همه چیز درباره خودرو SP100 کراس سایپا

در این مطلب از کافه خودرو آخرین اخبار و اطلاعات (مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت، زمان عرضه و…) مربوط به کراس اوور جدید سایپا بر پایه پلتفرم SP100 را به اطلاع شما می رسانیم.

توجه: این صفحه همواره به روز می شود و حاوی اخرین اطلاعات و اخبار است.

معرفی کلی

کراس اوور جدید سایپا که فعلا با نام پروژه آن ” SP100 ” شناخته می شود را می توان نسخه نیم شاسی (کراس اوور) خودرو شاهین دانست (همه چیز درباره خودرو شاهین سایپا) که آن نیز به تازگی معرفی شده است.

به گفته مدیر عامل سایپا نام گذاری این خودرو با همکاری فرهنگستان زبان فارسی انجام خواهد گرفت که در تاکنون چند نام هم برای بررسی به فرهنگستان ارائه شده است. تولید انبوه این خودرو در سال 99 انجام شده و محصول نهایی نیز تا قبل از پایان دولت در اختیار مردم قرار می گیرد.

پلتفرم

کراس اوور جدید سایپا از نظر ساختار و پلتفرم مشابه خودروی شاهین بوده و از پلتفرم SP100 سایپا در آن استفاده شده است و بنابر این شاید بتوان آن را به نوعی محصول نیم شاسی خودروی شاهین دانست.

مشخصات فنی

بر اساس شنیده ها، این خودرو با پیشرانه های مختلف به بازار خواهد آمد و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک بر روی آن نصب می شود.

SP100 کراس قرار است تا با پیشرانه هایی با قدرت ۱۰۸ تا ۱۵۶ اسب بخار به بازار عرضه شود و فعلا در نسخه تک دیفرانسیل جلو به مرحله تولید برسد.

آپشن ها و تجهیزات

به احتمال زیاد نسخه پایه این خودرو در سال ۱۳۹۹ با دو کیسه هوا، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، ترمز ABS-EBD-BA، بلوتوث، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی پارچه، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب و… وارد خط تولید می شود. همچنین احتمال دارد که امکاناتی نظیر سانروف بر روی این خودروها در گام نخست قابل سفارش باشد.

قیمت و زمان عرضه

در حال حاضر در خصوص قیمت این خودرو نمی توان اظهار نظر نکرد ولی مطمینا قیمت پایه این خودرو بالای 150 میلیون تومان خواهد بود.

ویدئو

گالری تصاویر