت کیلومتر داره وسرویسها از سال ۹۰ به اینور به عهده مشتری بوده اما اکثر قطعات رو ما داریم گارانتی تعویض میکنیم این نظراتی که شما و مابقی دوستان بیان کردید من خیلی تعجب کردم چون اصلا نمایندگیهای شهرستان اینجور نیستن

  6. اخه چه گارانتی که همه هزینه ها با خود صاحب ماشین خوب همون کار رو میبری بیرون انجام میدن…

  7. من 3ماهه کوییک گرفتم.رفتم.سرویس ثانویه.که فقط روغن تعویض بشه.280هزار آزمون پول گرفتن.مکانیک های داخل نمایندگی همشون بچه سال وصف کیلومتر.تعجب میکنم.چطور ماشین نو به امید آدم صفرکیلومتر میزارن؟

    1. سلام، کوییک رو بدم نمایندگی فرحزادی ، هیچ کدوم مشکل رو نفمیدن ، افتضاح بود ، ریدم تو این خدمات پس از فروش و نمایندگی فرحزادی سایپا.

    2. سلام کاملا درست میگید، البته خب با این پول و درصدی که کارفرما به استادکاران بابت دستمزد میدن، هیچ استادکار ماهری تو نمایندگی کار نمیکنه، چهار تا بچه کارآموز میارن که خدا میدونه چه بلایی سر ماشین مردم میارن، اصلا در کل این قانون اشتباهی هست که اجبارا مردم رو برا سرویس میکشونن نمایندگی، تهدیدم میکنن نیومدی باطل، پول ندادی باطل، خدماتم که هیچی، بدتر ادم پشیمون میشه، کلا خدمات و گارانتی هیچ معنایی نداره تا زمانی که قطعه کیفیت نداره، استادکار ماهر نباشه، قطعه به فراوانی نباشه

  8. من کنیستر ماشینم خراب بوده قبل عید وقت ندادن الان بردم عوض کردم گارانتی ۳۰ هزار کیلوتر میگه شامل شما نمیشه و قبل ۳۰ هزارتا باید میاوردی ولی تو کاتالوگ زمانتش زده ۳۰ هزار حالا که تعویض کردیم باید خودتون پولشو بدید.م

  9. سلام . برج ۱۰ ماشین تحویل گرفتم مدل کوییک اتومات پلاس
    ۱۰۰ یک ماه بعد نرم افزار صفحه مانیتور سوخت ضبط و علایم هشدار و سنسور عقب همه موارد وابسته به ان از کار افتاد ۲۰۰ موقع استارت صدای وحشتناک تسمه که جیرجیر میکرد را دارد
    ۳۰۰ درب سمت راننده خوب بسته نمیشه و فاصله درزها بیش از حد
    ۴۰۰ )فندکی کلا خراب
    ۵۰۰) وسط اتوبان افت پیدا میکنه و یهو سرعت پایین میخواد گاز نمی خوره
    ۶۰۰) در حالت دنده عقب در سرایشبی صدای موتور خیلی زیاد میشه
    ۷۰۰) بعد از ۳ ماه ماشین روشن نمیشه
    ۸۰۰ بردم نمایندگی میگه باید اینتزنتی ثبت نام کنید و فقط سرویس اولیه رو پذیرفتند .
    اینترنتی هم نمیشه وقت گرفت .

    من نمی دونم ماشین خراب راه نمی ره اینترنتی هم نوبت نمیشه گرفت تکلیف چیه .
    ۲۸۸ میلیون تومان هم نقدی پول واریز کردم .
    کسی نیست طرف مشتری باشه

  10. سلام ماشین 5هزارتا کارکردمن توی دنده دو صدا میداد موقع گارانتی گفت گیربکس باید باز بشه .پیچهای گیربکس را با بوکس تا اخربست ک منجر به بریدن پیچ شده بود بعداز بردن ماشین متوجه ریختن واسکازین شدم به نمایندگی مراجعه کردم و بعد از کلی بحث گفتند میبریم تراشکاری با پیچ بزرگتر چفت میکنیم وقتی پوسته را اوردند با تصاویری که از مراحل گرفته بودم ب مدیریت نمایندگی مراجعه کردم که با مشاهده سوراخ دوبرابر گشادشده پیچ خودشون با کلی ناارحتی دستور ب تعویض کامل پوسته دادند .این فرایند در حالی که بنده خانم هستم و بسیار صرف وقت از بنده شد ..به این نتیجه رسیدم که مکانیک ها و تمام پرسنلی که در نمایندگی خدمات میدهند یا تازه کار هستند یا بی مسئولیت .باعث تاسفه ..این است ایران من

    1. سلام شماهایی که ماشینتون این همه مشکل داره کجا زندگی می‌کنید من خودم مسئول گارانتی سایپا هستم هیچ کدوم از این مسائلی که بیان کردید توی نمایندگیهای شهرستانها نیست درسته بعضی قطعات محدودیت کیلومتر داره وسرویسها از سال ۹۰ به اینور به عهده مشتری بوده اما اکثر قطعات رو ما داریم گارانتی تعویض میکنیم این نظراتی که شما و مابقی دوستان بیان کردید من خیلی تعجب کردم چون اصلا نمایندگیهای شهرستان اینجور نیستن

  11. بابا صد رحمت به دزد !ما ملت ایران ادمای بدبختی هستیم.هیچ جای دنیا اینقد سوئ استفاده نمیشه از مردمانشون.گارانتی و بیمه هیچ معنی در مملکت ما نداره

  12. شیشه های کوییک دراثر فشارباد خودبه خود میشکنه .و جزو گارانتی نیست .دستگیره های در ضعیف هستن و حتما حتما بعداز چندمرتبه استفاده میشکنه.جزو گارانتی نیست .کاسمه نمد جنس اش ضعیفه میکشنه خودنمایندگی ام قبول داره منتهی جزو گارانتی نیست.کاسه نمد میشکنه روغن ریزی داره کل سیستم ماشین ات و میریزه بهم .ماشین صفر خریدم اما انگار ده سال کار کرده .کوییک بخری انگار پولتو ریختی تو جوب .

    1. سلام شماهایی که ماشینتون این همه مشکل داره کجا زندگی می‌کنید من خودم مسئول گارانتی سایپا هستم هیچ کدوم از این مسائلی که بیان کردید توی نمایندگیهای شهرستانها نیست درسته بعضی قطعات محدودیت کیلومتر داره وسرویسها از سال ۹۰ به اینور به عهده مشتری بوده اما اکثر قطعات رو ما داریم گارانتی تعویض میکنیم این نظراتی که شما و مابقی دوستان بیان کردید من خیلی تعجب کردم چون اصلا نمایندگیهای شهرستان اینجور نیستن

  13. یعنی شرایط گارانتی سایپا به معنای واقعی کلمه شرم آوره و توهین به شعور مردم
    فقط اسم گارانتی وجود داره
    هیچ تعهد و مسوولیتی وجود نداره
    میگه خدمات دوره ای اجباریه ولی هزینه اش با مشتریه
    اگر هم کوچکترین قطعه ای شامل گارانتی باشه با یه بخشنامه لغوش میکنن
    کوئیک سه ماه کارکرده با کیلومتر 5700 بردم نمایندگی، یه الف بچه علیرغم اینکه بیشتر از یک هفته تو نوبت منو نگه داشته و کیلومتر کمتر از 5500 بود گارانتی را باطل کرد
    همون لحظه ماشین آشغالی را در نمایشگاه دیوار به دیوار نمایندگی فروختم و یک عدد هیوندای ورنا مدل 84 خریدم و واقعا از کیفیت ساخت و سواریش هرچه بگم کم گفتم

  14. باسلام چرا تمام سنسور اکسیژن کوییک هایی که دادین بیرون همه از دم خرابه نمایندگی هم میریم تعویض نمی‌کنه واقعا برای یه شرکت با این عظمت متأسفم وقتی تو اکثر کوییک ها سنسور خرابه چرا ایرادو برطرف نمیکنین یا حداقل به نمایندگی اعلام کنید تعویض کنن

  15. سلام.گارانتی خودرو مخصوصا گروه سایپا چیز مضخرفی و فقط برای پرکردن جیب خودشون و سرکیسه کردن مردمه و هیچ چیز هم شامل گارانتی نمیشه.مردم گول میزنن که سرویس نیای گارانتی باطله و برای تعویض روغن مضخرف شرکت سایپا و فیلتر کلی پول بیشتری نسبت به بیرون دارن.مکانیک و کلا تعمیرکاراشون بچه سن و هیچ چیز بلد نیستن و عیب یابی بلد نیستن.اگه تعمیرکار خوب بودن با مغازه زدن بیرون کلی کاسب بودن نه که یه حقوق اداره کار بدون هیچ مزایا بگیرن…مملکتی که نظارت نبود و خود بالاییها با شرکت خودروساز همدستن برای خالی کردن جیب مردم و اشغال دادن دست مردم

  16. مزخرف ترین و آشغالترین خودروها با قیمت خون باباشون. کثافت بزنن به خون نجسشون که از یک انسان دیگه انقدر سو استفاده می کنن.

  17. من کوییک صفر خریدم و همه کاراش رو بیرون انجام دادم با هذینه خودم هم خیالم آسوده تره هم ماشینم رو نمیدم دست نمایندگی که یه چیزیش که خرابه را جزء گارانتی میگن نیست یا پواشو کامل میگیرن یا موجود نیست یا دست یه مشت کار اموز نمیدم من ر..دم تو این گارانتی که موجب ضرره فقط …

  18. من کوییک تحویل گرفتم در ها باز می‌ماند رادیو وشیشه بالابر هاش کار نمی‌کرد تسمش صدا میداد رفتن نمایندگی گفتن اینا به نمایندگی کار نداره ببرید بیرون انجام بدیدواقعاچیزی بنام گارانتی وجود نداره باز ایران خودرو بهتره 206 تحویل گرفتم خیلی بهتر جواب میدن

  19. رفتم نمایندگی سه ماه که ازاین خودروهای بی کیفیت داخلی گرفتم گفتم ماشین ریپ میزنه بعد موقع دنده عقب خاموش میشه باید پات روگاز باشه که خاموش نشه میگم نگا کنید میگه ماشین گرم شه خودش درست میشه .شما قضاوت کنید.ماروچی فرض دارن.یا گبربکش که ررواعصابم راه میره خیلی افتزاه .

  20. لعنت خدا بر همه تون با این آشغالهایی که میدید دست مردم بدبخت بیچاره. از گوشت سگ هم حروم تون بشه…

  21. همش دروغه هیچ گارانتی ندارن همش تبلیغ میکنن ماشین نو گرفتیم باطری خرابه چراغها آب میده ترمز صدا میده ریدم تو ایران خودرو وسایپا ریدم سر در جمهوری اسلامی

  22. نه اینکه نمایندگی سایپا بده ایرانخودرو خوبه یکی از یکی دزدتر و ناواردتر خود شما هم بهتر میدونید ولی چرا هیچ کاری نمیکنین ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *