مقالات

معرفی تمام نسل های MVM X33 مدیران خودرو تا فیس لیفت جدید

در این مقاله به بررسی نسل های مختلف ام وی ام ایکس 33 یا همان Chery Tiggo 3، از جمله معرفی نسخه فیس لیفت جدید آن در سال 1399 می پردازیم.

شرکت مدیران خودرو با ارائه ام وی ام ایکس 33 عنوان اولین شرکت عرضه کننده شاسی بلند چینی بازار ایران را از آن خود کرد. این خودرو که در بازارهای خارجی با عنوان چری تیگو 3 / Chery Tiggo 3  شناخته می شود یکی از خوش قیمت ترین و پر فروش ترین خودروهای کمپانی چری در بازار کشور های در حال توسعه می باشد. سال 1399 دهمین سال حضور خودرو X33 در بازار ایران است و عرضه فیس لیفت مدرن X33S AT SPORT جواب به موقع شرکت مدیران خودرو به دهمین سال حضور این کراس اوور نسبتا موفق در بازار کشور می باشد.

در ادامه به معرفی پیشینه خودرو X33در بازار ایران از نسل اول تا فیش لیفت جدید این خودرو که در سال 99 رونمایی می شود می پردازیم:

 

 

MVM X33 (نسل اول)

نسل اول این خودرو در سال 1389 به بازار ایران عرضه شد. یک کراس اوور با گیربکس دستی و موتوری به حجم 1971 سی سی که توان تولید 139 اسب بخار قدرت را داشت و با بهره گیری از آپشنهایی چون سانروف، ایموبلایزر، دو ایربگ برای سرنشینان جلو، EBD، ABS، گرم کن صندلی های جلو و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک توانست توجه دوست داران شاسی بلند در ایران با قیمت مناسب را به خود جلب کند. خودروی مذکور مجهز به رینگ اسپرت 16 اینچ و قادر به همخوانی با استاندارد یورو 4 بود و توانست محبوبیت خوبی در بازار کسب کند.

MVM X33

MVM NEW X33 (نسل دوم)

در سال 1393 نسل دوم خودرو MVM X33 با نام MVM NEW X33 به بازار عرضه شد که با استفاده از پلتفرم قبلی با دو آپشن گیربکس CVT مجهز به آپشن کروز کنترل و گیربکس دستی عرضه شد. علاوه بر آن خودرو دارای تغییراتی در سپر و چراغ جلو و جلو پنجره و چراغ عقب بود.

New MVM X33 New MVM X33

 

MVM X33S (نسل سوم)

در سال 1395 پر فروش ترین مدل ام وی ام ایکس 33 با نام MVM X33S عرضه شد که علاوه بر تغییرات بنیادین، در تودوزی تریم قرمز و مشکی و داشبورد، بهبودهایی را نیز در طراحی جلو خودرو، سپر ، جلو پنجره و چراغ های جلو شاهد بود. همچنین بر اساس اصلاحات انجام گرفته موتور خودرو قادر به همخوانی با استاندارد یورو 5 شد. همچنین دی لایت ها در این خودرو به سپر منتقل شده و طرح رینگ نیز نسبت به نسل قبل دچار تغییر شد.

MVM X33S

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده ، خودرو مجهز به صفحه نمایشگر 8 اینچی شد که به GPS (مسیریابی) و Mobile mirror link (امکان نمایش صفحه موبایل بر روی نمایشگر خودرو) فراهم گردیده بود. لازم به ذکر است بر خلاف مدل قبلی MVM X33S فقط با گیربکس CVT مجهز به کروز کنترل ارائه گردید.

MVM X33S

 

 

MVM X33S AT SPORT (نسل چهارم)

در سال 1399 شرکت مدیران خودرو قصد دارد نسل چهارم این خودرو را عرضه کند. با توجه به تغییرات صورت گرفته در زبان طراحی خودروهای چری در سالهای گذشته، خودرو ایکس 33 جدید که با نام MVM X33S AT SPORT ارائه می شود نیز مانند خودرو MVM X55 دارای جلو پنجره بر اساس زبان طراحی جدید است. از طرفی تریم داخلی به ترکیب پارچه و چرم مشکی به همراه قطعاتی به رنگ مشکی پیانویی تغییر کرده است.

همچنین برای اولین بار در میان نسلهای مختلف X33، این خودرو مجهز به سیستم کنترل الکترونیک پایداری ESP ،HAS,HDC, TCS,RSC و فرمان برقی EPS می باشد که راحتی و ایمنی بالا برای مصرف کنندگان در هنگام رانندگی را به ارمغان می آورد. همچنین این نسل از X33  مجهز به سیستم TPMS یا سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها می باشد. همچنین چراغهای جلو اتوماتیک برای اولین بار بر روی X33 نصب گردیده است.

در کل تنوع آپشنهای موجود در نسل چهارم MVM X33S AT SPORT خرید این خودرو را نسبت به نسلهای پیش منطقی تر کرده، اما استفاده ده ساله از یک پلتفرم و به روز رسانی فیس خودرو جهت عرضه با قیمت بالاتر در بازارهای جهانی محکوم به شکست است. با این وجود با توجه به محدودیتهای موجود در بازار خودرو کشور، به اعتقاد نگارنده، این خودرو قادر است تا حدی رضایت مصرف کننده داخلی را تامین نماید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *