مقالات

تاریخچه ام وی ام 315 و معرفی MVM 315 پلاس جدید

در این مطلب به معرفی MVM 315 شرکت مدیران خودرو و شرح تغییرات و مدل ها و تیپ های مختلف آن تا جدیدترین نسخه MVM 315 پلاس می پردازیم.

چری فولوین / Chery Fulwin یا ام وی ام 315 (آنطور که در ایران شناخته می شود) یکی از ارزانترین خودروهای بازار چین است که نسل اول آن از سال 2001 در چین عرضه شد. این خودرو در طی سالها تغییرات کلی و یا فیس لیفتهای جزئی را شاهد بود. جدیدترین نسخه این خودرو نیز با نام MVM 315+ تا چند ماه دیگر در بازار ایران عرضه خواهد شد.
نسل های پنج و شش آن با نامهای MVM 315 و MVM New 315 در ایران عرضه شده که با توجه به محدود بودن خودروهای هاچبک تولید داخل بازار ایران به محصولات تکراری پراید و 206، توانست سهم بازار مشتریانی که خواهان یک هاچ بک ارزان قیمت و متفاوت هستند را کسب نماید. در هر دو نسل مدلهای صندوقدار نیز عرضه گردید که به خاطر شکل و طراحی ظاهری آنان خیلی مورد توجه و پسند مشتری ایرانی قرار نگرفت.

 

نسل اول MVM 315 در ایران

نسل اول این خودرو در ایران در سال 1391 توسط مدیران خودرو ارائه شد که دارای موتور 1500 سی سی با قدرت 107 اسب بخار بود و لازم به ذکر است این موتور هنوز نیز بر روی مدلهای فعلی این خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. نسل اول مجهز به گریبکس دستی 5 سرعته و رینگ 15 اینچ و سیستم ترمزی مجهز به ABS -EBD که در محور جلو مجهز به دیسک و محور عقب مجهز به ترمز کاسه ای بود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4، ایموبلایزر، دو ایربگ برای سرنشینان جلو بود و سیستم صوتی آن دارای درگاه aux – usb بوده است.

ام وی ام 315

نسل دوم MVM 315 در ایران

نسل دوم از سال 1393 همزمان با سایر بازارهایی که شرکت چری در آنان به عرضه خودرو می پردازد به بازار ایران نیز عرضه شد. در نگاه اول طراحی جلو خودرو و داشبورد آن کاملا متمایز از نسل اول به نظر می رسد. چراغهای جلوکشیده نسل قبل با چراغهایی که کمپانی عرضه کننده مرجع طراحی آن را چشمان عقاب اعلام می نماید تعویض شده بود و جلو پنجره آن نیز با حفظ شکل کلی دارای ظاهر متفاوتی بود.
برای اولین بار این مدل توسط مدیران خودرو به صفحه نمایش 7 اینچی مجهز شد که دارای GPS و دوربین عقب بوده و امکان اتصال تلفن همراه به سیستم صوتی نیز طبیعتا در این سیستم فراهم بود که امکانات معقولی را برای خریداران در مقایسه به درجا زدنهای خودروسازان داخلی فراهم می آورد. همچنین موتور خودرو از لحاظ آلایندگی قادر به رعایت پروتکل استانداردهای یورو 5 گردید.
این خودرو در دو تیپ Sport Excellent و Excellent Sport توسط مدیران خودرو عرضه شد که دلیل این نوع نام گذاری گیج کننده برای نگارنده هنوز تعجب بر انگیز است. تیپ اسپرت اکسلنت، مدل فول آپشن این خودرو بود که مجهز به باربند، چراغ خوشامدگویی و سیستم صوتی ویفا دانمارک بود اما اکسلنت اسپرت که مدل پایه بود فاقد موارد مذکور بود که بعد از حذف مدل فول آپشن از تولید صرفا باربند به مدل پایه اضافه گردید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

mvm 315

یکی دیگر از ویژگی های اصلی فیس لیفت نسل دوم تغییر داشبورد ابتدایی با نمایشگرهای متعدد به یک داشبورد با ظاهر اسپورت اما با جنس پلاستیک نسبتا خشک بود در انتها، چراغهای جلو خودرو با مجهز شدن به سنسور نور اتوماتیک شده است که در طول زمان رانندگی در کنار راحتی گیربکس اتومات می تواند راحتی بیشتری را برای راننده فراهم اورد.

 

این مطلب را بخوانید: تفاوت دو مدل اسپرت اکسلنت و اکسلنت اسپرت ام وی ام MVM 315 چیست؟

 

MVM 315 plus

MVM 315 Plus مدل 1399

شرکت مدیران خودرو در سال 1399 تصمیم گرفته است ام وی ام 315+ را به بازار عرضه کند. هرچند موتور و طراحی پشت خودرو کماکان مشابه مدلهای قبلی است اما گامهای مثبت معقولی در این خودرو برداشته شده است.
تغییر کلیت داشبورد نسل قبلی با داشبوردی مشابه خودرو X22 به صورت دو رنگ مشکی و نارنجی، گیربکس اتوماتیک AT با کد QR416AHA، اضافه شدن سانروف، سیستم کنترل پایداری Electronic Stability System (ESP) و فرمان برقی EPS، سیستم کنترل فشار باد لاستیکها TPMS، هدلایت و دیسپلی 8 اینچ نسل جدید این خودرو را از نسلهای قبلی بیش از پیش متمایز می نماید.

همچنین مشابه نسل گذشته دیسپلی جدید 8 اینچی این نسل امکان اتصال موبایل به سیستم صوتی و مشاهده محتویات موبایل بر روی دیسپلی خودرو Mobile Mirror Link و ساپورت GPS در کنار قابلیت پشتیبانی DVD, MP3, SD را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. یکی از نقاط ضعف New315 نبود نمایشگر آمپر آب بود که در نسل جدید بر طرف شده است.
همچنین طراحی سرعت سنج خودرو دقیقا مشابه خودرو X22 است که حالت اسپرت آن به حس اسپرت ماشین با طراحی دو رنگ تودوزیخ خودرو می افزاید و فرمان برقی چند کاره خودرو علاوه بر نرمی و راحتی رانندگی امکان کنترل سیستم صوتی و فعال شدن کروز کنترل را برای راننده فراهم می اورد.

در کل نسل جدید 315 در مقایسه با مدل قبلی ارزش خرید بالاتری دارد اما نوسانات نرخ ارز و تورم موجود و همچتین قیمت 170 میلیون تومانی New315 در زمان درج این مقاله اما و اگر های زیادی برای قیمت گذاری خودرو مذکور به وجود می آورد و باید تا زمان عرضه آن خودرو منتظر قیمت آن باشیم. با در نظر گرفتن تمامی شرایط می توان با اطمینان گفت مدیران خودرو برای این خودرو قیمتی بالای 200 میلیون تومان در نظر خواهد گرفت.

 

این مطلب را بخوانید: همه چیز در مورد ام وی ام 315 پلاس (MVM 315+) مدیران خودرو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *