اخبار خودرواخبار مدیران خودرومدیران خودرو

همه چیز در مورد ام وی ام 315 پلاس (MVM 315+) مدیران خودرو

در حالی که صنعت خودرو کشور از زمان آغاز تحریم ها با مشکلات جدی مواجه شده و گرفتاری های اخیر مربوط به شیوع بیماری کرونا نیز دامن تمامی کسب و کارها از جمله خودروسازها را گرفته و باعث شده این شرکت ها حتی در تحویل خودروهای ثبت نامی قبلی خود نیز ناتوان باشند، شرکت مدیران خودرو در تدارک این است که به زودی از نسل جدیدی از یکی از محصولات خود رونمایی کند.

ام وی ام 315 چند سالی است که از سوی مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شده و تاکنون شاهد حضور دو نسل از آن در خیابان های کشور بوده ایم. این خودرو که مانند دیگر محصولات مدیران خودرو متعلق به شرکت چری چین بوده و در ایران مونتاژ می شود در سرزمین مادری خود با عنوان چری Fullwin شناخته می شود اما در ایران با برند MVM وارد بازار شده است.

 

MVM 315 نسل اول

ام وی ام MVM 315 نسل اول

 

MVM 315 نسل دوم

ام وی ام MVM 315 نسل دوم

 

و حال نسل سوم با عنوان MVM 315+

اما نسل جدید این خودرو دارای چه ویژگی های است؟ در زیر به تغییرات اصلی صورت گرفته بر روی نسخه پلاس اشاره می کنیم:

ام وی ام 315 MVM 315 plus

 

جعبه دنده اتوماتیک

بزرگترین تغییر صورت گرفته بر روی این خودرو تجهیز آن به گیربکس اتوماتیک مشابه MVM X22 است. در حالی که تقاضا برای خودروهای اتوماتیک با توجه به مشکلات ایران خودرو و سایپا در عرضه چنین محصولاتی بسیار بالا رفته، این اقدام مدیران خودرو کاملا متناسب با نیاز بازار است، هرچند قیمت خودرو را نیز مسلما بالا می برد.

 

طراحی خودرو

در MVM 315 پلاس شاهد تغییراتی در بخش داخلی و بیرونی خودرو هستیم. در طراحی بیرونی، قسمت جلو خودرو (سپر و جلوپنجره) تغییرات داشته و سعی شده با خودروهای امروزی تر و نسل جدید طراحی های خودرو همخوانی بیشتری داشته باشد که مشخصه اصلی آن جلوپنجره بزرگتر است.

اما در قسمت داخلی تغییرات زییادی را شاهد هستیم به نحوی که داشبورد و تریم داخلی خودرو به کلی تغییر کرده و کاملا مشابه با MVM X22 شده است – با همان تریم جذاب و جوان پسند.

 

آپشن ها

بزرگترین تغییر خودرو در بخش آپشن های ایمنی و رفاهی به اضافه شدن ESP یا همان سیستم کنترل پایداری خودرو مربوط می شود. در واقع در اینجا نیز یکی از آپشن های ام وی ام X22 در سال گذشته به آن خودرو اضافه شده بود حال به مدل 315 نیز اضافه شده است.

 

قیمت

در خصوص قیمت رسمی و نهایی این خودرو مطمینا تا زمان رونمایی آن باید منتظر ماند، اما می توان بازه حدودی آن را حدس زد. نخست به دلیل استفاده از گیربکس اتومات در مدل پلاس می توان اختلاف قیمت حداقل 20 میلیونی را از این لحاظ انتظار داشت. تغییرات صورت گرفته و آپشن اضافه شده بر روی این خودرو را نیز که اضافه کنیم و افزایش قیمت کلی خودرو در سال 99 تا زمان عرضه این محصول را نیز که اضافه کنیم می توان انتظار داشت این خودرو نسبت به مدل قبلی حداقل 30 تا 40 میلیون بالاتر قیمت گذاری شود. مدل فعلی 315 در حال حاضر (آخر فروردین 1399) 151 میلیون قیمت گذاری شده است. بنابراین مدل پلاس قیمت بین 180 تا 190 میلیون تومان خواهد داشت.

 

جمع بندی

خودرو 315 از پلتفرم مشترکی با MVM X22 داشته و حال در مدل پلاس بیش از پیش به آن شبیه شده است. هر چند بهتر بود انتظار داشت مدیران خودرو در بهبود مدل 315 دست به ابتکارات جدیدی بزند ولی به طور کلی تغییرات صورت مثبت و رو به پیشرفت تلقی شده و در صورت قیمت گذاری صحیح و شرایط فروش مناسب و متناسب به بازار می تواند شرایط مدیران خودرو را در بازار بهتر از قبل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *