مقالات مدیران خودرو

گم نام زیبا، خودرو MVM X55 مدیران خودرو

در این مطلب به بررسی خودرو ام وی ام ایکس55 شرکت مدیران خودرو، معرفی آپشن ها از جمله کارکرد مچ بند هوشمند آن، شرایط بازار و قیمت آن می پردازیم.

MVM X55

شرکت چری چین بزرگترین صادرکننده خودرو کشور چین محسوب می شود که محصولات خود را در کشورهای منطقه خاورمیانه، آمریکای جنوبی و کشورهایی نظیر روسیه عرضه می کند و در رویای ورود به بازارهای اروپایی نیز به سر می برد . یکی از قدیمی ترین بازارهای صادراتی این شرکت کشور ایران است. چری از 15 سال پیش شروع به عرضه خودرو در ایران کرد و با همکاری با شریک ایرانی خود، شرکت مدیران خودرو، خیلی زود توانست جایگاه مناسبی در بازار ایران برای خود دست و پا نماید.

محصولات چری در ایران با دو برند چری (Chery) و ام وی ام (MVM) عرضه می شوند. خودروهای لوکس تر این شرکت نظیر مدل های Arrizo5, Arrizo 6، Tiggo 5 و Tiggo 7 با نام برند اصلی و خودروهای اقتصادی تر نظیر Fulwin (در ایران MVM 315)، Tiggo 2 (در ایران X22) و Tiggo3 (در ایران X33) با برند MVM عرضه می شوند. این روند نامگذاری را می توان دنباله روی از برخی خودروسازان ژاپنی در نظر گرفت که میان خودروهای لوکس و اقتصادی خود تمایز قائل می شوند، نظیر لکسوس و تویوتا، اینفینیتی و نیسان، آکورا و هوندا.

 

معرفی MVM X55

اواخر سال 1398 بود که شرکت چری تصمیم به عرضه خودرو Tiggo 4 در بازار ایران کرد. با توجه به رویه برندینگ که در بالا توضیح داده شد و با در نظر گرفتن مشخصات فنی، امکانات و آپشن های موجود در خودرو تیگو 4 که مشابه خودروهای رده بالاتر این خودروساز است و در آن از زبان جدید طراحی مورد استفاده این کمپانی در تیگو 7 و تیگو 8 مورد استفاده شده، انتظار میرفت این خودرو نیز با برند چری وارد بازار ایران شود، ولی چری و مدیران خودرو تصمیم گرفتند این خودرو را با برند ام وی ام و به عنوان لوکس ترین مدل از این برند با نام MVM X55 روانه بازار کنند.

در ادامه مطلب به بررسی خودرو MVM X55 از ابعاد مختلف می پردازیم.

MVM X55

موتور و گیربکس

موتور به کار گرفته شده در این خودرو همان موتور همیشگی محصولات چری به حجم 1500 سی سی توربو است که در حال حاضر بر روی تیگو 7، آریزو 5 و 6 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. از طرفی عرضه این تعداد مدل های مختلف با یک موتور می تواند هم نقطه قوت تلقی شود و هم نقطه ضعف؛ مثبت به دلیل کثرت مکانیک و قطعات در عاملیت های مجاز و ضعف به دلیل اینکه خودروهایی با سگمنت و قیمت متفاوت از موتوری یکسان استفاده می کنند و تنها تفاوت هزینه پرداختی به آپشن ها و شکل بدنه خلاصه می شود. اما گیربکس نصب شده بر روی ایکس 55 گریبکس اتوماتیک CVT  دو کلاجه 6 دنده دارای حالت اکو و اسپورت است که در تیگو 7 نیز قبلا بکار گرفته شده است. مجموع موتور و گیربکس ذکر شده با نیروی تولیدی 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر می تواند از عهده این خودرو 1360 کیلویی بر آید. لازم به ذکر است موتور فوق الذکر توسط شرکت AVL  اتریش طراحی شده و گیربکس بکار گرفته شده توسط شرکت گتراک آلمان.

 

آپشن های رفاهی و ایمنی

خودرو X55 پرامکانات ترین و پر آپشن ترین مدل برند ام وی ام محسوب می شود، اما شاید مهم ترین ویژگی این محصول که آن را نه تنها از سایر خودروهای مدیران خودرو، بلکه از تمامی خودروهای موجود در بازار ایران متمایز می کند مچ بند هوشمند این خودرو است که قابلیت های متعددی ارائه می دهد، از جمله:

MVM X55

  1. استارت زدن از روی ساعت و روشن کردن خودرو
  2. باز کردن درب صندوق عقب
  3. بالا و پایین کشیدن شیشه ها
  4. امکان سینک شدن با گوشی موبایل و نمایش تماس های ورودی و پیام ها
  5. کنترل سلامتی (گام شمار، مصرف کالری، مانیتور ضربان قلب و…)

 

همچنین این خودرو از امکانات و آپشن های دیگری که بیشتر آنها را در خودروهای برند چری نظیر تیگو 7 دیده بودیم نیز بهره می برد:

  • استارت دکمه ای
  • ترمز پارک برقی
  • سیستم اتوهلد
  • نمایشگر 9 اینچی با امکان Mobile Mirror link
  • دوربین 360 درجه
  • سیستم GPS فارسی
  • صحفه نمایش 7 اینچی پشت آمپر (با امکان تغییر تم آن به 3 رنگ آبی، قرمز و طلایی)
  • فرمان برقی چند منظوره (مجهز به تنظیمات سیستم صوتی و کروز کنترل)
  • صندلی های برقی جلو دارای گرمکن
  • کنسول خروجی USB و دریچه ورودی هوا برای سرنشینان عقب

 

ایمنی خودرو

استفاده از کیسه های هوا (ایربگ) برای سرنشینان جلو و جانبی می تواند نقطه ایمنی این خودرو در تصادفات محصوب شود. همینطور تجهیز این خودرو به سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)، سیستم کنترل پایداری و همینطور مواردی نظیر HDC، TCS و HSA باعث می شود امنسبت رانندگی شما در حین حرکت تا حد زیادی تضمین شود.

 

بی شک خودرو ایکس55 از بهترین و مدرن ترین خودروهای حال حاضر بازار ایران محسوب می شود که با داشتن امکانات مناسب می تواند جایگاهی درخور در میان خودروهای چینی موجود در بازار ایران به دست آورد. شاید تنها مانع در این راه قیمت گذاری بالای آن باشد که قسمتی از آن ناشی از نرخ افسارگسیخته و تورم بالای این روزهای کشور است که موجب شده نه این خودرو به تعداد مناسب از سوی خودروساز در بازار تشنه خودرو کشور عرضه گردد و نه هر کسی توان خرید آن را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *