اخبار خودرومقالات مدیران خودرو

تفاوت میان چری تیگو 5 اکسلنت Excellent و لاکچری اسپرت Luxury Sport و مدل IE

در اینجا به تفاوت میان چری تیگو 5 قدیم و جدید، و تفاوت میان نسخه اکسلنت (Excellent) و لاکچری اسپرت (Luxury Sport) و نسخه IE این خودرو میپردازیم.

این روزها شاهد ورود نسل های جدیدی از خودروهای مختلف به بازار هستیم که تنها تفاوت های اندکی با مدل های قبلی (چه به لحاظ ظاهری و یا آپشن و عملکرد) دارند. البته در مورد خودروهای داخلی دو خودروساز بزرگ کشور شاید این موضوع چندان صادق نباشد و سالهاست که شاهد تولید خودروهای قدیمی با همان امکانات و مشخصات قبلی و حتی حذف برخی امکانات و آپشن ها هستیم ولی در خصوص خودروهای مونتاژی در ایران به خصوص شرکت مدیران خودرو این موضوع کاملا صادق است.

اما آنچه باعث سردرگمی مشتریان می شود نامگذاری این مدل هاست و تفاوت های میان آنها که کار را برای افرادی که قصد خرید دارند دشوار می کند. در این مطلب قصد داریم سراغ خودرو چری تیگو 5 (Chery Tiggo 5) شرکت مدیران خودرو برویم و تفاوت میان دو مدل فعلی این خودرو، یعنی مدل اکسلنت (Excellent) و لاکچری اسپرت (Luxury Sport) که تا سال 1398 تولید می شد را شرح دهیم. البته در سال 1399 خودرو چری تیگو5 دیگر تنها در مدل اکسلنت (فول آپشن) تولید می شود.

 

خواندن این مطلب به شما پیشنهاد می شود: تفاوت میان دو مدل لاکچری و اکسلنت اسپرت ام وی ام MVM X22 چیست

 

خودرو چری تیگو 5 از سال 1394 و در دو مدل اکسلنت و لاکچری وارد بازار ایران شد. از سال 1396 هم نسخه جدید (فیس لیفت) تیگو 5 وارد بازار شد که همان دو مدل اکسلنت و لاکچری را شامل می شد ولی در هر دو مدل تغییراتی داشت. برای سهولت درک این تفاوتها بهتر است ابتدا تفاوت میان تیگو5 قدیم و تیگو 5 فیس لیفت را شرح دهیم.

 

تفاوت میان تیگو5 مدل 94 و فیس لیفت

تفاوت تیگو 5 قدیم و جدید

از سال 1396 مدیران خودرو تیگو 5 را با فیس لیفت جدید وارد بازار کرد که با مدل قبلی تنها در ظاهر و برخی امکانات تفاوت داشت و به لحاظ فنی یکی بود. در تیگو5 فیس لیفت یک نوار LED به چراغ های جلو اضافه شده است و چراغ های روشنایی روز نیز به آن اضافه شده است. به علاوه امکانات زیر نیز به نسخه فیس لیفت تیگو 5 اضافه شد:

  • صفحه نمایش (مانیتور) بزرگتر 8 اینچی
  • سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)
  • گرمکن صندلی
  • آینه های برقی تاشو

 

تفاوت مدل اکسلنت و لاکچری اسپرت تیگو 5 فیس لیفت

تفاوت تیگو 5 اکسلنت و لاکچری

همانطور که در بالا اشاره شد چری تیگو 5 در اواخر سال 1396 و در دو مدل اکسلنت و لاکچری اسپرت وارد بازار شد. مدل لاکچری اسپرت همان مدل فیس لیفت اولیه است ولی در مدل اکسلنت (Excellent) که می توان آن را نسخه فول آپشن تیگو 5 دانست، امکانات زیر اضافه شده است:

  • کیسه های هوای جانبی (ایربگ) برای سرنشینان جلو
  • سیستم های پایداری ESP, ASR, DTC, HHC, EBA
  • دوربین عقب دینامیک (در مقایسه با دوربین عقب استاتیک مدل لاکچری اسپرت)

 

چری تیگو 5 مدل جدید IE

تفاوت تیگو 5 IE و اکسلنت

اما در اواخر سال 1397 شرکت مدیران خودرو مجددا نسخه جدیدی از چری تیگو5 را وارد بازار ایران کرد که  در حال حاضر در سال 1399 نیز تنها این مدل از خودرو عرضه می شود. این نسخه نسبت به مدل اکسلنت تغییراتی به شرح زیر داشته است:

  • استفاده از صفحه نمایش (مانیتور) بزرگتر 10 اینچی
  • تغییر رنگ تریم داخلی خودرو (تودوزی چرمی دو رنگ )
  • اضافه شدن سنسور پارک جلو

اما در نسخه تیگو 5 IE شاهد ححذف برخی از آپشن ها نیز بوده ایم. از جمله:

  • حذف سیستم تهویه دوگانه Dual

به نظر می رسد حذف آپشن های بالا به دلیل عدم سازگاری با مانیتور جدید این خودرو بوده است.

‫9 دیدگاه ها

    1. خوشحالیم مطلب مورد پسند و نظر شما قرار گرفته. هدف ما اطلاع رسانی دقیق و کمک به تصمیم گیری آگاهانه شماست.

  1. سلام.مطلب مفید و کاملی بود.من قبلا مطالعه کرده و مطالب را میدانستم ولی از حذف کولر دوال در نسخه IE اطلاع نداشتم.از دقت نظرتان متشکرم.

  2. با سلام ایا نفاوتی ببن تیگو ۵ با مارک ام وی ام وچری در قطعات وکابین هست یا فقط اسمش عوض شده؟

  3. لطفا در مورد تیگو۵ توربو و تفاوت هایش با مدل های اکسلنت و لاکچری صحبت شود و اینکه چرا نمایندگی مادیران خودرو مدل ۹۹ تیگو۵ توربو را در تیرماه ۱۴۰۰ عرضه کرده است؟!!!!

  4. سلام خسته نباشید ممنون بابت توضیحات یه سوال بنده تیگو ۵ برداشتم ولی به تازکی هنوز بهم ماشین ندادن ولی پیام که برام امده یه سیستم دیگه زده ولی روز که واریز کردم زده بود تیگو ie
    ولی الان پیام زده تیگوFL
    فرق این چیه جدیده یا قدیم ؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید؟؟؟؟؟

  5. سلام وقت بخیر
    ببخشیدخودرو تیگو 5 بنده تو سند زده تیپ:FL
    الان اکسلنت هس یا لاکچری اسپرت؟
    ممنونتون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *