مقالات

همه چیز در مورد گارانتی و سرویس اولیه و دوره ای برلیانس H230

در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای خودرو برلیانس H230 سایپا با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است.

 

مدت زمان و شرایط گارانتی برلیانس H230 شرکت سایپا چیست؟

خودرو برلیانس H230 به مدت 2 سال یا مسافت 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت سایپا در برابر هر گونه نقص فنی در اثر کیفیت کیفیت مواد اولیه، مونتاژ و یا تولید تحت گارانتی می باشد.

نکته 1: با خرید بسته تمدید گارانتی خودرو برلیانس H230 از نمایندگی های مجاز سایپا می توان طول دوره گارانتی خودرو خود را به مدت 1 سال یا 20 هزار کیلومتر علاوه بر زمان و کیلومتر استاندارد اولیه افزایش دهید.

نکته 2: خدمات گارانتی منوط به انجام سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های دوره ای در طول زمان و مسافت ذکر شده در بالا می باشد.

نکته 3: کلیه نمایندگی ها در هر شهر و منطقه ای موظف به پذیرش خودرو شما هستند و واحد پذیرش نمایندگی موظف است هزینه تقریبی خدمات و زمان تحویل خودرو را به شما مالک خودرو اعلام کند.

نکته 4: خدمات و تعمیرات انجام شده توسط نمایندگی های مجاز سایپا به مدت 2 ماه یا 3 هزار کیلومتر و قطعات یدکی به مدت 6 ماه یا 10 هزار کیلومتر ضمانت می شود. بنابراین در صورتی که قطعه ای توسط نمایندگی تعویض شد و همان قطعه در طول این مدت دچار نقص بود مشمول ضمانت بوده و نمایندگی موظف به اصلاح آن می باشد.

نکته 5: کلیه تعمیرات شامل گارانتی به صورت رایگان صورت می گیرد (قطعه و اجرت تعمیر)، حتی اگر علت اصلی خرابی یکی از قطعات مرتبط با قطعه معیوب باشد.

 

گارانتی خودرو برلیانس H230 شامل چه مواردی نمی شود؟

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت سایپا برای خودرو برلیانس H230 می باشد:

  1. تعمیرات ناشی از فرسودگی مداول خودرو (برای مثال فرسودگی لاستیک)
  2. هزینه سرویس و نگهداری خودرو (سرویس های دوره ای)
  3. صدمات ناشی از عوامل غیرمترقبه نظیر تصادفات، سنگ خوردگی، سرقت، آتش سوزیف بلایای طبیعی، جنگ و …
  4. اسپرت کردن خودرو (کم کردن ارتفاع، استفاده از رینگ و لاستیک غیر استاندارد، دوگانه سوز کردن خودرو خارج از نمایندگی های سایپا

همچنین توجه داشته باشید که مواد مصرفی زیر شامل ضمانت خودرو برلیانس H230 نمی شوند (مگر آن که توسط واحد گارانتی تایید گردد):

  • روغن موتور، جعبه دنده، ترمز و هیدرولیک
  • مایعات (مایع ضد یخ، مایه شیشه شوی)
  • فیلترها (فیلتر بنزین، فیلتر هوا و فیلتر روغن)

 

چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو برلیانس H230 می شود؟

موارد زیر خارج از تعهدات گارانتی شرکت سایپا برای ماشین برلیانس H230 می باشد:

  1. استفاده از وسایل غیراستاندارد (فیوزها، باندها، چراغ های جلو و راهنما و…)
  2. استفاده از وسایل غیراستاندارد در محل فندک (مانند دستگاه تصفیه هوا، چراغ شارژی و …)
  3. عدم انجام سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سایز سرویس های ادواری
  4. هر گونه تغییر در سیم کشی و برق خودرو (نظیر نصب غیراستاندارد دزدگیر)
  5. دستکاری کیلومترشمار خودرو
  6. تعویض اتاق کامل در اثر تصادف شدید
  7. انجام تعمیرات یا سرویس های دوره ای خارج از نمایندگی های مجاز شرکت سایپا (منجر به خارج شدن قطعات و مجموعه های مرتبط از ضمانت می شود)

 

کدام قطعات خودرو برلیانس H230 شامل ضمانت محدود می شود؟

قطعاتی که به عنوان قطعات مصرفی و استهلاکی نبوده ولی عمر کارکرد آن ها کمتر از مدت زمان معین در دوران ضمانت خودرو می باشد که برای این دسته از قطعات ضمانت مطابق جدول زیر می باشد:

باتری نصف مدت زمان دوره ضمانت و کارکرد
لنت ترمز لامپ تسمه ها حداقل کارکرد معادل 10 هزار کیلومتر از تحویل خودرو
تیغه برف پاک کن
حسگر دوم اکسیژن کربن کنیستر کاتالیست کانورتور حداقل 18 ماه یا 30 هزار کیلومتر
در خصوص لاستیک و سیستم پخش صوت، ضمانت بر عهده شرکت عرضه کننده خودرو می باشد. 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

نکته 1: تعویض قطعات مصرفی و استهلاکی در صورتی که ناشی از عیب کیفی و موتاژی خودرو باشد به صورت رایگان می باشد.

 

سرویس اولیه سایپا برای برلیانس H230 چیست؟

مالک خودرو برلیانس H230 سایپا موظف است ظرف مدت 5 ماه پس از تحویل خودرو و طی مسافت حداقل 1000 کیلومتر برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.

در صورتی که در این بازه زمانی مراجعه صورت نگیرد یا پیمایش حداقل 1000 کیلومتر در زمان 3 ماهه انجام نشود گارانتی خودرو برلیانس H230 به صورت کامل ابطال می شود.

سرویس اولیه برلیانس H230 شامل موارد زیر می شود:

  • بازدید سیستم خنک کننده موتور
  • بازدید تسمه دینام و کولر
  • تنظیم سیم کلاچ
  • بازدید ترمز و سطح روغن ترمز
  • بازدید باک بنزین، لوله ها و اتصالات
  • بازدید سیستم فرمان هیدرولیک
  • بازدید لاستیک ها (تنظیم باد)
  • بازدید باتری و اتصالات
  • بازدید سیستم های الکتریکی

 

سرویس ثانویه سایپا برای برلیانس H230 چیست؟

مراجعه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا برای انجام سرویس ثانویه ظرف مدت 6 ماه یا طی مسافت 4500 تا 5500 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) برای خودروهایی که تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و هوا برای انها در سرویس اولیه صورت نگرفته باشد الزامی می باشد و عدم مراجعه به نمایندگی های مجاز در این محدوده زمانی و مسافتی باعث ابطال کامل گارانتی خودرو می شود.

 

هزینه انجام سرویس اولیه و ثانویه سایپا برای برلیانس H230 چقدر است؟

در سرویس اولیه، انجام عملیات و بازدیدهای مورد نظر رایگان می باشد و در صورت پیمایش به میزان لازم، تعویض روغن، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) با هزینه مشتری انجام می گیرد.

در سرویس ثانویه هزینه تعویض روغن موتور، فیلتر روغن و هوا (اجرت و اقلام مصرفی) به عهده مشتری می باشد.

 

سرویس های دوره ای برلیانس H230 به چه صورت است؟

خودرو برلیانس H230 شما باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) در نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مورد بادید و سرویس قرار گیرد که هزینه آن حتی در طول دوره گارانتی، بر عهده مشتری بوده و عدم انجام آن منجر به ابطال گارانتی قطعات و مجموعه مرتبط خودرو می شود.

اجرت انجام سرویس های ادواری و هزینه مواد مصرفی مورد استفاده در این سرویس ها به عهده مشتری می باشد، مگر در مواردی که هزینه آنها مطابق کارت طلایی سایپا است و نیاز به پرداخت از طرف مشتری نیست.

برای مراجعه و انجام سرویس های اولیه و دوره ای شرکت سایپا، همراه داشتن کارت گارانتی خودرو الزامی نیست، زیرا اطلاعات خودرو در سیستم نمایندگی های سایپا ثبت شده است.

 

جدول سرویس های دوره ای برلیانس H230

بنابر توصیه شرکت سایپا، شما مالک خودرو برلیانس H230 باید پس از هر بار پیمایش مسافت 10 هزار کیلومتر برای انجام سرویس های دوره ای به یکی از نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه نمایید. همانطور که در بالا اشاره شد مراجعه تا کیلومتر 40 هزار اجباری است و در صورت عدم مراجعه، گارانتی خودرو شما لغو می شود.

سرویس دوره ای شامل موارد زیر می شود:

 

فاصله تعمیر و نگهداری: در هر کیلومتر شمار اتومبیل و یا ماه، هر کدام که اول بیاید. هزار کیلومتر سرویس اولیه 10 20 30 40 50 60 70 80
ماه 6 12 6 12 6 12 6 12
موتور روغن موتور * * * * * * * *
فیلتر روغن * * * * * * * *
فیلتر هوا * * * * * * * *
ماده خنک کننده (ضد یخ) * * * * * * * *
شمع موتور * * * * * * *
تسمه دینام و کولر بازرسی و تنظیم پس از 20 هزار کیلومتر اول و سپس تعویض هر 2 سال یا 60 هزار کیلومتر
بازدید رادیاتور * * * * * * * *
شلنگ ها و اتصالات سیستم تهویه مطبوع * * * *
شلنگ و بست های سیستم خنک کننده موتور * *
سوپاپ PCV * * * *
شلنگ و بست های سیستم PCV * *
فیلتر سوخت * *
سیستم کنترل PCV * * * *
درب باک؛ لوله سوخت؛ شلنگ و اتصالات * * * * *
لوله اگزوز و اتصالات آن * * * *
بررسی مکانیزم دریچه گاز * *
شاسی و بدنه خلاصی پدال کلاچ * * * * * * * *
خلاصی پدال ترمز و ترمز * * * * *
لنت ترمز و دیسک ترمز * * * * * * * * *
روغن ترمز * * * * * * * * *
شلنگ روغن ترمز * * * * * * * * *
متعلقات سیتسم انتقال قدرت * * * *
بازدید و گردگیر سیبک * * * *
روغن گیربکس دستی و AMT * * * * * * *
روغن گیربکس دستی و AMT * * * * * * *
روغن گیربکس اتومات * * * * * * *
سیستم تعلیق جلو و عقب * * * *
پیچ و مهره های شسی و بدنه * * * * *
لاستیکها و فشار باد آن ها * * * * * *
شاسی و بدنه چراغ ها، بوق، برف پاک کن و پمپ شیشه شوی * * * * * *
تهویه مطبوع * * * * *
تست جاده * 2 * * * * *
فیلتر تهویه مطبوع * * * * * * * *

 

هزینه انجام سرویس های دوره ای سایپا چقدر است؟

پرداخت هزینه سرویس های دوره ای سایپا (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است) و در مورد خودروهای دارای کارت طلایی نیز منوط به مدت اعتبار آن بر اساس ضوابط شرکت سایپا می باشد. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

 

آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های سایپا مراجعه کنم؟

طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (24 ماه یا دو سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز سایپا مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اما اگر گارانتی خودرو برلیانس H230 شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های سایپا نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.

چنانچه از نمایندگی سایپا در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید.

 

چطور از نمایندگی های سایپا برای خدمات وقت بگیرم؟

برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های سایپا بهترین روش استفاده از نوبت دهی اینترنتی است. برای این منظور به سایت سایپا یدک مراجعه نمایید (اینجا کلیک کنید).

 

همچنین می توانید نرم افزار (اپلیکیشن) امور مشتریان سایپا را از اینجا دانلود کنید.

 

خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)

  • زمان گارانتی برلیانس H230 چقدر است؟

    خودرو برلیانس H230 به مدت 2 سال یا 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تحت گارانتی می باشد.

  • چه مواردی باعث ابطال گارانتی برلیانس H230 می شود؟

    استفاده از وسایل غیراستاندارد، عدم انجام سرویس های اولیه، دستکاری سیستم برق و کیلومترشمار خودرو و تصادفات شدید می تواند منجر به ابطال گارانتی خودرو برلیانس H230 شود.

  • سرویس اولیه سایپا چیست؟

    مالک خودرو ساینا باید ظرف مدت 5 ماه پس از تحویل خودرو و طی مسافت حداقل 1000 کیلومتر برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.

  • سرویس ثانویه سایپا برای برلیانس H230 چیست؟

    مالک خودرو برلیانس H220 سایپا باید ظرف مدت 6 ماه یا طی مسافت 4500 تا 5500 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) برای انجام سرویس ثانویه به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.

  • سرویس های دوره ای برلیانس H230 چیست و چطور انجام می شود؟

    مالک خودرو برلیانس H230 سایپا باید هر 10 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) برای بازدید و سرویس خودرو به نمایندگی های مجاز شرکت سایپا مراجعه نماید.

  • آیا عدم مراجعه برای سرویس های دوره ای برلیانس H230 باعث لغو گارانتی می شود؟

    در صورت عدم مراجعه برای سرویس های دوره ای برلیانس H230 در هر 10 هزار کیلومتر، گارانتی خودرو شما باطل می شود.

  • هزینه انجام سرویس های دوره ای سایپا چقدر است؟

    پرداخت هزینه سرویس های دوره ای سایپا (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است). مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

  • چطور از نمایندگی های سایپا برای خدمات وقت بگیرم؟

    برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای ساینا یا سایر تعمیرات در نمایندگی های سایپا بهترین روش نوبت گیری اینترنتی است.

  •  

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *