اخبار بورس

امروز یکشنبه 16 شهریور در بورس چه گذشت؟

در این مطلب به گزارش آخرین روند شاخص کلی بورس و وضعیت نمادهای عمده معاملاتی و تحلیل معاملات انجام شده امروز یکشنبه 16 شهریور پرداخته می شود.

امروز چطور گذشت؟

امروز نیز وضعیت نمادهای بورسی مشابه روز گذشته بوده و هرچند در شروع بازار روند صعودی داشت در ادامه روند نزولی گرفت و شاخص کل تنها 5 هزار واحد (0/3 درصد) افزایش داشت.

وضعیت بورس یکشنبه 16 شهریور

از جمله نمادهایی که بیشترین تاثیر مثبت را داشتند عبارتند از ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی. نمادهایی مانند شستا و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

در این شرایط چه باید کرد؟

در این وضعیت که سهام های بورسی نوسان بسیاز زیادی دارند خیلی از آنها ظرف چند هفته اخیر ضرر داده اند زمان مناسبی برای حضور مبتدیان و غیرحرفه ای در بازار نیست.

برخلاف آنچه زیاد می شنویم به نظر می رسد بازار فعلی چندان دستوری نیست و تکنیکال پیش می رود. پیش بینی هم این است که بازار طی چند ماه آینده کاملا نوسانی خواهد بود و از مرز 2 میلیون 100 هزار واحد عبور نخواهد کرد.

 

صندوق پالایشی یکم را خریداری کنیم یا خیر؟

در حالی که تا پایان پذیره نویسی صندوق پالایش یکم با نماد #پالایش زمان زیادی باقی نمانده، اکثر مردم منتظر عملکرد 4 سهم پالایشی در بازار سرمایه هستند (که فعلا” متوقف شده اند). در این شرایط سازمان بورس باید یا پذیره نویسی را تمدید کنید تا تکلیف سهام پالایشی تا زمان بازگشایی مشخص شود یا چنانچه قرار بر تمدید نیست سرنوشت این 4 سهم را مشخص نماید.

البته شاید دولت بنا دارد مردم بدون بررسی و چشم بسته صندوق را خریداری نمایند. همانطور که طی این چند روز مشخص شد در این مدت استقبالی از این صندوق نشده و یا در بهترین حالت مردم منتظر بررسی سهام 4 شرکت در روزهای آخر هستند که وضعیت خرید یا عدم خرید خود را مشخص کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *