دو محصول راناپلاس و سورن پلاس، مدلهای بهبود یافته و مجهز رانا و سورن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به جامعه معرفی شد. این دو خودرو با امكانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خواست مشتریان مهیا شده است.
سورن پلاس
سورن سال یکی از محصولات ارتقا یافته گروه صنعتی ایرانخودرو است که همزمان با آیین راهاندازی خط تولید آزمایشی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک به صورت رسمی به بازار معرفی شده است. این در حالی است که از ماهها پیش تصاویر غیر رسمی از این محصول در فضای مجازی و رسانهها منتشر شده بود و گمانهزنیهایی را درخصوص تغییرات صورت گفته بر روی آن ایجاد کرده بود. حال با معرفی و رونمایی از نسخه نهایی سورن سال در مییابیم که ایرانخودرو برای سهمخواهی بیشتر از بازار سدانهای داخلی، این محصول پرفروش را با اعمال تغییراتی همراه کرده است.
از جمله تغییرات و بهبودهای اعمال شده در سورن پلاس میتوان به چراغ جلو با طراحی جدید و مجهز به چراغ روز، چراغ عقب طرح جدید، فرمان جدید طرح چرم، كروز كنترل، سه سنسور عقب، قاب روی موتور، رینگ اسپرت دورنگ و عایق سقف طرح جدید اشاره كرد.
شیشه دودی، رودری ها با روكش جدید، قطعات تزییناتی جدید داخلی، جلو پنجره مشكی براق و اسپویلر روی صندوق عقب نیز از دیگر تغییراتی است كه بر جذابیت سورن پلاس افزوده است.
رانا پلاس
رانا که عنوان دومین خودرو ملی ایرانخودرو را یدک میکشد، از مدتها پیش برنامه بروزرسانی را به خود دیده بود و اکنون همزمان با راهاندازی خط تولید آزمانی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، بهصورت رسمی با نام رانا سال به بازار معرفی شده است.
از مهمترین تغییرات ظاهر بیرونی راناپلاس میتوان به دستگیرهها و زههای درب هم رنگ بدنه، طرح جدید جلو پنجره، آینههای جانبی مجهز به راهنماو چراغ های جلو عقب با طراحی جذاب و به روز اشاره كرد. با پیشبینیهای صورت گرفته در طراحی این خودرو، امكان بهكارگیری سیستم كروز كنترل، فرمان برقی، چراغ دی لایت و گیربكس اتوماتیك نیز فراهم شده است.
شایان ذکر است که رانا سال از لحاظ فنی تفاوتی با نسخه فعلی نداشته و با همان پیشرانه TU5 به بازار عرضه خواهد شد. اما از آنجایی که از چندی پیش گروه صنعتی ایرانخودرو توانسته استاندارد الایندگی پیشرانههای TU5 خود را ارتقا بخشد، از این پس دومین خودرو ملی ایرانخودرو نیز مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری TU5 با استاندارد الایندگی یورو 5 به بازار عرضه خواهد شد و تا حدی تغییرات فنی جزئی نسبت به گذشته روی آن اعمال شده است. بر این اساس رانا سال قادر خواهد بود نیرویی معادل 105 اسببخار و 142 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. جعبهدنده 5 سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیروی تولید شده موتور را به چرخهای جلو برعهده دارد.
همچنین در تزئینات داخلی راناپلاس نیز تغییرات متعددی اجرا شده كه میتوان به داشبورد و رودری با طرح چرم جدید كه برای نخستین بار در محصولات تولید داخلی ایران خودرو مورد استفاده قرار میگیرد اشاره کرد.
صندلیهای این مدل با طرح پارچه جدید به سیستم ایزوفیکس جهت اتصال صندلی کودک و پشتسریهای قابل تنظیم برای سرنشین عقب مجهز شده است. همچنین طرح جدید کنسول میانی خودرو بهصورت یكپارچه با كلیدهای شیشه بالابر جلو و عقب جدید و كلید تنظیمات آینهها و طرح جدید دسته دنده با پایه کربن و کروم، از دیگر تغییرات رانا پلاس به شمار میرود.
نمایشگر جلوآمپر بصورت دیجیتال بوده و غربیلک فرمان آن مجهیز به کلیدهای کنترلی تنظیم سیستم صوتی، کروز کنترل و بلوتوث است.
طبق برنامه ریزی انجام شده، با اجرای تعهدات این دو خودرو تا پایان امسال، از سال آینده این دو خودرو سال به بازار عرضه و جایگزین مدل های قبلی خواهد شد.