مقالات

همه چیز در مورد گارانتی و سرویس اولیه و دوره ای کیا سراتو

در این مطلب شرایط گارانتی و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای خودرو کیا سراتو سایپا همراه با شیوه نوبت گیری خدمات پس از فروش شرح داده شده است.

 

مدت زمان و شرایط گارانتی کیا سراتو شرکت سایپا چیست؟

خودرو کیا سراتو به مدت 2 سال یا مسافت 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت سایپا در برابر هر گونه نقص فنی در اثر کیفیت کیفیت مواد اولیه، مونتاژ و یا تولید تحت گارانتی می باشد.

نکته 1: با خرید بسته تمدید گارانتی خودرو کیا سراتو از نمایندگی های مجاز سایپا می توان طول دوره گارانتی خودرو خود را به مدت 1 سال یا 20 هزار کیلومتر علاوه بر زمان و کیلومتر استاندارد اولیه افزایش دهید.

نکته 2: خدمات گارانتی منوط به انجام سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های دوره ای در طول زمان و مسافت ذکر شده در بالا می باشد.

نکته 3: کلیه نمایندگی ها در هر شهر و منطقه ای موظف به پذیرش خودرو شما هستند و واحد پذیرش نمایندگی موظف است هزینه تقریبی خدمات و زمان تحویل خودرو را به شما مالک خودرو اعلام کند.

نکته 4: خدمات و تعمیرات انجام شده توسط نمایندگی های مجاز سایپا به مدت 2 ماه یا 3 هزار کیلومتر و قطعات یدکی به مدت 6 ماه یا 10 هزار کیلومتر ضمانت می شود. بنابراین در صورتی که قطعه ای توسط نمایندگی تعویض شد و همان قطعه در طول این مدت دچار نقص بود مشمول ضمانت بوده و نمایندگی موظف به اصلاح آن می باشد.

نکته 5: کلیه تعمیرات شامل گارانتی به صورت رایگان صورت می گیرد (قطعه و اجرت تعمیر)، حتی اگر علت اصلی خرابی یکی از قطعات مرتبط با قطعه معیوب باشد.

 

گارانتی خودرو کیا سراتو شامل چه مواردی نمی شود؟

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت سایپا برای خودرو کوییک می باشد:

  1. تعمیرات ناشی از فرسودگی مداول خودرو (برای مثال فرسودگی لاستیک)
  2. هزینه سرویس و نگهداری خودرو (سرویس های دوره ای)
  3. صدمات ناشی از عوامل غیرمترقبه نظیر تصادفات، سنگ خوردگی، سرقت، آتش سوزیف بلایای طبیعی، جنگ و …
  4. قطعات و مواد مصرفی استهلاکی

قطعات و مواد مصرفی در خودرو که مشمول ضمانت نمی شوند عبارتند از:

  • روغن ها (روغن موتور، گیربکس، ترمز و هیدرولیک)
  • مایعات (مایع ضد یخ، مایه شیشه شوی)
  • فیلترها (فیلتر بنزین، فیلتر هوا و فیلتر روغن)

 

گارانتی رنگ خودرو کیا سراتو

خودرو شما دارای 3 سال گارانتی رنگ می باشد و در صورت بروز تغییراتی در رنگ خودرو، نظیر ریزش رنگ، دو رنگ شدن، پوسته شدن، مشتری میبایست با مراجعه به یکی از نمایندگی های مجاز شرکت سایپا یدک، مراتب را سریعا اطلاع دهد.

مواردی که باعث ابطال گارانتی رنگ خودرو می شوند عبارتند از:

  • ریزش مواد شیمیایی و آسیب های ایجاد شده در اثر نگهداری نامناسب خودرو
  • زدودن چربی یا تمیز کردن قطعات مکانیکی، زیر اتاق خودرو، قطعات لولادار و قطعات پلاستیکی رنگ شده با موادی که مورد تایید نیست

چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو کیا سراتو می شود؟

موارد زیر موجب ابطال گارانتی قطعات و مجموعه های مرتبط با آن خواهد شد:

  1. استفاده ازقطعاتی که مورد تایید شرکت سایپا یدک نباشد
  2. ایجاد تغییرات بر روی خودرو، بدون تایید و موافقت شرکت سایپا یدک
  3. عدم انجام سرویس های ادواری اشاره شده در همین مطلب
  4. هر گونه تغییر در سیم کشی و برق خودرو (نظیر نصب غیراستاندارد دزدگیر)
  5. تعویض یا نصب قطعات در سیتسم های جانبی و یا دریافت خدمات خارج از شبکه خدمات پس از فروش شرکت سایپا
  6. تعویض اتاق کامل در اثر تصادف شدید
  7. دستکاری کیلومترشمار خودرو

 

کدام قطعات خودرو کیا سراتو شامل ضمانت محدود می شود؟

قطعاتی که به عنوان قطعات مصرفی و استهلاکی نبوده ولی عمر کارکرد آن ها کمتر از مدت زمان معین در دوران ضمانت خودرو می باشد که برای این دسته از قطعات ضمانت مطابق جدول زیر می باشد:

صفحه کلاچ باتری نصف مدت زمان دوره ضمانت و کارکرد
لنت ترمز لامپ تسمه ها 10 هزار کیلومتر از زمان تحویل خودرو
تیغه برف پاک کن شمع موتور
حسگر دوم اکسیژن کربن کنیستر کاتالیست کانورتور 18 ماه یا 30 هزار کیلومتر
لاستیک تایر و سیستم پخش خودرو ضامنت به عهده عرضه کننده خودرو می باشد. 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

نکته 1: تعویض قطعات مصرفی و استهلاکی در صورتی که ناشی از عیب کیفی و موتاژی خودرو باشد به صورت رایگان می باشد.

نکته 2: باتری، سیستم صوتی، تایر و گاز کولر به مدت دوره گارانتی یعنی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برشد) دارای پوشش گارانتی می باشند.

سرویس های دوره ای کیا سراتو به چه صورت است؟

خودرو کیا سراتو شما باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) در نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مورد بادید و سرویس قرار گیرد که هزینه آن حتی در طول دوره گارانتی، بر عهده مشتری بوده و عدم انجام آن منجر به ابطال گارانتی قطعات و مجموعه مرتبط خودرو می شود.

اجرت انجام سرویس های ادواری و هزینه مواد مصرفی مورد استفاده در این سرویس ها به عهده مشتری می باشد، مگر در مواردی که هزینه آنها مطابق کارت طلایی سایپا است و نیاز به پرداخت از طرف مشتری نیست.

برای مراجعه و انجام سرویس های اولیه و دوره ای شرکت سایپا، همراه داشتن کارت گارانتی خودرو الزامی نیست، زیرا اطلاعات خودرو در سیستم نمایندگی های سایپا ثبت شده است.

 

جدول سرویس های دوره ای کیا سراتو

بنابر توصیه شرکت سایپا، شما مالک خودرو کیا سراتو باید پس از هر بار پیمایش مسافت 10 هزار کیلومتر برای انجام سرویس های دوره ای به یکی از نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه نمایید. همانطور که در بالا اشاره شد مراجعه تا کیلومتر 40 هزار اجباری است و در صورت عدم مراجعه، گارانتی خودرو شما لغو می شود.

سرویس دوره ای شامل موارد زیر می شود:

سرویس های دوره ای
فعالیت نوع عملیات زمان یا کیلومتر
1 روغن موتور و فیلتر روغن موتور تعویض هر 10 هزار کیلومتر یا 1 سال
2 فیلتر هوا تعویض هر 10 هزار کیلومتر یا 1 سال
3 غیلتر سیستم تهویه مطبوع تعویض هر 20 هزار کیلومتر یا 1 سال
4 وضعیت باتری بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
5 لوله ها، شلنگ ها و اتصالات سیستم ترمز بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
6 ترمز دستی بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
7 روغن ترمز/کلاچ بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
8 دیسک ها، کاسه چرخ ها و شلنگ ها بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
9 روغن هیدرولیک فرمان و شلنگ ها بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
10 جعبه فرمان، اتصالات و گردگیرها بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
11 پلوس ها و گردیگرها بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
12 تایرها (فشار باد و فرسودگی آج) بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
13 سیبک های سیستم تعلیق جلو بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
14 پیچ، مهره ها و اتصالات شاسی و بدنه بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
15 گاز خنک کننده سیستم تهویه مطبوع بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال
16 کمپرسور سیستم تهویه مطبوع بازدید هر 15 هزار کیلومتر یا 1 سال

جدول دوره ای انجام سرویس های تکمیلی کیا سراتو نیز به شرح جدول زیر می باشد:

سرویس های تکمیلی
فعالیت نوع عملیات زمان یا کیلومتر
1 فیلتر سوخت تعویض هر 30 هزار کیلومتر یا 2 سال
2 فیلتر هوای باک سوخت تعویض هر 30 هزار کیلومتر یا 2 سال
3 تسمه های موتور بازدید هر 30 هزار کیلومتر یا 2 سال
4 پدال ترمز، پدال کلاچ بازدید هر 30 هزار کیلومتر یا 2 سال
5 کلیه سیستم های الکتریکی بازدید هر 30 هزار کیلومتر یا 2 سال
6 شمع موتور تعویض هر 40 هزار کیلومتر
7 مایع خنک کننده موتور تعویض برای اولین بار در 200 هزار کیلومتر یا 10 سال
پس از آن هر 40 هزار کیلومتر یا 2 سال
8 روغن گیربکس معمولی و اتوماتیک بازدید هر 60 هزار کیلومتر یا 4 سال
9 لوله ها، شلنگ ها و اتصالات مدار سوخت بازدید هر 60 هزار کیلومتر یا 4 سال
10 شلنگ های بخارات بنزین و درب باک بنزین بازدید هر 60 هزار کیلومتر یا 4 سال
11 خلاصی سوپاپ ها بازدید هر 96 هزار کیلومتر یا 4 سال
12 تسمه سفن کن، پولی هرزگرد و ضربه گیر بازدید در زمان تعویض تسمه های موتور
13 سیستم خنک کننده موتور بازدید سطح مایع خنک کننده و نشتی سیستم روزانه توسط مالک کنترل گردد

 

هزینه انجام سرویس های دوره ای سایپا چقدر است؟

پرداخت هزینه سرویس های دوره ای سایپا (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است) و در مورد خودروهای دارای کارت طلایی نیز منوط به مدت اعتبار آن بر اساس ضوابط شرکت سایپا می باشد. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

 

آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های سایپا مراجعه کنم؟

طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (24 ماه یا دو سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اما اگر گارانتی خودرو کیا سراتو شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های سایپا نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.

چنانچه از نمایندگی سایپا در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید.

چطور از نمایندگی های سایپا برای خدمات وقت بگیرم؟

برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های سایپا بهترین روش استفاده از نوبت دهی اینترنتی است. برای این منظور به سایت سایپا یدک مراجعه نمایید (اینجا کلیک کنید).

 

همچنین می توانید نرم افزار (اپلیکیشن) امور مشتریان سایپا را از اینجا دانلود کنید.

 

خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)

  • طول دوره گارانتی خودرو کیا سراتو چقدر است؟

    کیا سراتو به مدت 2 سال یا 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تحت گارانتی می باشد.

  • چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو کیا سراتو می شود؟

    استفاده از وسایل غیراستاندارد، عدم انجام سرویس های اولیه، دستکاری سیستم برق و کیلومترشمار خودرو و تصادفات شدید می تواند منجر به ابطال گارانتی خودرو کیا سراتو سایپا شود.

  • سرویس های دوره ای کیا سراتو چیست و چطور انجام می شود؟

    مالک خودرو کیا سراتو پارس خودرو باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) برای بازدید و سرویس خودرو به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.

  • آیا عدم مراجعه برای سرویس های دوره ای سراتو باعث لغو گارانتی می شود؟

    در صورت عدم مراجعه برای سرویس های دوره ای سراتو در هر 10 هزار کیلومتر، گارانتی خودرو شما باطل می شود.

  • هزینه انجام سرویس های دوره ای سایپا چقدر است؟

    پرداخت هزینه سرویس های دوره ای سایپا (حتی در طول دوره گارانتی) بر عهده مشتری است. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

  • چطور از نمایندگی های سایپا برای خدمات وقت بگیرم؟

    برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای سراتو یا سایر تعمیرات در نمایندگی های سایپا بهترین روش نوبت گیری اینترنتی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *