اخبار خودرو

جزئیات نوبت دوم عرضه خودرو داخلی برای جاماندگان و متقاضیان جدید در بهار 1402

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به نوبت دوم عرضه خودروهای داخلی در اواخر بهار امسال گفت: جاماندگان از ثبت نام و همچنین متقاضیان جدید می توانند در نوبت دوم عرضه نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی خبرگزاری فارس در ارتباط با درخواست مردمی برای تمدید مهلت  افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام برای خرید خودروهای داخلی امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت به خبرنگار فارس، گفت: همان طور که قبلا نیز اعلام شده است بعد از پایان فرآیند ثبت نام و انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه و بررسی لیست انتظار و تقاضا برای عرضه خودرو داخلی در پایان بهار امسال برای نوبت دوم عرضه خواهیم داشت.

وی افزود: بنابراین جاماندگان از خرید به هر دلیلی و همچنین متقاضیان جدید خرید خودروهای داخلی می توانند در نوبت دوم نسبت به ثبت نام برای خرید خودروهای داخلی اقدام کنند.

وی همچنین اظهار داشت:  ثبت نام خودروهای داخلی در طرح عرضه یکپارچه به پایان رسیده است اما با توجه به اینکه برخی بانک ها هنوز لیست افرادی که در مهلت مقرر (20 تا 23 اسفند 1401) حساب وکالتی به نام سازمان حمایت ایجاد کرده اند را اعلام نکرده اند، مقرر شد در روزهای 16 تا 18 فروردین سامانه فقط برای ثبت نام این متقاضیان باز شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواخر اسفند ماه 1401 طرحی را برای عرضه گسترده های خودروهای داخلی بدون قرعه کشی با عنوان «طرح یکپارچه عرضه خودرو» اجرایی کرد که براساس این طرح  متقاضیان خرید خودروهای داخلی از تاریخ 20 تا 23 اسفند 1401 فرصت داشتند تا با افتتاح حساب وکالتی به مبلغ 100 میلیون تومان به نام سازمان حمایت از تاریخ 26 تا 29 اسفند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب خودروهای درخواستی خود اقدام کنند.

مهلت ثبت نام در روزهای 7 و 8 فروردین 1402 نیز تمدید شد و با توجه به اینکه برخی بانک ها اسامی  لیست افرادی که در مهلت مقرر (20 تا 23 اسفند 1401) حساب وکالتی به نام سازمان حمایت ایجاد کرده اند را اعلام نکرده اند، مقرر شد در روزهای 16 تا 18 فروردین سامانه فقط برای ثبت نام این متقاضیان باز شود.

براساس این گزارش، 50 درصد عرضه خودرو در طرح یکپارچه تخصیص خودرو به مادران مشمول قانون جوانی جمعیت تخصیص خواهد یافت.

 براساس اعلام وزارت صمت قرار بود از طریق این طرح 500 هزار خودرو عرضه شود که حدود 900 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند، لذا با توجه به ظرفیت تولید در سال 1402 مقرر شده تا براساس نوبت دهی به تمام متقاضیان و ثبت نام کنندگان واجد شرایط خودرو داده شود.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه تولید خودرو در سال جدید اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲ هدف تولید خودرو حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است. بنابراین تقریباً به تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند خودرو تحویل داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *