اخبار بورس

آخرین وضعیت بورس امروز شنبه 15 شهریور

در این مطلب به گزارش آخرین روند شاخص کلی بورس و وضعیت نمادهای عمده معاملاتی و تحلیل معاملات انجام شده امروز پنجشنبه 15 شهریور پرداخته می شود.

 

هفته پیش چه گذشت؟

هفته گذشته بازار با سقوط خیلی از نمادها همراه بود که که شاخص کل را بیش از 2 درصد و تا 1630000 واحد کاهش داد. اما در اخر هفته شاهد اخبار مثبتی بودیم که برخی ها را نسبت به شروع بازار در روز شنبه 15 شهریور امیدوار کرد.

از جمله قالیباف، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اظهاراتی گفت:

از شنبه هفته آینده سهامداران عمده و حقوقی موضوع بازارگردانی را برای متعادل کردن بازار به طور جدی انجام خواهند داد. این شائبه که گفته می‌شود دولت دیگر از بورس حمایت نمی‌کند صحت ندارد و حمایت‌ها از بازار سرمایه ادامه خواهد داشت

 

 

 

 

 

 

و از جمله این ویدئو:

 

و اما آنچه واقعا اتفاق افتاد

امروز شنبه15 شهریور اما آنطور که انتظار می رفت و مطابق با اخبار بالا پیش نرفت. هرچند شاخص کل بورس 10 هزار واحد (نیم درصد) افزایش نشان می دهد. به نظر می رسد تنها چند شاخص ساز مثبت نگاه داشته شده اند تا شاخص کل منفی نشود و در حال حاضر بیشتر نمادها منفی هستند:

به طور کلی به نظر می رسد حمایت های وعده داده شده دولتی هیچ کدام محقق نشده و واقعیت نداشته اند. اگر واقعا حمایتی در کار بود خریدها باید در شروع بازار انجام می گرفت.

به نظر می رسد از این هفته بازار به تعادل رسیده و سهم های رشد نکرده راه خود را از سهم های رشد کرده جدا می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *