اخبار خودرواخبار مدیران خودرومدیران خودرو

اکستریم VX پرچمدار جدید خودروهای لوکس؟

برند اکستریم این روزها با اس‌یووی فول سایز لوکسش، یعنی اکستریم VX به یکی از مهم‌‌‌‌ترین خودروهای بازار در رسانه‌‌‌‌های کشور تبدیل شده است. در همین راستا در مقالات قبل به بررسی ویژگی‌‌‌‌های پرچمدار اکستریم پرداختیم تا به این سوال که چرا VX پرچمدار خودروهای لوکس در بازار ایران خواهد بود پاسخ دهیم. در این مقاله به بررسی زبان طراحی این خودرو می‌‌‌‌پردازیم.

نوآوری و هنر، روح VX

برند اکستریم در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد و به سرعت در سگمنت خودروهای لوکس پیشرفت کرد. این برند پایه و اساس خودروهای خود را روی پلتفرم M۳X بنا و از قابلیت‌‌‌‌های یکی از برترین کارخانه‌‌‌‌های بزرگ دنیا استفاده کرده است. فلسفه الهام‌بخش این برند، ترکیبی از دو کلمه «اکتشاف و هنر» بوده است و مفهوم طراحی VX نمایشی از این فلسفه است که ترکیبی منحصر به فرد از لوکس بودن، نوآوری و طراحی هنری را ارائه می‌‌‌‌دهد.

طراحی اروپایی اکستریم

قلب طراحی اکستریم  VX در مرکز طراحی اروپایی آن است که در موقعیت استراتژیک صنعت خودرو آلمان قرار دارد. این مرکز خلاقیت جایی است که ایده‌‌‌‌ها به واقعیت تبدیل می‌‌‌‌شوند و توسط تیمی ‌‌‌‌از کارشناسان هدایت می‌‌‌‌شود که نه تنها در طراحی خودروهای لوکس مهارت دارند، بلکه با تفاوت‌‌‌‌های ظریف سبک‌‌‌‌های زندگی اروپایی و جهانی آشنا هستند. رویکرد این تیم ساده و در عین حال عمیق است: ایجاد وسایل نقلیه زیبا و نوآورانه که با سبک زندگی متنوع مشتریان اروپایی و جهانی آنها طنین‌انداز شود. فلسفه طراحی VX ریشه در توجه دقیق به جزئیات دارد که مشخصه برندهای برتر است. این تیم بر انتخاب مواد، کارهای تکمیلی، بافت‌‌‌‌ها و جزئیات دقیق تمرکز می‌‌‌‌کند و اطمینان می‌‌‌‌دهد که هر جزء با چشم‌‌‌‌انداز ارتقای اکستریم به اوج تولید خودروهای لوکس مطابقت دارد. یک مثال اساسی از این صفحه نمایش پانوراما است، یک ویژگی نوآورانه که از طول بال‌‌‌‌های شکوهمند یک عقاب در حال پرواز الهام گرفته شده و نماد آزادی و قدرت است.

دستاوردها

اکستریم VX روح شگفت‌‌‌‌انگیز مهندسی در خودرو است که زیبایی را با فناوری‌‌‌‌های پیشرفته ترکیب می‌‌‌‌کند. VX با ابعادی که حضور و قامتش را به رخ می‌‌‌‌کشد، دارای طول ۴۹۷۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۴۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۹۷۲ میلی‌متر و فاصله بین دو محور سخاوتمندانه ۲۹۰۰ میلی‌متر است. در داخل VX یک فضای داخلی مجلل تعبیه شده که با صفحه نمایش تریپلکس جدید تلفیق فناوری و راحتی را نشان می‌‌‌‌دهد. صندلی‌‌‌‌ها برای راحتی فوق‌‌‌‌العاده طراحی شده‌‌‌‌اند و با سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو تقویت شده‌‌‌‌اند و محیطی آکوستیک را ایجاد می‌‌‌‌کنند که همانند یک سالن کنسرت است. زیر کاپوت، VX از یک گیربکس جدید Aisin ۸AT استفاده می‌‌‌‌کند که از هندلینگ روان و پاسخگو اطمینان می‌‌‌‌دهد. ویژگی‌‌‌‌های کابین هوشمند مرزهای آنچه را که یک خودروی لوکس می‌‌‌‌تواند ارائه دهد در‌می‌‌‌‌نوردد  و این ماشین  را نه تنها به یک وسیله حمل‌‌‌‌ونقل، بلکه به خودی خود یک تجربه متفاوت تبدیل می‌‌‌‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *