اخبار خودرومقالات مدیران خودرو

تفاوت میان دو مدل لاکچری و اکسلنت اسپرت ام وی ام MVM X22 چیست

این روزها شاهد ورود نسل های جدیدی از خودروهای مختلف به بازار هستیم که تنها تفاوت های اندکی با مدل های قبلی (چه به لحاظ ظاهری و یا آپشن و عملکرد) دارند. البته در مورد خودروهای داخلی دو خودروساز بزرگ کشور شاید این موضوع چندان صادق نباشد و سالهاست که شاهد تولید خودروهای قدیمی با همان امکانات و مشخصات قبلی و حتی حذف برخی امکانات و آپشن ها هستیم ولی در خصوص خودروهای مونتاژی در ایران به خصوص شرکت مدیران خودرو این موضوع کاملا صادق است.

اما آنچه باعث سردرگمی مشتریان می شود نامگذاری این مدل هاست و تفاوت های میان آنها که کار را برای افرادی که قصد خرید دارند دشوار می کند. در این مطلب قصد داریم سراغ خودرو ام وی ام ایکس22 (MVM X22) شرکت مدیران خودرو برویم و تفاوت میان دو مدل فعلی این شرکت، یعنی مدل لاکچری (Luxury) و اکسلنت اسپرت (Excellent Sport) که در سال 1399 تولید می شوند را شرح دهیم. البته در سال 1398 خودرو X22 با مدل های دیگری نظیر اسپرت اکسلنت (Sport Excellent) نیز تولید می شد که به دلیل توقف تولید در این مطلب به آن نمی پردازیم.

خواندن این مطلب به شما پیشنهاد می شود: معرفی خودرو MVM X22 

پیش از این که به تفاوت های دو مدل مورد اشاره در بالا بپردازیم بهتر است بدانیم خودرو X22 مدیران خودرو را می توان بر اساس موارد زیر نیز تقسیم بندی کرد:

مدل دستی یا اتومات

خودرو MVM X22 در دو مدل دستی و اتومات تولید می شود. بنابر این مدل لاکچری هم می تواند دنده دستی باشد و هم اتومات.

 

مدل ساده و اسپرت

خودرو MVM X22 در دو مدل ساده و اسپرت در بازار وجود دارد. تنها تفاوت این دو مدل به دو رنگ بودن خودرو مربوط می شود. به این صورت که در مدل اسپرت سقف خودرو به رنگ مشکی است.

 

 

حال میرسیم به موضوع اصلی مطلب حاضر که تفاوت های میان دو مدل لاکچری و اکسلنت اسپرت است:

ام وی ام ایکس22 لاکچری (MVM X22 Luxury)

مدل لاکچری X22 تک رنگ است (یعنی همان مدل ساده) و دارای اپشن های ESP، HAC و TPMS می باشد. مدلی هم در سال های قبل وجود داشت که بدون این آپشن ها بود و مدل X22 ساده نامیده می شد ولی مدل حاضر که این قابلیت ها را دارد X22 لاکچری نامیده می شود.

 

ام وی ام ایکس22 اکسلنت اسپرت (MVM X22 Excellent Sport)

مدل اکسلنت اسپرت X22 علاوه بر آپشن های مدل لاکچری، دارای سقف مشکی، گارد و رکاب، کنسول وسط و چراغ خوشامدگویی نیز می باشد. در واقع عنوان “اسپرت” به واسطه همین سقف مشکی بودن، به نام این مدل اضافه شده است و به خاطر سایر ادواتی که اضافه شده است نیز عنوان اکسلنت اضافه شده و در نهایت مدل اکسلنت اسپرت نامیده شده است.

 

در تصویر زیر نیز می توانید تفاوت های این دو مدل را ببینید:

تفاوت MVM X22 لاکچری و اکسلنت

‫23 دیدگاه ها

  1. بنظر من با ۲ تومن میشه این تفاوتها را جبران کرد در صورتیکه اختلاف قیمت بین این دو خودرو ۲۰ میلیونه

  2. ببخشید اطلاعات این دو ماشین(MVM X22 MT Excellent Sport و MVM X22 MT Sport Luxury) را اشتباه ننوشته اید؟ چون قیمت لاکچری از اکسلنت بیشتره!!

    1. با درود، مدت ۲ ماه هست که خودرو x22لاکچری خریداری کردم ولی بدلیل سلکه قادر به گرفتن کلاچ نیستم آیا میتوانم درخواست تعویض گیربکس از دنده ای به اتومات بدهم؟
      سپاس از راهنمائی و همکاری شما‌.

      1. درود برشما،پس از خرید می‌توانیم بر روی خودرو سیتم های امنیتی از قبیل جی پی اس، دوربین تصویر بردار جهت ثبت لحظه و دزدگیر نصب کنیم؟

  3. سلام، ماشین من که تازه سفارش دادم MT Sport luxury هست ، یعنی هم اسپورت هم لاکچری ! منظور چیه ؟ و فرقش چیه ؟ البته MVM X22 MT Sport luxury

  4. آیا مدلهای لاکچری و اکسلنت اسپرت که امنوهد۵۴۰ میلیون و ۶۲۰ میلیون هستند. هر دو دنده اتومات هستند؟ یا اینکه ممکن است باشند یا نه

  5. در مدل اکسلنت اسپرت دوحالت رانندگی اسپرت و اکونونی وجود دارد و گرمکن و سرد کن صندلی برای سرنشینان جلو برعکس مدل لاکچری وجود دارد.سقف مشکی،سینی بلند زیر موتور دارد،ارتفاع کمتر نسبت به لاکچری،دیفیوزر عقب و اسپویلر عقب بصورت فول دارد.گارد پلاستیکی سپر جلو و چراغ خوشامد گویی دربهای جلو دارد،تهویه نیمه اتومات و سنسور باران دارد،آنتن فلت روی شیشه جلو دارد،چراغ بدرقه دارد،حالت کارواش برف پاکن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *