مقالات

همه چیز در مورد گارانتی و سرویس اولیه و دوره ای تیبا

در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای خودرو تیبا صندوقدار و تیبا 2 (هاچبک) صفر سایپا همراه با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است.

 

مدت زمان و شرایط گارانتی تیبا شرکت سایپا چیست؟

خودرو تیبا به مدت 2 سال یا مسافت 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت سایپا تحت گارانتی می باشد.

نکته 1: با خرید بسته تمدید گارانتی خودرو تیبا از نمایندگی های مجاز سایپا می توان طول دوره گارانتی خودرو خود را به مدت 1 سال یا 20 هزار کیلومترعلاوه بر زمان و کیلومتر استاندارد اولیه افزایش دهید.

نکته 2: خدمات گارانتی منوط به انجام سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های دوره ای در طول زمان و مسافت ذکر شده در بالا می باشد.

نکته 3: کلیه نمایندگی ها در هر شهر و منطقه ای موظف به پذیرش خودرو شما هستند و واحد پذیرش نمایندگی موظف است هزینه تقریبی خدمات و زمان تحویل خودرو را به شما مالک خودرو اعلام کند.

نکته 4: خدمات و تعمیرات انجام شده توسط نمایندگی های مجاز سایپا به مدت 2 ماه یا 3 هزار کیلومتر و قطعات یدکی به مدت 6 ماه یا 10 هزار کیلومتر ضمانت می شود. بنابراین در صورتی که قطعه ای توسط نمایندگی تعویض شد و همان قطعه در طول این مدت دچار نقص بود مشمول ضمانت بوده و نمایندگی موظف به اصلاح آن می باشد.

 

گارانتی خودرو تیبا شامل چه مواردی نمی شود؟

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت سایپا برای خودرو تیبا می باشد:

  1. تعمیرات ناشی از فرسودگی مداول خودرو (برای مثال فرسودگی لاستیک)
  2. هزینه سرویس و نگهداری خودرو (سرویس های دوره ای)
  3. صدمات ناشی از عوامل غیرمترقبه نظیر تصادفات، سنگ خوردگی، سرقت، آتش سوزیف بلایای طبیعی، جنگ و …
  4. اسپرت کردن خودرو (کم کردن ارتفاع، استفاده از رینگ و لاستیک غیر استاندارد، دوگانه سوز کردن خودرو خارج از نمایندگی های سایپا

همچنین توجه داشته باشید که مواد مصرفی زیر شامل ضمانت خودرو تیبا نمی شوند:

  • روغن موتور، جعبه دنده، ترمز و هیدرولیک
  • مایعات (مایع ضد یخ، مایه شیشه شوی)
  • فیلترها (فیلتر بنزین، فیلتر هوا و فیلتر روغن)

 

چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو تیبا می شود؟

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت سایپا برای ماشین تیبا می باشد:

  1. استفاده از وسایل غیراستاندارد (فیوزها، باندها، چراغ های جلو و راهنما و…)
  2. استفاده از وسایل غیراستاندارد در محل فندک (مانند دستگاه تصفیه هوا، چراغ شارژی و …)
  3. عدم انجام سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سایز سرویس های ادواری
  4. هر گونه تغییر در سیم کشی و برق خودرو (نظیر نصب غیراستاندارد دزدگیر)
  5. دستکاری کیلومترشمار خودرو
  6. تعویض اتاق کامل در اثر تصادف شدید
  7. انجام تعمیرات یا سرویس های دوره ای خارج از نمایندگی های مجاز شرکت سایپا (منجر به خارج شدن قطعات و مجموعه های مرتبط از ضمانت می شود)

 

کدام قطعات خودرو تیبا شامل ضمانت محدود می شود؟

قطعاتی که به عنوان قطعات مصرفی و استهلاکی نبوده ولی عمر کارکرد آن ها کمتر از مدت زمان معین در دوران ضمانت خودرو می باشد که برای این دسته از قطعات ضمانت مطابق جدول زیر می باشد:

صفحه کلاچ باتری نصف مدت زمان دوره ضمانت و کارکرد
لنت ترمز لامپ تسمه ها 10 هزار کیلومتر از زمان تحویل خودرو
تیغه برف پاک کن شمع موتور
حسگر دوم اکسیژن کربن کنیستر کاتالیست کانورتور 18 ماه یا 30 هزار کیلومتر
لاستیک تایر و سیستم پخش خودرو ضامنت به عهده عرضه کننده خودرو می باشد. 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

نکته 1: تعویض قطعات مصرفی و استهلاکی در صورتی که ناشی از عیب کیفی و موتاژی خودرو باشد به صورت رایگان می باشد.

 

سرویس اولیه سایپا برای تیبا چیست؟

مالک خودرو تیبا سایپا موظف است ظرف مدت 5 ماه پس از تحویل خودرو و طی مسافت حداقل 1000 کیلومتر برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.

در صورتی که در این بازه زمانی مراجعه صورت نگیرد یا پیمایش حداقل 1000 کیلومتر در زمان 5 ماهه انجام نشود گارانتی خودرو تیبا به صورت کامل ابطال می شود.

سرویس اولیه تیبا شامل موارد زیر می شود:

  • بازدید سیستم خنک کننده موتور
  • بازدید تسمه دینام و کولر
  • تنظیم سیم کلاچ
  • بازدید ترمز و سطح روغن ترمز
  • بازدید باک بنزین، لوله ها و اتصالات
  • بازدید سیستم فرمان هیدرولیک
  • بازدید لاستیک ها (تنظیم باد)
  • بازدید باتری و اتصالات
  • بازدید سیستم های الکتریکی

 

سرویس ثانویه سایپا برای تیبا چیست؟

مراجعه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا برای انجام سرویس ثانویه ظرف مدت 6 ماه یا طی مسافت 4500 تا 5500 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) برای خودروهایی که تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و هوا برای انها در سرویس اولیه صورت نگرفته باشد الزامی می باشد و عدم مراجعه به نمایندگی های مجاز در این محدوده زمانی و مسافتی باعث ابطال کامل گارانتی خودرو می شود.

 

هزینه انجام سرویس اولیه و ثانویه سایپا برای تیبا چقدر است؟

در سرویس اولیه، انجام عملیات و بازدیدهای مورد نظر رایگان می باشد و در صورت پیمایش به میزان لازم، تعویض روغن، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) با هزینه مشتری انجام می گیرد.

چنانچه در زمان سرویس اولیه پیمایش خودرو بین 3500 تا 5500 کیلومتر باشد، سرویس اولیه و ثانویه به صورت همزان انجام شده و مالک خودرو ملزم به مراجعه بعدی برای سرویس ثانویه نمی باشد.

در سرویس ثانویه هزینه تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) به عهده مشتری می باشد.

 

سرویس های دوره ای تیبا به چه صورت است؟

خودرو تیبا شما باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) در نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مورد بادید و سرویس قرار گیرد که هزینه آن حتی در طول دوره گارانتی، بر عهده مشتری بوده و عدم انجام آن منجر به ابطال گارانتی قطعات و مجموعه مرتبط خودرو می شود.

اجرت انجام سرویس های ادواری و هزینه مواد مصرفی مورد استفاده در این سرویس ها به عهده مشتری می باشد، مگر در مواردی که هزینه آنها مطابق کارت طلایی سایپا است و نیاز به پرداخت از طرف مشتری نیست.

برای مراجعه و انجام سرویس های اولیه و دوره ای شرکت سایپا، همراه داشتن کارت گارانتی خودرو الزامی نیست، زیرا اطلاعات خودرو در سیستم نمایندگی های سایپا ثبت شده است.

 

جدول سرویس های دوره ای تیبا

بنابر توصیه شرکت سایپا، شما مالک خودرو تیبا باید پس از هر بار پیمایش مسافت 10 هزار کیلومتر برای انجام سرویس های دوره ای به یکی از نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه نمایید. همانطور که در بالا اشاره شد مراجعه تا کیلومتر 40 هزار اجباری است و در صورت عدم مراجعه، گارانتی خودرو شما لغو می شود.

جدول سرویس های دوره ای تیبا

 

هزینه انجام سرویس های دوره ای سایپا چقدر است؟

پرداخت هزینه سرویس های دوره ای سایپا (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است) و در مورد خودروهای دارای کارت طلایی نیز منوط به مدت اعتبار آن بر اساس ضوابط شرکت سایپا می باشد. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

 

آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های سایپا مراجعه کنم؟

طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (24 ماه یا دو سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اما اگر گارانتی خودرو تیبا شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های سایپا نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.

چنانچه از نمایندگی سایپا در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید.

چطور از نمایندگی های سایپا برای خدمات وقت بگیرم؟

برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های سایپا بهترین روش استفاده از نوبت دهی اینترنتی است. برای این منظور به سایت سایپا یدک مراجعه نمایید (اینجا کلیک کنید).

 

همچنین می توانید نرم افزار (اپلیکیشن) امور مشتریان سایپا را از اینجا دانلود کنید.

 

خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)

[helpie_faq group_id=’891’/]

 

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام. خود سرویس ۴۰ هزار تا اگر انجام نشود چه مسئله ای بوجود می آید؟ با توجه به اینکه در این پیمایش گارانتی تمام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *