اخبار خودرومدیران خودرومقالات مدیران خودرو

تفاوت چری آریزو 5 معمولی و توربو شارژ TE

در این مطلب قصد داریم به مقایسه و تفاوت های میان خودرو چری آریزو 5 معمولی و آریزو 5 توربو اکسلنت یا Arrizo 5 TE شرکت مدیران خودرو بپردازیم.

خودرو چری آریزو 5 Arrizo یک سدان چینی با ظاهری زیبا است که محصول برند چری چین بوده و توسط شرکت مدیران خودرو وارد بازار ایران شده است. این خودرو نخستین بار در سال 1395 وارد بازار ایران شد. علی رغم موفقیت چری آریزو 5 در بازار ایران، به ویژه به دلیل ظاهر زیبا و امکانات فراوان این خودرو در کنار شرایط فروش اقساطی آسان شرکت مدیران خودرو، مالکان و مشتریان این خودرو از قدرت کم این خودرو گلایه داشتند. موتور این خودرو با قدرت 116 اسب بخار توان لازم برای به حرکت در آوردن این خودرو 1387 کیلوگرمی را آنطور که باید نداشت.

این موضوع مورد توجه شرکت مدیران خودرو (نماینده چری در ایران) قرار گرفته و در سال 1396 تصمیم گرفت یک نسخه پرقدرت تر و توانمندتر از این خودرو را به بازار عرضه کند که چری آریزو 5 توربو TE نام گرفت. آریزو 5 توربو از اواخر سال 1396 توسط نمایندگی‌های رسمی مدیران خودرو عرضه شد و در حال حاضر به دلیل طراحی زیبا، مشخصات فنی قابل قبول و… توانسته طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند.

موتور توربو – تنها تفاوت دو خودرو

بی شک مهم ترین تفاوت میان نسخه معمولی و توربو آریزو 5 به موتور این خودرو مربوط می شود. در واقع بر روی مدل جدیدتر، یک موتور توربوشارژ نصب شده است که حداکثر قدرت این خودرو را از 116 اسب بخار در مدل معمولی به حداکثر 147 اسب بخار در مدل توربو ارتقا داده است که مشکل قدرت و شتاب گیری این خودرو را حل کرده است، به نحوی که شتاب صفر تا صد این خودرو از حدود 16 ثانیه به حدود 10 ثانیه کاهش یافت.

این تنها تغییر فنی میان مدل معمولی و توربو بود و از همان گیربکس 5 سرعته دستی و CVT اتوماتیک مورد استفاده شده در نسخه معمولی آریزو 5 در مدل توربو هم استفاده شد.این خودرو به کمک موتور جدید خود قابلیت رسیدن به سرعت 185 کیلومتر را خواهد داشت.

در خصوص سایر امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو باید اشاره کرد که تفاوتی بین نسخه توربو و تنفس طبیعی این خودرو وجود ندارد و امکاناتی مانند ۶ عدد کیسه هوا، ترمزهای دیسکی در هر ۴ چرخ، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم اتوهلد HAC، کروز کنترل، سانروف برقی، تودوزی چرم، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، استارت و ورود بدون کلید و تهویه خودکار از امکاناتی هستند که در هر دو مدل آریزو ۵ توربو و تنفس طبیعی وجود دارند.

مراسم رونمایی چری آریزو 5 توربو

مراسم رونمایی چری آریزو 5 توربو در شهریور 1396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *