اخبار لاستیک/تایر

متقاضیان خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا این دو شرط جدید را بدانند

تا پیش از این فروش فوری دو خودروساز بزرگ کشور به این شکل بود که افراد واجد شرایط در زمان اعلام شده برای خودروهای مشخص شده ثبت نام کرده و درخواست خود را ثبت می کردند. سپس از میان متقاضیان به قید قرعه (که در حضور مسئولان ناظر انجام می شد) برندگان مشخص شده و سپس برای پرداخت وجه اقدام می کردند.

اکنون قرار است به زودی تغییراتی در این رویه ایجاد شود و دو شرط ثبت نام تغییر خواهد کرد.

 

پرداخت وجه در زمان ثبت نام

به گفته معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است به زودی طرح فروش ویژه خودروسازان هر ۲ هفته یک بار تا پایان امسال برگزار می‌شود که در آن در مجموع حدود ۱۵۲ هزار خودرو واگذار می شود.

تفاوت بزرگ و اصلی در این میان پرداخت 10 درصد وجه خودرو در زمان ثبت نام اولیه است.بر این اساس افراد تنها با پرداخت 10 درصد از وجه خودرو قادر خواهند بود در قرعه کشی شرکت داده شده و شانس برنده شدن داشته باشند. این شرط برای اطمینان از خرید خودرو توسط متقاضی و مدیریت اعمال ایجاد شده است.

این مبلغ در هنگام ثبت‌نام به حساب واسطی که توسط شرکت‌های خودروساز اعلام می‌شود واریز خواهد شد.

 

شرط نداشتن پلاک فعال خانوار

یکی از شروط قبلی که مشکلاتی را برای برخی مشتریان ایجاد کرده بود شرط نداشتن پلاک فعال خانوار برای ثبت نام خودرو بود. بر این اساس اگر فردی از خانواده متقاضی دارای پلاک فعال بود، فرد صلاحیت شرکت در قرعه کشی را از دست می داد.

حتی در مواردی افرادی که در قرعه کشی شرکت کرده و برنده اعلام شده بودند نیز سلب صلاحیت می شدند. یکی از مشکلات اصلی این بود که برای مثال اگر فردی ازدواج کرده و تشکیل خانواده جدید داده بود ولی حساب یارانه خود را از خانواده جدا نکرده بود نیز امکان برنده شدن در قرعه کشی نداشت، چون سیستم استعلام شرکت های خودروسازی به نحوی بود که نشان می داد فردی از خانواده آنها دارای پلاک فعال است.

حال گفته می شود قرار است این شرط حذف گردد. به گفته معمارباشی “این محدودیت در آخرین جلسه کمیته خودرو به سبب مشکلاتی که برای برخی از متقاضیان ایجاد کرده بود، برداشته شد و اکنون فقط شخص متقاضی نباید پلاک فعال داشته باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *