اخبار بورس

آخرین وضعیت بورس دوشنبه 3 شهریور 99 (اوضاع طبق انتظارات پیش نمی رود!)

در این مطلب به گزارش آخرین روند شاخص کلی بورس و وضعیت نمادهای عمده معاملاتی و تحلیل معاملات انجام شده امروز پرداخته می شود.

 

اخبار خوب شب گذشته

شب گذشته بود که خبرهای خوبی به گوش رسید که حاکی از جمع شدن صف های فروش در روز دوشنبه بود. طق این اخبار در نتیجه جلسه بورسجلسه ای که با حضور نزدیک به ۲۰ حقوقی و مدیر صندوق های بزرگ بازار سرمایه در ساختمان ملاصدرا برگزار شد برای جمع آوری صف های فروش در بازار فردا توافق شد.

اخبار بورس

 

نتیجه جلسه شب گذشته:

 

شرایط مطابق انتظارات پیش نمی رود!

اما اکنون که نزدیک به دو ساعت از بازگشایی بازار بورس می گذرد هنوز شواهد قوی از حمایت حقوقی ها دیده نمی شود و در مواردی حتی فروشنده نیز هستند.

می توان گفت یک اشتباه بزرگی که امروز  انجام شد این بود که لیست سهامی که قرار بر حمایت بود منتشر شد. این امر باعث شد سهامدار خرد این لحظه را فرصت خروج احساس کند و به سرعت در نقش عرضه کننده ظاهر شود! اگر این لیست منتشر نمی شد و حمایت اول وقت بصورت نامحسوس و بدون اطلاع انجام میشد مطمئنا نتیجه بهتری داشت. به علاوه حقوقی هر سهم بیش از ۵۰۰ بازیگر دارد. حال چرا برای هر سهم یک حقوقی فقط حمایت کند مشخص نیست!

حتی نوسان گیران هم وارد این سهم ها شده اند!

تا این لحظه تنها حقوقی وتجارت حمایت خوبی کرده و بیش از 1 میلیارد و 600 میلیون خرید داشته و در حال مقابله با سیل فروشندگان حقیقی است. از ان سو حقوقی خساپا نه تنها خرید نکرده بلکه فروش بیشتری نیز داشته است.

 

در نتیجه تا این لحظه شاخص کل بازار با سه درصد سقوط به 1,610,000 واحد رسیده است.

 

شاید در شرایط فعلی بازار بهترین اقدام باز کردن نمادها بدون دامنه بهترین راه حل باشد. در این شرایط دیگر کسی فروشنده نخواهد بود. امیدواریم در ساعات آتی شاهد حمایت بیشتر از بازار سرمایه باشیم.

 

نتیجه گیری روز

هرچند امروز انتظارات افزایشی بیش از این بود ولی حمایت های هوشمند دولت در پایان تا حدی مشهود بود و می توان گفت حدود یک سوم صف فروش ها جمع شد. حال باید منتظر ماند و دید آیا فردا و چهارشنبه نیز دو سوم صف فروش دیگر جمع خواهد شد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *