Search
Close this search box.

همه چیز در مورد گارانتی و سرویس اولیه و دوره ای ساینا

ساینا سایپا

در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای خودرو ساینا صفر سایپا همراه با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است.

 

مدت زمان و شرایط گارانتی ساینا شرکت سایپا چیست؟

خودرو ساینا به مدت 2 سال یا مسافت 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت سایپا تحت گارانتی می باشد.

نکته: با خرید بسته تمدید گارانتی خودرو ساینا از نمایندگی های مجاز سایپا می توان طول دوره گارانتی خودرو خود را به مدت 1 سال یا 20 هزار کیلومتر دیگر افزایش دهید.

 

گارانتی خودرو ساینا شامل چه مواردی نمی شود؟

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت سایپا برای خودرو ساینا می باشد:

  1. تعمیرات ناشی از فرسودگی مداول خودرو (برای مثال فرسودگی لاستیک)
  2. هزینه سرویس و نگهداری خودرو (سرویس های دوره ای)
  3. صدمات ناشی از عوامل غیرمترقبه نظیر تصادفات، سنگ خوردگی، سرقت، آتش سوزیف بلایای طبیعی، جنگ و …
  4. اسپرت کردن خودرو (کم کردن ارتفاع، استفاده از رینگ و لاستیک غیر استاندارد، دوگانه سوز کردن خودرو خارج از نمایندگی های سایپا

همچنین توجه داشته باشید که مواد مصرفی زیر شامل ضمانت خودرو ساینا نمی شوند:

  • روغن موتور، جعبه دنده، ترمز و هیدرولیک
  • مایعات (مایع ضد یخ، مایه شیشه شوی)
  • فیلترها (فیلتر بنزین، فیلتر هوا و فیلتر روغن)

 

چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو ساینا می شود؟

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت سایپا برای ماشین ساینا می باشد:

  1. استفاده از وسایل غیراستاندارد (فیوزها، باندها، چراغ های جلو و راهنما و…)
  2. استفاده از وسایل غیراستاندارد در محل فندک (مانند دستگاه تصفیه هوا، چراغ شارژی و …)
  3. عدم انجام سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سایز سرویس های ادواری
  4. هر گونه تغییر در سیم کشی و برق خودرو (نظیر نصب غیراستاندارد دزدگیر)
  5. دستکاری کیلومترشمار خودرو
  6. تعویض اتاق کامل در اثر تصادف شدید
  7. انجام تعمیرات یا سرویس های دوره ای خارج از نمایندگی های مجاز شرکت سایپا (منجر به خارج شدن قطعات و مجموعه های مرتبط از ضمانت می شود)

 

کدام قطعات خودرو ساینا شامل ضمانت محدود می شود؟

قطعاتی که به عنوان قطعات مصرفی و استهلاکی نبوده ولی عمر کارکرد آن ها کمتر از مدت زمان معین در دوران ضمانت خودرو می باشد که برای این دسته از قطعات ضمانت مطابق جدول زیر می باشد:

صفحه کلاچ باتری نصف مدت زمان دوره ضمانت و کارکرد
لنت ترمز لامپ تسمه ها 10 هزار کیلومتر از زمان تحویل خودرو
تیغه برف پاک کن شمع موتور
حسگر دوم اکسیژن کربن کنیستر کاتالیست کانورتور 18 ماه یا 30 هزار کیلومتر
لاستیک تایر و سیستم پخش خودرو ضامنت به عهده عرضه کننده خودرو می باشد. 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

نکته: تعویض قطعات مصرفی و استهلاکی در صورتی که ناشی از عیب کیفی و موتاژی خودرو باشد به صورت رایگان می باشد.

سرویس اولیه سایپا برای ساینا چیست؟

مالک خودرو ساینا سایپا موظف است ظرف مدت 5 ماه پس از تحویل خودرو و طی مسافت حداقل 1000 کیلومتر برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.

در صورتی که در این بازه زمانی مراجعه صورت نگیرد یا پیمایش حداقل 1000 کیلومتر در زمان 5 ماهه انجام نشود گارانتی خودرو ساینا به صورت کامل ابطال می شود.

سرویس اولیه ساینا شامل موارد زیر می شود:

  • بازدید سیستم خنک کننده موتور
  • بازدید تسمه دینام و کولر
  • تنظیم سیم کلاچ
  • بازدید ترمز و سطح روغن ترمز
  • بازدید باک بنزین، لوله ها و اتصالات
  • بازدید سیستم فرمان هیدرولیک
  • بازدید لاستیک ها (تنظیم باد)
  • بازدید باتری و اتصالات
  • بازدید سیستم های الکتریکی

 

سرویس ثانویه سایپا برای ساینا چیست؟

مراجعه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا برای انجام سرویس ثانویه ظرف مدت 6 ماه یا طی مسافت 4500 تا 5500 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) برای خودروهایی که تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و هوا برای انها در سرویس اولیه صورت نگرفته باشد الزامی می باشد و عدم مراجعه به نمایندگی های مجاز در این محدوده زمانی و مسافتی باعث ابطال کامل گارانتی خودرو می شود.

 

هزینه انجام سرویس اولیه و ثانویه سایپا برای ساینا چقدر است؟

در سرویس اولیه، انجام عملیات و بازدیدهای مورد نظر رایگان می باشد و در صورت پیمایش به میزان لازم، تعویض روغن، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) با هزینه مشتری انجام می گیرد.

چنانچه در زمان سرویس اولیه پیمایش خودرو بین 3500 تا 5500 کیلومتر باشد، سرویس اولیه و ثانویه به صورت همزان انجام شده و مالک خودرو ملزم به مراجعه بعدی برای سرویس ثانویه نمی باشد.

در سرویس ثانویه هزینه تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) به عهده مشتری می باشد.

 

سرویس های دوره ای ساینا به چه صورت است؟

خودرو ساینا شما باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) در نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مورد بادید و سرویس قرار گیرد که هزینه آن حتی در طول دوره گارانتی، بر عهده مشتری بوده و عدم انجام آن منجر به ابطال گارانتی قطعات و مجموعه مرتبط خودرو می شود.

اجرت انجام سرویس های ادواری و هزینه مواد مصرفی مورد استفاده در این سرویس ها به عهده مشتری می باشد، مگر در مواردی که هزینه آنها مطابق کارت طلایی سایپا است و نیاز به پرداخت از طرف مشتری نیست.

برای مراجعه و انجام سرویس های اولیه و دوره ای شرکت سایپا، همراه داشتن کارت گارانتی خودرو الزامی نیست، زیرا اطلاعات خودرو در سیستم نمایندگی های سایپا ثبت شده است.

 

جدول سرویس های دوره ای ساینا

بنابر توصیه شرکت سایپا، شما مالک خودرو ساینا باید پس از هر بار پیمایش مسافت 10 هزار کیلومتر برای انجام سرویس های دوره ای به یکی از نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه نمایید. همانطور که در بالا اشاره شد مراجعه تا کیلومتر 40 هزار اجباری است و در صورت عدم مراجعه، گارانتی خودرو شما لغو می شود.

جدول سرویس های دوره ای ساینا

 

هزینه انجام سرویس های دوره ای سایپا چقدر است؟

پرداخت هزینه سرویس های دوره ای سایپا (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است) و در مورد خودروهای دارای کارت طلایی نیز منوط به مدت اعتبار آن بر اساس ضوابط شرکت سایپا می باشد. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

 

آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های سایپا مراجعه کنم؟

طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (24 ماه یا دو سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اما اگر گارانتی خودرو ساینا شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های سایپا نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.

چنانچه از نمایندگی سایپا در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید.

چطور از نمایندگی های سایپا برای خدمات وقت بگیرم؟

برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های سایپا بهترین روش استفاده از نوبت دهی اینترنتی است. برای این منظور به سایت سایپا یدک مراجعه نمایید (اینجا کلیک کنید).

 

همچنین می توانید نرم افزار (اپلیکیشن) امور مشتریان سایپا را از اینجا دانلود کنید.

 

خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)

  • زمان گارانتی خودرو ساینا چقدر است؟
    خودرو ساینا به مدت 2 سال یا 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تحت گارانتی می باشد.
  • چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو ساینا می شود؟
    استفاده از وسایل غیراستاندارد، عدم انجام سرویس های اولیه، دستکاری سیستم برق و کیلومترشمار خودرو و تصادفات شدید می تواند منجر به ابطال گارانتی خودرو ساینا شود.
  • سرویس اولیه سایپا چیست؟
    مالک خودرو ساینا باید ظرف مدت 5 ماه پس از تحویل خودرو و طی مسافت حداقل 1000 کیلومتر برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.
  • سرویس ثانویه سایپا برای ساینا چیست؟
    مالک خودرو ساینا سایپا باید ظرف مدت 6 ماه یا طی مسافت 4500 تا 5500 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) برای انجام سرویس ثانویه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.
  • سرویس های دوره ای ساینا چیست و چطور انجام می شود؟
    مالک خودرو ساینا سایپا باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) برای بازدید و سرویس خودرو به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.
  • آیا عدم مراجعه برای سرویس های دوره ای ساینا باعث لغو گارانتی می شود؟
    در صورت عدم مراجعه برای سرویس های دوره ای ساینا در هر 10 هزار کیلومتر، گارانتی خودرو شما باطل می شود.
  • هزینه انجام سرویس های دوره ای سایپا چقدر است؟
    پرداخت هزینه سرویس های دوره ای سایپا (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است). مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.
  • چطور از نمایندگی های سایپا برای خدمات وقت بگیرم؟
    برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای ساینا یا سایر تعمیرات در نمایندگی های سایپا بهترین روش نوبت گیری اینترنتی است.

 

دیدگاه شما

نظرات خود را اینجا وارد کنید.

۲۷ پاسخ

  1. سلام ،نمایندگی ها درست کار انجام نمیدن ،مشکلی داشته باشی جوابگو نیستن ،گارانتی سایپا ی چیز الکی و بیخودیه که فقط جیب مردم رو خالی میکنن ،وقتی همون هزینه و چه بسا بیشتر از بیرون باید پرداخت کنی دیگه چه گارانتی

    1. سلام . آقا این دیگه چجور راه و رسمیه که سینی زیر موتور ، کفپوش اطاق ساینا ، زه های دور دربها و و و همه رو ورداشتین و میگین جز آپشن میشه….که جیب مردم رو خالی کنید ؟حالا جواب منو بدید ببینم کفپوش اطاق ساینا گارانتی داره و رایگانه یا نه ؟

  2. سلام فقط تعمیرگاه مرکزی واقعا کار انجام میدن و انصافا خدمات عالی ولی نمایندگی های فرعی و محلی اشغالترین تعمیرگاه و بدون لوازم و خدمات هستن فقط تعمیرگاه مرکزی فتح عالیه

  3. با سلام من سرویس اولیه رفتم رو ۱۰۰۰کیلومتر
    ماشینم سایناس
    دنده سه ماشین تودنده معکوس جا نمی رفت هرچی به نمایندگی گفتم گفتن علنن باید هزارتا کارکرد داشته باشه
    متاسفانه دور دوم گارانتی ۲۰روزی گذشته
    چرا که فاصله بازدید اولی با دومی یک ماه است قوانین من دربیاری سایپا
    من متوجه نشدم فکر کردم باید مثل دور قبل حداکثر ۵ماه بگذره چون تو برگه سایپا راجع به دور دوم اطلاع دقیق وشفافی نداره
    کجای دنیا سر مردمو اینطوری شیره میمالن
    خدا خبرشون نده
    من موندم و یه ماشین که دنده سه وگریبکسش مشگل داره

  4. خودروی تحویلی من یک ساینا مدل ۱۴۰۲ است اززمان تحویل تاکنون بین سرعت ۹۰ تا۱۱۰ ، لرزش شدیدفرمان وجود دارد با اعمال بالانس چرخها بصورت روی کار و تک تک و تعویض لاستیکهای جلو به توصیه مکانیک ، هیچ تغییری در بهبود شرایط صورت نگرفته ، طبق اظهار تعمیر کاران و تعدادی از دارندگان کوئیک و ساینا ، این مشکل تقریباً گریبانگیربیشتر این نوع خودروهاست ، لذا از عموم هموطنان بویژه خریداران تقاضا میکنم ، چنانچه موفق به رفع ایراد گردیده اند تجربه خود را به اشتراک بگذارند.مممنون از مساعدت و همراهی عزیز هموطن.

    1. سلام
      ماشین ساینا اس من هم همین مشکل رو داشت رفتم بیرون دو چرخ جلو را بالانس درجا زدم درست شد.

      نمایندگی ها که تعطیلند،فقط بلدن بگن که همه ساینا ها همین مشکل رو دارند

    2. سلام،من هم دقیقاً شرائط و مشگل شما داشتم به توصیه نمایندگی لاستیک کویر در اسلامشهر هر چهارتا چرخ را از خودرو جدا کرده و بالانس کامپیوتری کردم مشگل تا ۹۵درصد حل شد

    3. سلام دوست عزیز من نیز بین سرعت ۸۵ تا ۹۵ چنین مشکلی رو داشتم با تعویض هر چهار لاستیک و گذاشتن لاستیک خارجی کره ای درست شد.

    4. با سلام اگر لاستیکتون گلدستون باشه بالان کردنش سخت هستش و بعد از مدتی دوباره بالانسش بهم میریزه واگه مارک کویر و یا بارز هستش ، مشکل از رینگتون هستش که باید بدید بدون لاستیک ، براتون تراش بدن و بالانسش کنن.

    5. سلام من هم همین مشکل را داشتم تا اینکه یک تعمیر کار جلوبندی ساز که روی کار چرخهای جلو را برام بالانس می‌کرد متوجه شد رینگ ها تاب دارند و مشکل را برام حل کرد ضمنا چرخهای عقب را نباید روی کار بالانس کنید چون تاثیری نداره

    6. سلام وقت شما بخیر ؛ مشکل از دیسک صفحه های چرخ جلوتون هست که تاب دارن و باید تعویض بشن ؛ جفت دیسک صفحه جلو رو عوض کنین به همراه لنت ها و چرخ ها رو بالانس کنین و تنظیم فرمان انجام بدین به طور کامل مشکلتون برطرف میشه

    7. سلام وقت بخیر خودرو من ساینا مدل۴۰۲ هس که کمی فرمان میلرزید و بیشتر لیور دنده میلرزید توی این سرعت ایراد از پلوس و جلو بندی بود ک درستش کردم البته بیرون انجام دادم چون نمایندگی هیچی بارش نیس بردم میگه طبیعیه ،حرام خور هستن بعضیاشون

    8. سلام خودرو من هم ساینا ۴۰۲ هست همین مشکل لرزش را داشت تا اینکه رفتم بیرون یک آپاراتی حرفه ای برام در جا بالانس چرخ انجام داد و خیلی خوب شد ولی این را بگویم که لاستیک هاشون مشکل داره به قول معروف کله می زنه.

  5. با سلام خدمت شما
    ماشین ساینا صفر خریدم کمکش صدا میده دنده صدا میده ۸۰۰۰ کیلومتر دیسک و صفحه عوض کردم چراغ راهنمای ماشین کار نمی‌کرد دیفرانسیل صدامیده و کلی ایراد که نمایندگی ها هم اصلا خوب کار نمیکنن واقعا تاسف آوره

  6. من هم یک ساینا ۱۴۰۲ دارم در سرعت ۹۰به بالا فرمان لرزش دارد هنوز سرویس اولیه نبردم.
    بردم سرویس ببینم درستش میکنن

  7. لعنت خدا بر هر مسئولی که درست کار انجام نمیده گرانفروشی و کم فروشی میکنه اجحاف و دزدی میکنه و با پول حرام زندگی میکنه انشالله که لقمه حرام گریبانگیرشان بشود. مجموعه سایپا خودش دزده نمایندگی هاش هم یکی از یکی دزد تر و شیادتر. میری درخواست قطعه میدی قطعه اصلی رو برمیدارن میدزدن قطعه فیک روش میندازن خب چرا! خدا ازتون نگذره. مجبوریم قراضه های ایرانی رو سوار بشیم وگرنه این آشغالا ۵ میلیون بیشتر نمی ارزن . مدام لرزش فرمان، ریپ زدن خودرو، سر و صداهای اضافی، لرزش شدید خودرو ، کپ کردن ، خرابی قطعات … چی ساختین آخه لعنت بهتون … میری ریو سوار میشی ماشین چندین سال پیش به خدا کل هیکل ایران خودرو و سایپا رو می ارزه… یا مگان… تکنولوژی اینها مال سالها پیشه و هنوزم برای ما تازگی و جذابیت داره چرا؟ چون سوار آشغالهای داخلی هستیم. تف به ذاتتون خودروسازهای ایرانی دزد

  8. یه مشت دزد وبی شرفین به خدا اخه بیناموس کسی که میره ساینا پراید میخره یا کارگره یا میخاد با اون خرج خونشو در بیاره اخه کسکَش…………داری از اون میدزد

  9. سلام منم ساینا۴۰۱دارم با همین مشکل، لاستیک جدید گرفتم، بالانس لیزری انجام دادم۹۵درصد درست شدولی احتمال زیاد دیسک ترمز هم تاب داره چون تو ترمز شدید فرمون میکشه به راست.
    تا الان سه بار دیسک صفحه عوض کردم بازم تو دنده یک لرزش داره
    موقع شتابگیری موقع سبقت یهو خفه میشه نمی دونم چشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *