در این مطلب اطلاعات گارانتی خودرو ام وی ام ایکس22 پرو MVM X22 Pro مدیران خودرو، شامل شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای ایکس 22 صفر همراه با جزئیات نگهداری و استعلام گارانتی این ماشین شرح داده شده است.
مدت زمان و شرایط گارانتی ام وی ام X22 پرو چیست؟
خودرو MVM X22 Pro به مدت 48 ماه (4 سال) یا مسافت 80 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه و سرویس های ادواری در نمایندگی های مجاز شرکت مدیران خودرو تحت گارانتی می باشد.
گارانتی رنگ خودرو
رنگ خودرو در صورت رعایت ضوابط موضوعه دوران گارانتی به مدت ۳ سال تحت پوشش گارانتی است.
گارانتی رنگ خودرو
لاستیک چرخ در صورت وجود نقص فنی تا دو سال یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد گارانتی است. استهلاک لاستیک چرخ که ناشی از استفاده از خودرو باشد یا عیب ناشی از عوامل خارجی مشمول شرایط گارانتی نیست
گارانتی سیستم ضبط و پخش
لاستیک چرخ در صورت وجود نقص فنی تا دو سال یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد گارانتی است. استهلاک لاستیک چرخ که ناشی از استفاده از خودرو باشد یا عیب ناشی از عوامل خارجی مشمول شرایط گارانتی نیست
نکات مهم:
- تاریخ شروع گارانتی از زمانی است که خودرو به مشتری تحویل داده می شود.
- گارانتی در صورتی معتبر خواهد بود که سرویس اولیه در زمان و کیلومتر تعیین شده توسط نمایندگی مجاز شرکت مدیران خودرو صورت گرفته باشد.
- سرویسهای ادواری توصیه شده بایستی در بازه مشخص و توسط نمایندگیهای مجاز انجام گرفته باشد.
- هر گونه تعمیرات تحت عنوان گارانتی بایستی صرفا به وسیله شبکه نمایندگیهای مجاز شرکت مدیران خودرو انجام گیرد.
- کلیه تنظیمات بازدیدها تست اسکنر رگلاژها سرویسهای ادواری پس از سرویس اولیه مواد مصرفی و مایعات جزء تعهدات گارانتی نمیباشد.
- تعمیرات گارانتی محدود به هزینه اجرت تعمیرات و قیمت قطعه یدکی میباشد (تعویض قطعات معیوب یا تعمیر آنها)
- تعویض یا تعمیر قطعات معیوب بنا به تشخیص کارشناسان شرکت مدیران خودرو میباشد.
- کلیه قطعات معیوب تعویض شده تحت پوشش ،گارانتی متعلق به شرکت مدیران خودرو میباشد.
- گارانتی سیستم ضبط و پخش خودروهای شرکت مدیران خودرو تا پایان بازه گارانتی خودرو میباشد این ضمانت نامه محدود به شرایط فوق بوده و بخصوص در برابر خسارات ناشی از تصادفات و خسارات وارده بر اشیاء و یا اشخاص هیچگونه مسئولیتی را برای شرکت مدیران خودرو ایجاد نمی نماید.
شرایط گارانتی قطعات با عمر محدود
نام قطعه | شرایط گارانتی |
نام قطعه | 10000 کیلومتر |
لنت ترمز | 12 ماه یا 20000 کیلومتر (هرکدام زوتر فرا برسد) |
صفحه کلاچ | 10000 کیلومتر |
تسمه ها (غیر از تسمه تایم) | 48 ماه یا 100000 کیلومتر (هرکدام زوتر فرا برسد) |
باتری | 12 ماه یا 20000 کیلومتر (هرکدام زوتر فرا برسد) |
لاستیک | 24 ماه یا 40000 کیلومتر (هرکدام زوتر فرا برسد) |
شیشه | 24 ماه یا 40000 کیلومتر (هرکدام زوتر فرا برسد) |
تیغه برف پاک کن | 10000 کیلومتر |
لامپ | 10000 کیلومتر |
کنیستر | 18 ماه یا 30000 کیلومتر (هرکدام زوتر فرا برسد) |
کاتالیست کانورتور | 18 ماه یا 30000 کیلومتر (هرکدام زوتر فرا برسد) |
سنسور اکسیژن | 18 ماه یا 30000 کیلومتر (هرکدام زوتر فرا برسد) |
نکات مهم:
- در خصوص خودروهای با بازه گارانتی کمتر از ۴۸ ماه یا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) بازه گارانتی تسمه ها معادل بازه گارانتی آن خودرو میباشد.
- بازه گارانتی رکاب برقی ۲۴ ماه یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرارسد) میباشد.
موارد خارج از پوشش گارانتی
گارانتی خودرو ایکس22 مدیران خودرو شامل موارد زیر نمی شود:
1. خسارت ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت مدیران خودرو
- خرابی ناشی از تصادفات و استفاده نامناسب از خودرو
- استفاده از خودرو در مسابقات رالی سرعت و …
- هر گونه تغییرات در خودرو و تقویت آن (تغییر در مشخصات محصول نظیر تغییرات موتور و …) یا حذف قطعات و جایگزین نمودن قطعات دیگرژ
- خرابی ناشی از آتش سوزی بلایای طبیعی عمومی و … غیر از نقص فنی اغتشاش و شورشهای اجتماعی و سیاسی
- صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیرپاشی ،شده نمک ریزی شده و عوامل بیرونی نظیر برخورد سنگ و شن با خودرو، اگر سبب آسیم شدید به بدنه و رنگ خودرو شود با نظر کارشناس فنی مدیران خودرو
- تحميل بار و فشار بیش از حد به خودرو و تحمیل بار بیش از ظرفیت مجاز حتی برای کوتاه مدت.
- خسارات ناشی از تعمیرات نامناسبی که توسط تعمیرگاههای غیر مجاز انجام شده باشد. . آسیبها و صدمات ناشی از نصب هر گونه قطعات غیر اصلی
- جبران خسارات ،بدنه رنگ و تزئینات خودرو که ناشی از تصادفات و حوادث بوده و تعمیر شده باشند.
- نصب هر گونه قطعات زنگ زده که موجب بروز خوردگی و یا زنگ زدگی در سایر قطعات شود. وجود هر گونه گرده رنگ که ناشی از قرار گرفتن خودرو در یک محیط نامناسب باشد.
- هر گونه تغییر در رنگ خودرو و خارج کردن آن از حالت استاندارد کارخانه ای مانند سرامیک کردن کاور کردن و پولیش کاری که منجر به صدمه دیدن لایه اصلی رنگ شود و … موجب ابطال گارانتی رنگ خودرو میباشد.
- هر گونه خسارات وارده به بدنه و رنگ خودرو تصادف و …) و تزئینات پس از تحویل خودرو به مشتری
- خرابی قطعات ناشی از هر گونه تعمیرات غیر اصولی بر روی خودرو نظیر جوشکاری و غیره
- هر گونه حادثه در خودرو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به هنگام تعمیرات و یا وقوع آتش سوزی به دلیل سهل انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده و یا دستکاری در سیم کشی خودرو توسط تعمیرگاههای غیرمجاز.
- عدم مراقبت لازم از خودرو شامل عدم انجام سرویسها عدم مراقبت از بدنه
- تاثیر مواد پراکنده در محیط مانند سموم دفع آفات نباتی و غیره فضله پرندگان شیره درختان و همچنین عوامل جوی نظیر بارانهای اسیدی
- فاسد شدن باتری به دلیل عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی
- پوسیدگی لاستیک خودرو قطعات و سایر قطعات پلاستیکی به دلیل توقف طولانی خودرو و عدم استفاده از آن
- ایرادات ناشی از ریزش آب و یا سایر مایعات بر روی قطعات الکترونیکی نظیر رادیوپخش ECU
- ایرادات ناشی از رانندگی در عمق آب که باعث نفوذ آب به اجزاء داخلی خودرو مانند موتور میشود.
- خسارات ناشی از قرار گرفتن خودرو در میدانهای قوی الکترومغناطیسی و … کنار پستها و زیر دکلهای فشار قوی انتقال نیرو)
2. خسارت ناشی از عدم انجام تعمیرات مناسب و استفاده از سوخت و روغن نامناسب
- بروز هر گونه ایراد ناشی از استفاده از ،روغن مایعات فیلترهای روغن سوخت نامتناسب و یا غیراستاندارد
- زنگ زدگی و تخریب و عملکرد نامناسب قطعات موتور و همچنین رادیاتور به دلیل عدم استفاده از ضدیخ و یا استفاده از آبهای املاح دار که رسوبات آنها موجب بروز ایراد میشود.
3. استهلاک عادی
- استهلاک عادی قطعات (نظیر سایش عادی تیغه برف پاک کن یا لاستیک چرخ در اثر استفاده)
- استهلاک طبیعی خودرو فرسودگی
• هزینه ناشی از تعویض قطعات مصرف
منظور از قطعات مصرفی چیست؟
قطعات مصرفی قطعاتی هستند که به صورت عادی پس از گذشت مدتی محدود یا مقدار کارکرد خاصی مستهلک شده و بایستی تعویض شوند. استهلاک این قطعات رابطه مستقیمی با نحوه استفاده از خودرو توسط مالک کاربر یا راننده خودرو دارد. این قطعات در صورتی تحت پوشش گارانتی قرار می گیرند که تعویض آنها به دنبال بروز ایرادات ناشی از قطعات مرتبط باشد قطعات مصرفی مانند ،روغنها روانکارها مایعات شستشو و خنک کننده میباشد.
چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو ایکس 22 پرو (MVM X22 PRO) می شود؟
در شرایط زیر گارانتی خودرو ایکس 22 پرو ابطال و نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش از ارائه خدمات گارانتی به خودرو معذور خواهند بود:
1. ابطال گارانتی خودرو
- در صورتی که پلاک شناسایی هویت اتومبیل محو شده یا مفقود شده باشد گارانتی خودرو لغو میشود.
- دستکاری در کیلومترشمار و تغییر مقدار کارکرد خودرو یا از کار انداختن کیلومتر شمار بنا به تشخیص کارشناس فنی شرکت در هنگام پذیرش خودرو در نمایندگیهای مجاز در صورت دستکاری کیلومتر شمار توسط مشتری گارانتی خودرو ابطال و مشخصات آن به کلیه نمایندگیهای مجاز اعلام خواهد شد.
- از کار افتادن کیلومترشمار چنانچه کیلومترشمار خودرو بدون خواست یا دخالت مشتری از کار افتاده باشد مشتری بایستی سریعا و در اولین فرصت ممکن برای رفع عیب آن به نمایندگیهای مجاز مراجعه نماید در غیر این صورت گارانتی خودرو به صورت کامل ابطال خواهد شد.
- خودروهایی که در سانحه شدید یا آتش سوزی به صورت کلی خسارت ببینند و ایراد به دلیل نقص فنی خودرو ،نباشد حتی در صورت بازسازی کلی از پوشش گارانتی خارج میشوند
- در صورت تغییر در کاربری تعریف شده توسط سازنده خودرو و تبدیل آن به خودروی مسابقه کار و غیره گارانتی خودرو ابطال میشود عدم انجام سرویس اولیه در بازه حداکثر ۵ ماه از تاریخ شروع گارانتی خودرو و حداکثر ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد هر کدام زودتر فرابرسد منجر به ابطال گارانتی خودرو خواهد شد.
- در صورت تبدیل خودرو به دوگانه سوز ابطال گارانتی قطعات
2. ابطال گارانتی قطعات خودرو
- چنانچه در دوران گارانتی نسبت به تعویض قطعات و جایگزینی آن با قطعات غیراستاندارد و یا متفرقه مانند استفاده از رینگ و یا لاستیک چرخ با ابعاد غیر استاندارد استفاده شود در صورتی که همان قطعه و یا سایر قطعات مرتبط با آن معیوب ،شوند قطعه مذکور و سایر قطعات متعلقه و مرتبط در آن مجموعه از پوشش گارانتی خارج خواهند شد.
- کلیه قسمتهای تغییر یافته بر روی خودرو توسط هنر ،کده ها آموزشگاههای رانندگی تعمیرگاهها و سایر مراکز خدماتی متفرقه از گارانتی خارج خواهند شد.
- شرکت مدیران خودرو تعهدی در قبال بروز اشکال در قسمتهای تغییر یافته نخواهد داشت بنابراین هر گونه آهن کشی تقویت شاسی خودرو، موتور تقویت فنرها و یا اصلاح آنها استفاده از رینگ و لاستیک اسپرت مجاز نمیباشد در صورت نصب وسایل اضافی نظیر پروژکتور، لامپ زنون و به ویژه دزدگیر غیر استاندارد و یا استاندارد توسط عوامل متفرقه و یا موسسات خدماتی غیر از مجموعه مدیران خودرو که منجر به بروز عیب در سیستمهای الکترونیکی و مکانیکی و یا به واسطه آن در سایر قطعات خودرو شود، تحت پوشش گارانتی نخواهد بود.
- ابعاد استاندارد و مورد تایید لاستیک محصولات شرکت مدیران خودرو برای خودرو ایکس 22 پرو 205/55 R16 91 می باشد. در صورت استفاده از لاستیک غیر از موارد مذکور در جدول ذیل برای هر خودرو قطعات مرتبط مانند جلوبندی و گیربکس از پوشش گارانتی خارج میشوند.
سرویس اولیه ایکس 22 پرو (X22 Pro) چیست؟
مالک خودرو ایکس 22 پرو موظف است ظرف مدت 5 ماه از شروع گارانتی خودرو یا کارکرد حداکثر 5000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی های مجاز شرکت مدیران خودرو مراجعه نماید. در صورتی که در این بازه مراجعه صورت نگیرد گارانتی خودرو X22 Pro به صورت کامل ابطال می شود.
نکته:
- هزینه انجام سرویس اولیه در بازه تعریف شده شامل تعویض روغن موتور و فیلتر روغن موتور و اجرت سرویس اولیه رایگان می باشد.
سرویس های دوره ای ایکس 22 پرو (X22 Pro) به چه صورت است؟
خودرو ایکس 22 پرو شما باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) در نمایندگی های مجاز شرکت مدیران خودرو مورد بازدید و سرویس قرار گیرد که هزینه آن حتی در طول دوره گارانتی، بر عهده مشتری بوده و عدم انجام آن منجر به ابطال گارانتی قطعات و مجموعه مرتبط خودرو می شود.
نکته:
- در صورت عدم انجام حتی یک سرویس دوره ای در در بازه مشخص شده، مواردی مانند موتور و گیربکس از پوشش گارانتی خارج می شوند.
جدول سرویس های دوره ای ایکس 22 پرو (X22 Pro)
نکات مهم سرویس های دوره ای:
- در خودروهای مجهز به گیربکس CVT روغن هیدرولیک گیربکس باید هر ۳۰۰۰۰ کیلومتر تعویض شود.
- در خودروهای مجهز به گیربکس دستی و اسکازین گیربکس باید هر دو سال یکبار یا هر ۳۰۰۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تعویض شود.
- بازه تعویض روغن گیربکس 7DCT هر ۶۰۰۰۰ کیلومتر میباشد اما برای 6DCT نیاز به تعویض دوره ای نیست.
- روغن ترمز باید هر دو سال یکبار یا هر ۴۰۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد تعویض شود. روغن هیدرولیک فرمان باید هر دو سال یکبار یا هر ۴۰۰۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تعویض شود.
- مایع خنک کننده موتور باید هر دو سال یکبار یا هر ۴۰۰۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تعویض شود.
- کیت تسمه تایم موتور هر ۳ سال یا هر ۶۰۰۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تعویض شود. کیت تایم شامل تسمه تایم سفت کن تسمه تایم هرزگرد بلند و هرزگرد کوتاه میباشد.
- شمع موتور باید هر ۳۰۰۰۰ کیلومتر تعویض شود.
- بازه تعویض روغن گیربکس خودروی آریزوی ۵ برقی هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر می باشد.
- تعویض روغن موتور هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر مطابق با جدول سرویس ادواری و از نظر زمانی حداکثر ۱۲ ماه انجام پذیرد.
- برای خودروهایی که مجهز به فیلتر بنزین داخل باکی هستند نیازی به تعویض فیلتر در سرویسهای ادواری نمیباشد.
- خودروهایی که مجهز به سیستم زنجیر تایم ،هستند نیاز به تعویض زنجیر و متعلقات تایم در سرویس ادواری ندارند.
هزینه انجام سرویس های دوره ای مدیران خودرو چقدر است؟
پرداخت هزینه سرویس های دوره ای مدیران خودرو (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است) و مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.
آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های مدیران خودرو مراجعه کنم؟
طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (48 ماه یا 4 سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.
اما اگر گارانتی خودرو شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های سایپا نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.
چنانچه از نمایندگی مدیران خودرو در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که حتما بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید. به علاوه، انجام سرویس ها در نمایندگی های مجاز به صورت استاندارد صورت می گیرد و حتی اگر بیشتر هزینه کنید ارزش آن را دارد.
چطور استعلام گارانتی ایکس 22 پرو را بگیریم؟
برای استعلام گارانتی خودرو خود می توانید به نمایندگی های مجاز مدیران خودرو مراجعه نموده و یا از طریق وب اپلکیشن مدیران خودرو به آدرس https://app.mvms.ir نسبت به این کار اقدام کنید.
چطور از نمایندگی های مدیران خودرو برای خدمات وقت بگیرم؟
برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های سایپا بهترین روش استفاده از نوبت دهی اینترنتی است. برای این منظور به وب اپلیکیشن مدیران خودرو مراجعه نمایید (اینجا کلیک کنید).
چطور استعلام فاکتور خدمات پس از فروش (تعمیرات یا سرویس دوره ای) مدیران خودرو را بگیرم؟
برای استعلام فاکتور خدمات پس از فروش به این آدرس https://mvms.ir/MvmService/FactorPrice مراجعه کنید.
لیست نمایندگی های مجاز مدیران خودرو
برای دریافت لیست نمایندگی های مجاز مدیران خودرو اینجا کلیک کنید.
شماره های تماس مدیران خودرو
شماره تماس مدیران خودرو: 02147651
شماره تماس امداد شبانه روزی مدیران خودرو: 02149082
هزینه حمل قبل از اعزام از طریق پیامک به مشتری اعلام می گردد و در صورت موافقت اعزام انجام می شود.
برای دریافت لیست عیوب و قطعات ایمنی خودروهای مدیران خودرو اینجا کلیک کنید.
ویدئو توضیخات گارانتی و سرویس های دوره ای مدیران خودرو
خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)
- مدت زمان گارانتی ام وی ام X22 پرو چیست؟خودرو MVM X22 Pro به مدت 48 ماه (4 سال) یا مسافت 80 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه و سرویس های ادواری در نمایندگی های مجاز شرکت مدیران خودرو تحت گارانتی می باشد.
- موارد خارج از پوشش گارانتی X22 Pro چیست؟
- خسارت ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت مدیران خودرو
- خسارت ناشی از عدم انجام تعمیرات مناسب و استفاده از سوخت و روغن نامناسب
- استهلاک عادی
- منظور از قطعات مصرفی X22 Pro چیست؟قطعات مصرفی قطعاتی هستند که به صورت عادی پس از گذشت مدتی محدود یا مقدار کارکرد خاصی مستهلک شده و بایستی تعویض شوند.
- چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو ایکس 22 پرو (MVM X22 PRO) می شود؟
- دستکاری پلاک خودرو
- دستکاری در کیلومترشمار خودرو
- عدم مراجعه در زمان مقرر جهت سرویس های دوره ای خودرو
- سرویس اولیه ایکس 22 پرو (X22 Pro) چیست؟مالک خودرو ایکس 22 پرو موظف است ظرف مدت 5 ماه از شروع گارانتی خودرو یا کارکرد حداکثر 5000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی های مجاز شرکت مدیران خودرو مراجعه نماید.
- سرویس های دوره ای ایکس 22 پرو (X22 Pro) به چه صورت است؟خودرو ایکس 22 پرو شما باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) در نمایندگی های مجاز شرکت مدیران خودرو مورد بازدید و سرویس قرار گیرد.
- جهت نوبت گیری انجام سرویس و استعلام گارانتی خودرو چه باید کرد؟شما می توانید از طریق وب اپلکیشن مدیران خودرو به آدرس https://app.mvms.ir نسبت به این کار اقدام کنید.