مقالات

همه چیز در مورد گارانتی و سرویس اولیه و دوره ای پژو 2008

در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای خودرو پژو 2008 ایران خودرو همراه با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است.

 

طول دوره و شرایط گارانتی خودرو پژو 2008 ایران خودرو چیست؟

خودرو پژو 2008 به مدت 2 سال یا مسافت 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت ایران خودرو در برابر هر گونه ایراد ناشی از نقص در کیفیت قطعات و فرایند مونتاژ تحت گارانتی می باشد.

نکته 1: هنگام مراجعه به نمایندگی های مجاز ایران خودرو برای دریافت خدمات گارانتی و وارانتی همراه داشتن ایکو کارت (کارت گارانتی) الزامی می باشد.

نکته 2: خدمات گارانتی منوط به انجام سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های دوره ای در طول زمان و مسافت ذکر شده در پایین می باشد.

نکته 3: کلیه نمایندگی ها در هر شهر و منطقه ای موظف به پذیرش خودرو شما هستند و واحد پذیرش نمایندگی موظف است هزینه تقریبی خدمات و زمان تحویل خودرو را به شما مالک خودرو اعلام کند.

نکته 4: کلیه قطعات تعویض شده در تعمیراتی که به هزینه گارانتی انجام شده باشد، حداکثر تا پایان دوره گارانتی تحت پوشش گارانتی خواهد بود. همچنین داغی کلیه قطعات تعویض شده متعلق به ایران خودرو بوده و به مشتری تحویل داده نمی شود.

 

گارانتی خودرو پژو 2008 شامل چه مواردی نمی شود؟

موارد زیر که عمدتا ناشی از نگهداری نامناسب خودرو توسط مالک است خارج از تعهدات گارانتی شرکت ایران خودرو برای خودرو پژو 2008 می باشد:

  1. خسارت ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت ایران خودرو
    • خرابی ناشی از تصادفات و استفاده نامناسب از خودرو
    • هرگونه تغییر در خودرو و تقویت آن و یا حذف و جایگزین کردن قطعات دیگر
    • خرابی ناشی از حوادث طبیعی نظیر سیل، زلزله، طوفان، آتش سوزی و غیره
    • استفاده از خودرو در مسابقات رالی، سرعت و ….
    • فشار آوردن بیش از حد به خودرو و تحمیل بار بیش از حد یا تردد در مسیرهای نامناسب
    • خسارات ناشی از تعمیرات نانماسب در تعمیرگاه های غیرمجاز یا نصب قطعات غیر اصل
    • هر گونه خسارت وارده به بدنه و رنگ خودرو و ئزئینات پس از تحویل خودرو به مشتری
    • هرگونه اتش سوزی در خودرو به دلیل سهل انگاری یا استفاده از قطعات غیر اصلی
    • عدم انجام سرویس های دوره ای و نگهداری و مراقبت از خودرو
    • استهلاک عادی قطعات (نظیر سایش تیغه برف پاک کن)
    • صدمات ناشی از برخورد سنگ و ماسه، فضله پرندگان، شیره درختان و… به بدنه خودرو
    • خرابی باتری به دلیل عدم استفاده از خودرو بیش از یک ماه (در صورت عدم استفاده بیش از یک ماه، سرباتری ها باید جدا شود)
    • پوسیدگی لاستیک خودرو و سایر قطعات به دلیل توقف طولانی مدت خودرو
    • ایرادات ناشی از رانندگی در عمق آب
    • خط افتادن شیشه جلو به دلیل خرابی برف پاک کن
    • خسارات عمدی، نظیر سرقت
  2. خسارات ناشی از تعمیرات نامناسب و استفاده از سوخت و روغن نامناسب
    • هرگونه ایراد ناشی از استفاده از روغن، مایعات، فیلترهای روغن، سوخت نامناسب و یا غیراستاندارد
    • خسارات جانی و مالی وارده به مشتری و اشخاص ثالث به دلیل تعویض قطعات یا دریافت خدمات خارج از شبکه مجاز ایران خودرو
    • زنگ زدگی قطعات داخل موتور و رادیاتور به دلیل عدم استفاده از ضد یخ (استفاده از ضد یخ باید در تمامی فصول انجام گیرد)
    • عیوب ناشی از عدم انجام سرویس های دوره ای توسط مشتری در نمایندگی های مجاز ایران خودرو
  3. استهلاک عادی
    • استهلاک طبیعی خودرو، فرسودگی، رنگ پریدگی
    • هزینه ناشی از تعویض قطعات مصرفی
  4. سرویس دوره ای
    • عیوبی که به تشخیص کارشناس فنی نمایندگی، ناشی از عدم انجام به موقع سرویس های دوره ای باشد مشمول گارانتی نخواهد بود.

گارانتی قطعات مصرفی خودرو پژو 2008 به چه صورت می باشد؟

قطعات مصرفی به قطعاتی اطلاق می شود که عمر آنها نسبت به سایر قطعات خودرو محدودتر بوده و به صورت عادی پس از گذشت مدتی محدود یا مقدار کارکرد مشخص مستهلک شده و باید تعویض شوند.

تعویض قطعات استهلاکی هنگامی که بر اثر فرسایش طبیعی ناشی از استفاده از خودرو یا شرایط محیطی باشد مشمول گارانتی نمی باشد.

گارانتی قطعات مصرفی به شرح جدول زیر می باشد:

موارد شرایط گارانتی
باتری 12 ماه یا 20 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد)
تسمه ها، لنت ترمز، تیغه برف پاک کن، شمع موتور، لامپ ها 10 هزار کیلومتر
کربن کنیستر، کاتالیست کانورتور، حسگر دوم اکسیژن 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد)
لاستیک 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد)، در شرایطی که فرسایش به دلیل امری در خودرو اتفاق افتاده باشد که منجر به آسیب رسیدن به لاستیک ها شده باشد.
روان کار در صورتی که استفاده از روان کار برای یک قطعه یا قسمت که در دوران گارانتی تعویض شده است لازم باشد، تحت پوشش گارانتی خواهد بود.
روغن/مایع در صورتی که استفاده از روغن/مایع برای یک قطعه یا قسمت که در دوران گارانتی تعویض شده است لازم باشد، تحت پوشش گارانتی خواهد بود.
آب بند در صورتی که استفاده از مواد برای یک قطعه یا قسمت که در دوران گارانتی تعویض شده است لازم باشد، تحت پوشش گارانتی خواهد بود.
گاز کولر 12 ماه یا 20 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد)

نکته 1: در صورتی که قطعه مصرفی دارای ایراد کیفی باشد یا خرابی یک قطعه دیگر باعث ایراد در قطعه مصرفی شود، قطعه مصرفی نیز مشمول گارانتی می گردد.

چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو پژو 2008 می شود؟

در شرایط زیر گارانتی خودرو ابطال و نمایندگی ها از ارائه خدمات گارانتی خوددداری خواهند کرد:

  1. مخدوش یا مفقود شدن پلاک خودرو
  2. دستکاری در کیلومترشمار و تغییر مقدار کارکرد خودرو
    • در صورتی که کیلومتر شمار خودرو بدون دخالت مشتری از کار بیفتد، مشتری باید در اولین فرصت به نمایندگی مجاز مراجعه نماید.
  3. در صورت تعویض قطعات و جایگزینی آن با قطعات غیراستاندارد یا متفرقه در تعمیرگاه های غیرمجاز، چنانچه همان قطعه و یا سایر قطعات مرتبط با آن معیوب شود، قطعه مذکور و سایر قطعات مرتبط با آن از پوشش گارانتی خارج خواهد شد.
  4. قسمت های تغییریافته بر روی خودرو توسط هنرکده ها، اموزشگاه های رانندگی، تعمیرگاه ها و سایز مراکز خدمات متفرقه، از گارانتی خارج خواهد شد.

 

گارانتی قسمت های خاص خودرو پژو 2008

  • گارانتی رنگ: مطابق طول دوره گارانتی خودرو در برابر نقص در رنگ اصلی بدنه خودرو یا پولیش تحت گارانتی می باشد، مشروط بر آن که خودرو شما همواره بر اساس برنامه ریزی شرکت ایران خودرو نگهداری شده باشد. آسیب به بدنه ناشی از شرایط محیطی و یا سایر پدیده های طبیعی (تگرگ و…) و عوامل خارجی تحت پوشش گارانتی نمی باشد.
  • گارانتی پوسیدگی: مطابق طول دوره گارانتی خودرو بوده و شامل پوسیدگی ناشی از زنگ زدگی داخلی می شود.
  • گارانتی سیستم صوتی (رادیو پخش – مالتی مدیا): مطابق طول دوره گارانتی خودرو می باشد.
  • گارانتی تایر: 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) می باشد.

سرویس اولیه ایران خودرو چیست؟

مراجعه به نمایندگی های مجاز ایران خودرو حداکثر 3 ماه پس از تحویل خودرو و حداقل پیمایش 1000 کیلومتر جهت انجام سرویس اولیه الزامی می باشد و عدم مراجعه منجر به لغو گارانتی ماشین می شود.

جدول سرویس های دوره ای خودرو پژو 2008

بنابر توصیه ایران خودرو، شما مالک خودرو پژو 2008 باید پس از هر بار پیمایش مسافت 5 هزار کیلومتر برای انجام سرویس های دوره ای به یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه نمایید. مراجعه تا کیلومتر 40 هزار اجباری است و در صورت عدم مراجعه، گارانتی خودرو شما لغو می شود.

پس از کیلومتر 40 هزار که گارانتی خودرو به صورت خودکار خاتمه می یابد دیگر اجباری برای مراجعه به نمایندگی های رسمی ایران خودرو نیست، ولی توصیه ما این است که همچنان خودرو خود را مطابق جدول زیر برای بازدید و کنترل به نمایندگی ها ببرید.

جدول سرویس های دوره ای پژو 2008

سرویس های تکمیلی:

  • تعویض روغن ترمز: هر 2 سال
  • تعویض تسمه آلترناتور: هر 180 هزار کیلومتر
  • تعویض شمع: هر 40 هزار کیلومتر یا 4 سال (هر کدام زودتر فرا برسد)
  • کنترل ph سیال خنک کننده موتور: 120 هزار کیلومتر/4 سال، سپس هر 10 هزار کیلومتر/1 سال

 

هزینه انجام سرویس های دوره ای ایران خودرو چقدر است؟

پرداخت هزینه سرویس های دوره ای ایران خودرو (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است) و در مورد خودروهای دارای کارت طلایی نیز منوط به مدت اعتبار آن بر اساس ضوابط شرکت ایران خودرو می باشد. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

 

آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کنم؟

طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (40 هزار کیلومتر یا 2 سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اما اگر گارانتی خودرو شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های ایران خودرو نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.

چنانچه از نمایندگی ایران خودرو در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید.

در صورتی که در تهران هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به نمایندگی های مرکزی ایران خودرو (شرکت همگام خودرو) که در زیر آدرس های آن آمده است مراجعه کنید. تجربه ما نشان داده است نمایندگی مرکزی نسبت به نمایندگی های محلی بسیار دقیق تر و مطمئن تر عمل می کند.

نمایندگی های مرکزی ایران خودرو (همگام خودرو)
نام آدرس تلفن
تعميرگاه مرکزي شماره 1 تهران ، بزرگراه يادگار امام ، نرسيده به خيابان آزادي ، بلوار شهيد تيموري، تعميرگاه مركزي شماره يک ايران خودرو 021-66072000-10
تعميرگاه مرکزي شماره 2 تهران ، جاده آبعلي، خيابان اتحاد، يکم شرقي 021-77344542
تعميرگاه مرکزي شماره 3 تهران ، سعادت آباد، پل مديريت، بلوار دريا، روبروي دانشگاه امام صادق (ع) 021-88687350
تعميرگاه مرکزي شماره 5 تهران ، کيلومتر 14 جاده مخصوص کرج، بلوار ايران خودرو، روبروي پلاست ايران 021-48228768
تعميرگاه مرکزي شماره 6 تهران ، خيابان شهيد رجايي، جاده قديم قم، باقر شهر، جنب سايپا پرس 55212600

 

چطور از نمایندگی های ایران خودرو برای خدمات وقت بگیرم؟

برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های ایران خودرو بهترین روش استفاده از اپلیکیشن موبایل ایران خودرو است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به راحتی نوبت بگیرید.

لینک دانلود اپلیکیشن موبایل ایساکو نسخه اندروید (گوگل پلی استور)

لینک دانلود اپلیکیشن موبایل ایساکو نسخه اندروید (کافه بازار)

لینک دانلود اپلیکیشن موبایل ایساکو نسخه اندروید (لینک مستقیم)

لینک دانلود اپلیکیشن موبایل ایساکو برای IOS

 

همچنین می توانید از سامانه اینترنتی نوبت دهی ایران خودرو استفاده کنید (اینجا کلیک کنید)

 

خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)

[helpie_faq group_id=’911’/]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *