مقالات

همه چیز در مورد سرویس اولیه و دوره ای پژو پارس (پرشیا)

در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای پژو پارس (پرشیا) صفر ایران خودرو همراه با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است.

 

سرویس اولیه ایران خودرو چیست؟

مراجعه به نمایندگی های مجاز ایران خودرو حداکثر 3 ماه پس از تحویل خودرو و حداقل پیمایش 1000 کیلومتر جهت انجام سرویس اولیه الزامی می باشد و عدم مراجعه منجر به لغو گارانتی ماشین می شود.

 

سرویس های دوره ای پژو پارس به چه معناست؟

ماشین پژو پارس (پرشیا) شما باید هر 10 هزار کیلومتر در نمایندگی های مجاز ایران خودرو مورد بازدید و سرویس قرار گیرد که هزینه آن، حتی در طول دوره گارانتی، بر عهده مشتری می باشد.

توجه داشته باشید که عدم مراجعه جهت سرویس اولیه و سرویس های دوره ای (تا 40 هزار کیلومتر) باعث لغو گارانتی ماشین شما می شود.

جدول سرویس های دوره ای پژو پارس

بنابر توصیه ایران خودرو، شما مالک خودرو پژو پارس (پرشیا) باید پس از هر بار پیمایش مسافت 10 هزار کیلومتر برای انجام سرویس های دوره ای به یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه نمایید. همانطور که در بالا اشاره شد مراجعه تا کیلومتر 40 هزار اجباری است و در صورت عدم مراجعهف گارانتی خودرو شما لغو می شود.

پس از کیلومتر 40 هزار که گارانتی خودرو به صورت خودکار خاتمه می یابد دیگر اجباری برای مراجعه به نمایندگی های رسمی ایران خودرو نیست، ولی توصیه ما این است که همچنان خودرو خود را مطابق جدول زیر برای بازدید و کنترل به نمایندگی ها ببرید.

جدول سرویس های دوره ای خودروهای پژو پارس با موتور XU7
سرویس/بازدید کیلومتر
10 هزار 10 هزار 20 هزار 30 هزار 40 هزار 50 هزار 60 هزار 70 هزار 80 هزار 90 هزار 100 هزار 110 هزار 120 هزار 130 هزار 140 هزار 150 هزار 160 هزار 170 هزار 180 هزار 190 هزار 200 هزار
سرویس (بازدید و کنترل) * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض روغن موتور با فیلتر * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض فیلتر هوا * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض فیلتر هوای اتاق * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض فیلتر بنزین * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض شمع موتور * * * * * * * * * *
تویض روغن ترمز * * * * *
تعویض تسمه تایم – موتورهای Xu7 * * *
تعویش تسمه آلترناتور * * *
بازدید و سرریز روغن گیربکس * * * * * *
بازدید لنت ترمز جلو * * * * * * * * *
بازدید لنت ترمز عقب * * * *

 

جدول سرویس های دوره ای خودروهای پژو پارس با موتور TU
سرویس/بازدید کیلومتر
10 هزار 10 هزار 20 هزار 30 هزار 40 هزار 50 هزار 60 هزار 70 هزار 80 هزار 90 هزار 100 هزار 110 هزار 120 هزار 130 هزار 140 هزار 150 هزار 160 هزار 170 هزار 180 هزار 190 هزار 200 هزار
سرویس (بازدید و کنترل) * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض روغن موتور با فیلتر * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض فیلتر هوا * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض فیلتر هوای اتاق * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض فیلتر بنزین * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
تعویض شمع موتور * * * * * * * * * *
تویض روغن ترمز * * * * *
تعویض تسمه تایم * *
تعویش تسمه آلترناتور * *
بازدید و سرریز روغن گیربکس * * * * *
بازدید و سرریز روغن گیربکس اتوماتیک * * *
بازدید لنت ترمز جلو * * * * * * * * * *
بازدید لنت ترمز عقب * * * * *

نکات مهم:

  • انجام سرویس های دوره ای هر 10000 کیلومتر الزامی می باشد.
  • زمان تعویض تسمه تایم و تسمه دینام مطابق جدول بالا یا 3 سال (از تاریخ تحویل و یا آخرین تعویض) می باشد.
  • عمر مفید قطعات کیسه هوا (ایربگ) خودرو 15 سال بعد از نصب بر روی ماشین است. پس از اتمام این مدت برای تعویض به نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کنید
  • سطح کیفی روغن موتور مجاز برای موتور XU7 معادل API 20W50 SJ می باشد.
  • سطح کیفی روغن موتور کجاز برای موتور TU معادل API 10W40 SL می باشد.
  • روش بازبینی سطح روغن موتور: خودرو را در سطح صاف قرار دهید، موتور را روشن کنید تا گرم شود. سپس موتور را خاموش کنید و بعد از 5 دقیقه سطح روغن را اندازه بگیرید.
  • میزان مصرف روغن (کم کردن روغن موتور) حداکثر 0.3 لیتر در هر 1000 کیلومتر می باشد.
  • افزودن هیچ گونه مکمل به روغن موتور مجاز نمی باشد.
  • تعویض مایع سیستم خنک کننده (استفاده از ضد یخ های پایه آلی) هر 2 سال یک بار انجام می شود و در زمان تعویض، مایع سیستم خنک کننده باید به صورت کامل تخلیه شده و هواگیری مدار خنک کننده انجام گیرد.
  • در صورت مجهز بودن خودرو به گیربکس اتوماتیک، سطح روغن گیربکس اتوماتیک هر 60 هزار کیلومتر چک شود.
  • در شرایط سخت مانند توقف های کوتاه و مکرر، ترافیک سنگین شهری، حرکت با دنده سنگین به مدت طولانی با دورهای بالا، اختلاف دمایی بیش از 45 درجه، استفاده از سوخت نامناسب، افزایش ناگهانی شتاب موتور (takeoff)، کاهش ناگهانی شتاب خودرو (دنده معکوس)، تعویض دنده در دور بالا و … لازم است انجام سرویس های دوره ای به ویژه روغن موتور و فیلتر، روغن گیربکس، تسمه تاریم و تسمه آلترناتور در کارکرد و زمان کمتر از مقدار توضیه شده در حدول سروس های دوره ای انجام گیرد.
  • از روغن موتوری که بیش از 3 سال از تاریخ تولید آن گذشته استفاده نکنید.
  • در صورت عدم حرکت خودرو بیش از 6 ماه، تعویض روغن موتور الزامی است.
  • بازبینی سیستم های کیسه هوا و اتصالات الکتریکی و الکترونیک پس از 10 سال از عمر مفید خودرو در کنار سرویس های دوره ای الزامی می باشد.
  • در زمان تعویض روغن، نیازی به تعویض درپوش فیلتر روغن نیست.

 

هزینه انجام سرویس های دوره ای ایران خودرو چقدر است؟

پرداخت هزینه سرویس های دوره ای ایران خودرو (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است) و در مورد خودروهای دارای کارت طلایی نیز منوط به مدت اعتبار آن بر اساس ضوابط شرکت ایران خودرو می باشد. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

 

آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کنم؟

طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (24 ماه یا دو سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اما اگر گارانتی خودرو شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های ایران خودرو نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.

چنانچه از نمایندگی ایران خودرو در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید.

در صورتی که در تهران هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به نمایندگی های مرکزی ایران خودرو (شرکت همگام خودرو) که در زیر آدرس های آن آمده است مراجعه کنید. تجربه ما نشان داده است نمایندگی مرکزی نسبت به نمایندگی های محلی بسیار دقیق تر و مطمئن تر عمل می کند.

نمایندگی های مرکزی ایران خودرو (همگام خودرو)
نام آدرس تلفن
تعميرگاه مرکزي شماره 1 تهران ، بزرگراه يادگار امام ، نرسيده به خيابان آزادي ، بلوار شهيد تيموري ، تعميرگاه مركزي شماره يک ايران خودرو 021-66072000-10
تعميرگاه مرکزي شماره 2 تهران ، جاده آبعلي، خيابان اتحاد، يکم شرقي 021-77344542
تعميرگاه مرکزي شماره 3 تهران ، سعادت آباد، پل مديريت، بلوار دريا، روبروي دانشگاه امام صادق (ع) 021-88687350
تعميرگاه مرکزي شماره 5 تهران ، کيلومتر 14 جاده مخصوص کرج، بلوار ايران خودرو، روبروي پلاست ايران 021-48228768
تعميرگاه مرکزي شماره 6 تهران ، خيابان شهيد رجايي، جاده قديم قم، باقر شهر، جنب سايپا پرس 55212600

 

چطور از نمایندگی های ایران خودرو برای خدمات وقت بگیرم؟

برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های ایران خودرو بهترین روش استفاده از اپلیکیشن موبایل ایران خودرو است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به راحتی نوبت بگیرید.

لینک دانلود اپلیکیشن موبایل ایساکو نسخه اندروید (گوگل پلی استور)

لینک دانلود اپلیکیشن موبایل ایساکو نسخه اندروید (کافه بازار)

لینک دانلود اپلیکیشن موبایل ایساکو نسخه اندروید (لینک مستقیم)

لینک دانلود اپلیکیشن موبایل ایساکو برای IOS

 

همچنین می توانید از سامانه اینترنتی نوبت دهی ایران خودرو استفاده کنید (اینجا کلیک کنید)

 

خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)

  • سرویس اولیه ایران خودرو چیست؟

    مراجعه به نمایندگی های مجاز ایران خودرو حداکثر 3 ماه پس از تحویل خودرو و حداقل پیمایش 1000 کیلومتر جهت انجام سرویس اولیه الزامی می باشد و عدم مراجعه منجر به لغو گارانتی ماشین می شود.

  • سرویس های دوره ای پژو پارس به چه معناست؟

    ماشین پژو پارس (پرشیا) شما باید هر 10 هزار کیلومتر در نمایندگی های مجاز ایران خودرو مورد بازدید و سرویس قرار گیرد که هزینه آن، حتی در طول دوره گارانتی، بر عهده مشتری می باشد.

  • طول دوره گارانتی پژو پارس چقدر است؟

    خودرو پژو پارس به مدت 2 سال یا مسافت 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تحت گارانتی می باشد.

  • آیا عدم مراجعه برای سرویس های دوره ای پژو پارس باعث لغو گارانتی می شود؟

    در صورت عدم مراجعه برای سرویس های دوره ای پژو پارس در هر 10 هزار کیلومتر، گارانتی خودرو شما باطل می شود.

  • هزینه انجام سرویس های دوره ای ایران خودرو چقدر است؟

    پرداخت هزینه سرویس های دوره ای ایران خودرو (حتی در طول دوره گارانتی بر عهده مشتری است). مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

  • آیا برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کنم؟

    در طول مدت دوره گارانتی (24 ماه یا دو سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه کنید.

  • چطور از نمایندگی های ایران خودرو برای خدمات وقت بگیرم؟

    برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای پژو پارس یا سایر تعمیرات در نمایندگی های ایران خودرو بهترین روش استفاده از اپلیکیشن موبایل ایران خودرو است.

 

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید‌ببخشید میخاستم بدونم برایی سرویس هایی دوره ای سرویس اولیه ک‌برایی فعال کردن ب نمایندگی رفتم ۳۲۰هزار برای فعال سازی هزینه از من گرفتن و برایی سرویس دوره دوم۱۰هزار ب نمایندکی رفتم ولی برایی تعویض ب نمایندگی ندادم فقط وسایل سرویس را تحویل دادن ب من و هزینه ۱۴۰هزار گرفتن خاستم بپرسم برایی سرویس دوره ای ک ماشبن گارانتی و کارت طلایی سه ستاره دارد برای سرویس حتی توی نمایندگی هم تعویض نکردم چرا اینقد هزینه دارد

  2. واقعا دست مریزاد.واقعا چه خدمات پس از فروشی.به به.
    از من ۲۸۰میلیون پول گرفتن یه اشغال ارابه مرگ تخویل دادن.وبازم دارن میدوشن لعنت به این ظلم.لعنت به این ۲ارابه مرگ ساز

    1. امروز رفتم برا سرویس ۱۰ هزار ۷۰۰هزار تومان گرفتن چرا آخه مگه چکار کردن
      بیرون نصف قیمت انجام میشد ممنون از خدمات 🤥

  3. بنده مهرماه 1401 برای سرویس دوره ای 10000 سورن پلاس مراجعه کردم 934000تومن برام آب خورد ک حدود 250000 فقط دستمزد بود. علی برکت الله

  4. امروز رفتم برا سرویس ۱۰ هزار ۷۰۰هزار تومان گرفتن چرا آخه مگه چکار کردن
    بیرون نصف قیمت انجام میشد ممنون از خدمات 🤥

  5. سلام.بنده پارس موتور جدید گرفتم ۳۳۰۰ راه رفته دیدم‌روغن ماشین فول نیستش .امکانش هست که کارخانه فول نکرده باشه ممنون میشم راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *