اخبار خودرواخبار لاستیک/تایر

چراغ سبز دولت به گرانی کالاها با حذف ارز دولتی از واردات لاستیک

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از پروسه واردات لاستیک موجب گران شدن لاستیک و افزایش هزینه‌های حمل و نقل و قیمت کالاها خواهد شد.
حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از حذف ارز دولتی برای واردات لاستیک و مواد اولیه مورنیاز تولید آن، گفت: از آنجا که حذف ارز 4200 تومانی از پروسه واردات لاستیک موجب گران شدن لاستیک و افزایش هزینه‌های حمل و نقل در سال جاری می‌شود، صدمه به صادرات کشور و کاهش درآمدهای صادراتی دور از انتظار نخواهد بود، از سوی دیگر کالاهای اساسی برای توزیع در کشور باید از شهری به شهر دیگر منتقل شوند در نتیجه افزایش هزینه حمل و نقل موجب بیشتر شدن قیمت تمام شده کالاها و قیمت‌ آنها می شود.

تکرار گرانی لاستیک خودروهای سنگین درپی حذف ارز دولتی از پروسه واردات

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حذف ارز دولتی از واردات لاستیک، مشکلات رانندگان خودروهای سنگین در سال های گذشته، دوباره تکرار می‌شود، افزود: مواد اولیه موردنیاز تولید لاستیک خودروهای سواری و تایر خودروهای سنگین و کامیون وارداتی است بنابراین با تخصیص ارز نیمایی به لاستیک خودروهای سواری و سنگین، قیمت لاستیک افزایش یافته و قیمت کرایه‌های تاکسی و حمل‌ونقل نیز بیشتر می‌شوند.

ضرورت تجدید نظر در حذف ارز دولتی از واردات تایر

وی افزود: اگرچه تخصیص ارز دولتی موجب ایجاد رانت شده است اما دولت می تواند با اخذ سیاست های مناسب از افزایش قیمت تایر به واسطه حذف ارز دولتی از واردات آن جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید نسبت به تغییر ارز موردنیاز برای واردات لاستیک تجدید نظر کند، اضافه کرد: تصمیماتی مانند تخصیص ارز برای واردات کالاها، باید در کمیته‌ای با حضور نمایندگان وزارت‌خانه‌های مختلف اخذ شود تا تصمیمات خلق الساعه موجب ضرر و زیان حوزه های اجتماعی، اقتصادی، تولید و… نشود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *