اخبار ایران خودرواخبار خودروایران خودرو

پلیس آگاهی ناجا: ضریب ایمنی محصولات ایران خودرو در برابرسرقت افزایش یافته است

رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در جلسه بررسی افزایش ضریب ایمنی محصولات ایران خودرو گفت: این خودروساز با افزایش تعداد قطعات قابل ردیابی درمحصولات خودواصلاحات لازم برای افزایش ضریب ایمنی درقفل درخودروها و سایر نقاط آسیب پذیر، آمار سرقت را به کمتر از 30 درصد نسبت به سال های قبل رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران خودرو، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به تعاملات صورت گرفته میان پلیس آگاهی ناجا و ایران خودرو در15 سال گذشته اظهار کرد :امروز شاهد هستیم که برنامه ریزی های مناسب و نگاه مدیران این شرکت به حفظ منافع مشتریان ، امنیت و آرامش خاصی را برای جامعه به ارمغان آورده است.
وی با تقدیراز عملکرد ایران خودرو درزمینه ارتقای سطح ایمنی محصولات تولیدی این شرکت گفت:‌ سیستم نرم افزارردیابی قطعات ایران خودرو به ناجا درکشف خودروها و قطعات سرقت شده در سراسر کشور،کمک شایانی کرده است .
سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیز درگفت و گویی ، عرضه محصولات جدید ایران خودرو را گامی درجهت توجه به سلیقه مصرف کنندگان دانست و گفت: محصولات جدید این شرکت ارنظر کیفی و ایمنی درسطح بالایی قراردارند
وی افزود : با توان مهندسان ایران خودرو و کارگران خدوم آن ، محصولات تولیدی این شرکت قابل رقابت با سایر شرکت های خودرو سازان خارجی خواهدبود.
سرهنگ موذن تاکیدکرد: امنیت و ایمنی محصولات تولیدی ایران خودرو هرسال نسبت به گذشته افزایش یافته است .
بابک رحمانی ، معاون بازار یابی وفروش ایران خودرونیزگفت: ‌با تاکید مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر افزایش ضریب ایمنی محصولات تیمی از معاونت‌های کیفیت، ‌مهندسی، ساپکو و مرکز تحقیقات تشکیل شده است و اقدامات مناسبی در زمینه ارتقای ایمنی قفل درهای جانبی خودروهای رانا، دنا و خانواده 206 و حذف زبانه های قفل از درهای جانبی این محصولات صورت گرفته است .همچنین اقدامات اصلاحی در خصوص برطرف کردن نقاط ضعف محل قفل های صندوق عقب و درموتور از دیگراقدامات این خودروساز درزمینه پیشگیری از سرقت و ایمن سازی محصولات در سال جاری بوده است.
وی  با اشاره به انجام تمهیدات اتخاذ شده برای افزایش ضریب ایمنی محصولات ایران خودرودربرابر سرقت تصریح کرد:ایران خودروبا اجرای این طرح ها توانسته آرامش مشتریان خود را حفظ کند.
رحمانی تاکیدکرد : ایران خودرو از هیچ گونه تلاش و کوششی در جهت حفظ آرامش و  امنیت جامعه دریغ نمی کند و این شرکت آمادگی تعامل بیش تربا پلیس آگاهی رادارد .
در ادامه،بلوک آذری نماینده مدیرعامل و رییس کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران خودرو نیزگفت: درسال های اخیر گروه صنعتی ایران خودرو با جدیت کامل برای افزایش ایمنی محصولات خود ، همکاری موثری با پلیس آگاهی ناجا داشته است.
وی با تشریح عملکرد سیستم ردیاب قطعات گفت:براساس آیین‌نامه ارتقای کیفیت خودروهای سبک که از خرداد ماه سال ۸۸ خودروسازان ملزم به اجرای آن بوده اند، گروه صنعتی ایران خودرواقدامات لازم را در این خصوص به انجام رسانده است.
فیروزفردبیر کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران خودرو  درخصوص سیستم عملکرد ردیابی قطعات و نتایج اجرای آن گفت: با اجرای این طرح از سال 86تا کنون بیش از 27میلیون قطعه از مجموع قطعات به کار رفته در تولیدات این شرکت توسط این سیستم قابل ردیابی است.
وی افزود: حدود 110قطعه از قطعات مهم به کار رفته در محصولات از قبیل ECU، ایربگ، ترمز ABS، کمربند ایمنی، مدولاتور، دیفرانسیل، رادیاتور، جعبه فرمان، پمپ فرمان، باک بنزین، بوستر و مخزن C.N.G همچنین برخی قطعات اصلی، حجیم، گران‌قیمت و پرمصرف خودروها دارای کد ردیابی هستندکه ارزش ریالی معادل 50 تا 75 درصد بهای تمام شده خودرو را دارند.
فیروزفر با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ، سه فاکتور ایمنی، ارزش ریالی و فراوانی در تعویض را از دلایل اهمیت و توجه به بهبود سیستم ردیابی از سوی این شرکت دانست.
وی گفت: در موارد متعدد نیروی انتظامی با استعلام بارکد حک شده قطعه از ایران خودرو به سرقتی بودن برخی قطعات پی برده است، زیرا قطعات با توجه به شماره شاسی خودرو در یک بانک اطلاعاتی ثبت و شناسایی می‌شوند و با این کار خودروی سرقتی که حتی پلاک و برخی مشخصه‌های ظاهری آن تغییر یافته باشد، به راحتی قابل شناسایی خواهدبود.
گفتنی است رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجاو هیات همراه از خطوط تولید ایران خودرو بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *