اخبار خودرو

مشکلات صنعت خودرو تمامی ندارد/مشکل در حمل خودروها و تحویل به مشتریان

در حالی که صنعت خودرو کشور این روزها با انواع و اقسام مشکلات ناشی از تولید، تحریم ها و ناکارامدی ها دست و پنجه نرم می کند، مشکل حمل و جابجایی خودرو نیز به آن اضافه شده است.

در حال حاضر شرکت های خودروسازی برای حمل خودرو از محل کارخانه تا نمایندگی های شهرهای مختلف برای تحویل به مشتریان با مشکل جدیدی روبرو شده اند، به این صورت که کامیون های حامل خودرو (خودروبرها) این روزها ترجیح می دهند به جای حمل خودرو به جابجایی کالاهای پرسود ترنزیتی که عمدتا از بنادر جنوب کشور به سمت مرزهای عراق صورت می گیرد اقدام کنند.

حمل کالاهای ترانزیتی با دریافت دلار به جای ریال باعث سود سرشاری برای رانندگان کامیون ها می شود که گاه تا 50 یملیون تومان برای حمل کالا می شود. در نتیجه رانندگان ترجیح می دهند به جای حمل خودرو و کالاهای دیگر به این کار مشغول شوند که این موضوع باعث ایجاد مشکلات برای شرکت های خودروسازی شده است.

برای حل بخشی از  این مشکل در حال حاضر شرکت های خودروسازی به ارسال خودروها از طریق قطار و استفاده از ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی کشوررو آورده اند. برای مثال شرکت ایران خودرو هر هفته ۴۰۰ دستگاه خودروی تولیدی خود که در ایران خودرو کرمانشاه تولید می شود را از طریق شبکه ریلی به مقصد تهران بارگیری و حمل می کند و در نظر دارد این میزان را افزایش دهد.

شرکت های دیگر نظیر مدیران خودرو که با مشکل تحویل خودرو به مشتریان مواجه هستند نیز در حال حاضر تلاش دارند از شبکه ریلی برای ارسال خودروها به محل نمایندگی ها و تحویل به مشتریان استفاده کنند. این شرکت همچنین به مشتریان خود پیشنهاد می دهد در صورت تمایل خود شخصا به محل کارخانه این شرکت در شهر بم مراجعه کرده و خودرو را مستقیم از کارخانه تحویل بگیرند.

شاید روش های این چنینی برای کاستن از مشکلات کمک کرد و برای برخی از مشتریان راهگشا باشد ولی شرکت های خودروساز باید برای حل این مشکل جدید نیز به دنبال راه حل مناسبی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *