Search
Close this search box.

همه چیز در مورد گارانتی و سرویس اولیه و دوره ای FMC T5 فرداموتورز

فردا موتور T5

در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای خودرو اف ام سی تی5 FMC T5 فرداموتورز همراه با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است.

 

طول دوره و شرایط گارانتی خودرو فردا T5‌ فرداموتورز چیست؟

خودرو FMC T5 به مدت 3 سال یا مسافت 60 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت فردا موتورز در برابر هر گونه ایراد ناشی از نقص در کیفیت قطعات و فرایند مونتاژ تحت گارانتی می باشد.

گارانتی خودرو شامل موارد زیر می شود:

پوشش گارانتی مدت گارانتی (هرکدام زودتر فرا برسد)
ماه کیلومتر
3000 10000 20000 30000 40000 50000 60000 100000 150000
پایه 36 * * * * * * *
باتری نصب شده اولی 18 * * * *
محدوده گارانتی ضدخوردگی 36 بدون محدودیت کیلومتر
رنگ 36 بدون محدودیت کیلومتر
سیستم صوتی 24 * * * * *
قطعات یدکی و لوازم جانبی (دوره تعهد) 6 * *
خدمات (دوره تعهد/9 2 *
لنت ترمز، لامپ ها، شمع موتور، تسمه ها، تیغه برف پاک کن نامحدود * *
کربن کنیستر، کاتالیست کانورتور،  حسگر دوم اکسیژن 18 * * * *
تایر 36 * * * * * * *
صفحه کلاچ 18 * * * *

نکته: تعهدات شرکت فرداموتورز در طول مدت گارانتی تنها به تعمیر یا تعویض قطعات اصلی معیوب از نظر کیفیت جنس یا کیفیت ساخت توسط عاملیت مجاز در محل تجاری عاملیت مربوطه محدود می شود.

گارانتی خودرو فردا T5 شامل چه مواردی نمی شود؟

موارد زیر که عمدتا ناشی از نگهداری نامناسب خودرو توسط مالک است خارج از تعهدات گارانتی شرکت فرداموتورز می باشد:

  1. بازدیدها، نظافت و پولیش خودرو، روانکاری و روغن کاری، تعویض روغن و فیلترها، افزودن یا تعویض ضد یخ، مگر در مواقعی که این موارد به واسطه سایر تعمیرات تحت پوشش گارانتی انجام شود.
  2. هرگونه فرسودگی یا خرابی که جز ذات قطعه و در شرایط استفاده طبیعی رخ دهد، شامل تغییر رنگ، تغییر شکل، خوردگی، ترک خوردن یا پاره شدن.
  3. تعویض قطعات مصرفی: کلیه قطعات مصرفی ذکر شده در لیست قطعات مصرفی ذیل تحت پوشش گارانتی قرار نمی گیرند، مگر در مواقعی که تعویض این قطعات به واسطه سایر تغمیرات تحت پوشش گارانتی انجام شود نکته: در صورتی که ایراد قطعات مصرفی ناشی از نقص فنی و یا کیفت محصول باشد به مدت 50 روز از تاریخ تحویل/شروع گارانتی و یا 3000 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) تحت پوشش گرانتی قرار می گیرند. قطعات مصرفی شامل این موارد می گردد: روغن ها (روغن موتور، روغن گیربکس، روغن فرمان هیدرولیک، روغن دیفرانسیل، روغن ترمز)، مایعات (مایع ضد یخ و ضد جوش، مایع شیشه شوی و آب باتری)، فیلترها (فیلتر روغن موتور، فیلتر یا صافی بنزین، فیلتر هوای موتور، فیلتر تهویه مطبوع، فیلتر هوای باک)
  4. هرگونه خرابی یا عیبی که در نتیجه سهل انگاری در انجام سرویس ادواری و نگهداری صحیح به وجود آمده باشد منجر به خارج شدن قطعات اجزا و موارد مرتبط از گارانتی می شود.
  5.  استفاده نادرست به طور عمدی یا غیرعمدی، سرقت یا آتش سوزی، آسیب یا زنگ زدگی های ناشی از عواملی مانند تصافات، استفاده نادرست، تعمیرات یا تنظیمات در تعمیرگاه های خارج از نمایندگی های مجاز فرداموتورز.
  6.  هرگونه تغییر، تعویض و یا تمیرات ناصحیح، دستکاری و نصب نامناسب قطعات
  7. استفاده از قطعات غیراصلی (غیر از قطعات شرکت فرداموتورز)
  8. خرابی ها و ضایعاتی که ناشی از استفاده از قطعاتی غیر اصل یا روغن ها و مواد مصرفی غیر از موارد مشخص شده در عاملیت های فرداموتورز
  9.  استفاده از قطعات برای کاری که برای آن منظور طراحی نشده باشد
  10. نصب هر گونه وسیله، قطعات یا متعلقات اضافی که توسط فرداموتورز تولید و یا به صورت فابریک از طریق نمایندگی های محاز فرداموتورز بر روی خودرو نصب نشده باشد
  11. هر مورد جزئی که عامل آن عیب در کیفیت و عملکرد خودرو یا قطعات آن نباشد، مانند صدا و لرزش های بسیار جزئی یا مواردی که از مشخصات ذاتی خودرو می باشد
  12. باتری دشارژ شده ناشی از قصور و اهمال در نگهداری مناسب و عدم انجام سرویس های منظرم دوره ای شامل گارانتی نمی باشد.
  13. آسیب یا زنگ زدگی سطوح در اثر عوامل محیطی نظیر باران اسیدی، بارش موارد معلق (شیمیایی، صمغ درختان)، سقوط اشیا، نزولات آسمانی، فضولات پرندگان، ضربات سنگ، نمک جاده،تگرگ، طوفان، رعد و برق، سیل یا دیگر بلایای طبیعی
  14. عوامل محدودیت جاده ای (شن، سنگ ریزه، گرد و غبار یا سایر عوامل جاده ای) که باعث فرو رفتن بدنه و صدمه به رنگ بدنه یا شکستگی شیشه می شود.
  15. خسارات جزئی یا کلی از قبیل هزینه های سوخت، تلفن، باربرداری، خسارات های جانی یا مالی، خسارتی که در نتیجه استفاده نکردن طولانی مدت از خودرو باشد.
  16. انجام هرگونه عملیات تعمیراتی یا سرویسهای دوره ای خارج از عاملیت های مجاز شرکت فردا موتورز منجر به خارج شدن قطعات اجزاء و موارد مرتبط از گارانتی میشود.
  17. هرگونه آسیب دیدگی که در اثر حمل و نقل به وجود آمده باشد.
  18. آسیب و ایجاد نقص در خودرو با قطعات آن ناشی از استفاده غلط و غیر متعارف اعمال بار اضافی استفاده از خودرو در مسابقات، تصادف و سانحه دردی سیل و آتش سوزی کمبود سوخت مایعات و روان سازها، تعویض دستکاری و هرگونه تعمیرات نادرست به وجود آمده باشد.

 

موارد لغو و محدودیت گارانتی

  1. هر خودرویی که کیلومتر شمار آن دستکاری شده و یا نصب قطعاتی بر روی خودرو که منجر به تغییر کیلومتر شمار و یا مشکل شدن تشخیص کیلومتر طی شده گردند. گارانتی آن خودرو باطل خواهد شد.
  2. عدم انجام به موقع سرویس اولیه کیلومتر بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر یا حداکثر ۶ ماه از تاریخ شروع گارانتی و سرویسهای دوره ای طبق دفترچه  راهنمای مشتری و سرویسهای سفارش شده شرکت فردا موتورز در شبکه عاملین مجاز موجب خارج شدن از شرایط تضمین (گارانتی) قطعات یا مجموعه هایی که مرتبط و تحت تاثیر با سرویسهای مذکور هستند خواهد شد.
  3. انجام تعمیر و نگهداری نامناسب با استفاده از سوخت، سیالات، روغن یا روانکارها به جز آنهایی که در دفترچه راهنمای مالک و توسط شرکت فردا موتورز توصیه شده است موجب خارج شدن از شرایط تضمین (گارانتی) قطعات یا مجموعه هایی که مرتبط و تحت تاثیر آیتمهای ذکر شده هستند خواهد شد.

جهت تضمین عملکرد خودرو مراجعه برای دریافت سرویس های فوق طبق کیلومترهای اعلام شده و زمان تعیین شده الزامی میباشد.

 

به منظور استفاده از موارد گارانتی مالک خودرو همواره باید موراد ذیل را مد نظر قرار دهد.

  1. از صحت آیتمهای درج شده در فرم پذیرش در عاملیت مجاز اطمینان حاصل نماید.
  2. کلیه عاملیتهای مجاز ملزم به ارائه صورتحساب به مصرف کننده بوده و همچنین می بایست خدمات ارائه شده خود را به مدت ۲ ماه یا ۳۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد و قطعات را به مدت شش ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد ضمانت نمایند.
  3. خدمات سرویس اولیه خودروها در عاملیتهای مجاز شرکت فردا موتورز حداکثر تا شش ماه پس از شروع گارانتی مطابق با تاریخ درج شده بر روی کارت گارانتی حد فاصل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر قابل انجام می باشد.

 

محدوده گارانتی ضد خوردگی و رنگ

شرکت فردا موتورز عدم بروز نقص در کیفیت جنس یا کیفیت ساخت سطوح بر اساس روشهای مشخص شده در صفحه مربوط به مسئولیت های شما» فلزی خودروی جدید شما که میتواند باعث ایجاد سوراخ های ریز در سطوح فلزی بدنه به دلیل زنگ زدگی شود را در طول مدت و شرایط مندرج در ذیل گارانتی می نماید. عاملیت مجاز شرکت فرداموتورز به طور رایگان هر یک از صفحات فلزی بدنه سوراخ شده در اثر زنگ زدگی در شرایط عادی استفاده از خودرو که ناشی از نقص در کیفیت جنس یا کیفیت ساخت باشد را تعمیر یا تعویض می کند.

 

مواردی که تحت پوشش گارانتی ضد خوردگی و رنگ قرار نمی گیرند

  • هر نوع سوراخ شدگی ناشی از زنگ که بر اثر بارش مواد معلق صنعتی، تصادف ایجاد تغییرات با آسیب زدن به خودرو با وجود بازهای خورنده شیمیایی در خودروی FMC T5 رخ داده باشد.
  • خوردگی قطعات بدنه ناشی از تصادف که قبلاً تعمیر شده اند و یا مجدداً رنگ شده اند به جز قطعات تعویض شده بدنه با محدوده گارانتی ضد خوردگی و رنگ در صورت رانندگی در جاده های نمک پاشیده شده یا رانندگی در نزدیکی دریا بدنه ناشی از عواملی همچون عدم مطابقت رنگ
  • هر خودرویی که در مسابقات رانندگی و سرعت به هر نحوی شرکت نماید.
  • خوردگی هایی که به غیر از موارد خرابی فلز در حین پروسه ساخت در کارخانه شما خواهند بود. در صورت وجود هر گونه سوال یا نیاز به کمک در ارتباط با این به وجود آیند.
  • هر نوع سوراخ شدگی ناشی از زنگ که محصول نقص در کیفیت جنس کیفیت ساخت نباشد بلکه محصول عدم نگهداری خودروی FMC T5 شرکت فردا موتورز عدم بروز نقص در کیفیت جنس یا کیفیت ساخت سطوح بر اساس روشهای مشخص شده در صفحه مربوط به مسئولیت های شما» این دفترچه و دفترچه راهنمای مالک عرضه شده با خودرو باشد.
  • هر نوع سوراخ شدگی ناشی از زنگ زدگی هر قطعه ای که یکی از صفحات فلزی بدنه نباشد.
  • چنان که در این جا استفاده شده است. صفحه فلزی بدنه به طور مشخص تمام قطعاتی که مربوط به اجزاء سیستم اگزوز باشند را شامل نمی شود.
  • هر نوع سوراخ شدگی ناشی از نقص یا خرابی ناشی از استفاده از قطعاتی که توسط شرکت فردا موتورز تامین یا تایید نشده قطعات مستعمل، یا آسیب های ناشی از آنها به سیستمهای مربوطه این بند را شامل میشود.
  • هر نوع سوراخ شدگی ناشی از زنگ که محصول عدم نگهداری یا نگهداری بد و نگهداری نامناسب نظیر عدم انجام بازرسی سالیانه جهت جلوگیری از ایجاد سوراخ های ناشی از خوردگی باشد.

 

استفاده از سرویس گارانتی

برای استفاده از سرویس گارانتی همراه با این دفترچه باید در ساعات کاری به یکی از عاملیتهای مجاز خدمات پس از فروش مراجعه کنید. در صورت وجود هرگونه سوال یا نیاز به کمک در ارتباط با این گارانتی به راهنمای مشتری مراجعه کنید.

 

محدودیت تعهدات

تعهدات شرکت فردا موتورز تحت این گارانتی تنها به تعمیر و یا تعویض قطعات اصلی معیوب از نظر کیفیت جنس یا کیفیت ساخت توسط عاملیت مجاز در محل تجاری عاملیت مربوطه محدود میشود و به طور خاص هر گونه هزینه رفت و آمد به عاملیت مربوطه با پرداخت وجه برای عدم استفاده از خودروی FMC T5 طبق قوانین جاری کشوری در طول مدت گارانتی را شامل نمی شود.

 

محدوده گارانتی قطعات یدکی و تجهیزات جانبی و خدمات

شرکت فردا موتورز نبود هر گونه نقص در کیفیت جنس و یا کیفیت ساخت قطعات یدکی و خدمات ارائه شده را در طول مدت و شرایط ذکر شده در ذیل گارانتی می کند.

گارانتی قطعات اصلی تعویضی یا فروخته شده توسط عاملیت مجاز را پوشش می دهد.

عاملیت مجاز برای بر طرف کردن مشکلات پوشش داده شده توسط این گارانتی قطعات را بر اساس دستورالعمل فنی تعمیر و در صورت نیاز تعویض میکند. اگر قطعه توسط عاملیت مجاز نصب شده باشد بدون دریافت هزینه تعمیر یا تعویض و نصب، قطعه تعمیر یا تعویض و نصب می شود.

 

طول مدت گارانتی

مدت گارانتی برای خودرو FMC T5 شرکت فرداموتورز 3 سال یا 60 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) می باشد. در این طول مدت؛ گارانتی تعریف شده قابل انتقال به مالکین بعدی خواهد بود.

در شرایط گارانتی قطعات نصب شده و خدمات ارائه شده توسط عاملیت مجاز برای مدت کیلومتر باقی مانده از محدوده گارانتی قبلی که تحت آن قطعه تعویض شده بود پوشش گارانتی داده میشوند.

پس از اتمام گارانتی قطعات فروخته و نصب شده توسط عاملیت مجاز، از نظر بهای قطعه به مدت ۶ ماه یا ۱۰٫۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد و خدمات ۶۰ روز یا ۳٫۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد از تاریخ فاکتور پوشش گارانتی داده میشوند.

ضمانت گارانتی قطعه معیوبی که در دوره گارانتی به هر دلیلی رفع نقص نشده است تا رفع عیب نهایی آن تحت پوشش گارانتی شرکت فردا موتورز خواهد بود. چنانچه مصرف کننده در دوران ضمانت به عاملیت مجاز مراجعه نماید و رفع کامل ایرادات خودرو تحت هر شرایطی در مدت زمان باقیمانده از دوره ضمانت خودرو برای عاملیت مجاز مقدور نباشد عاملیت موظف به تکمیل فرم تکمیل تعمیرات و  انتظار قطعه در دوره گارانتی نمونه فرم در دفترچه میباشد تا پس از رفع مشکل موجود عدم وجود قطعه و ….) اقدام به اطلاع رسانی به مشتری جهت مراجعه به منظور انجام ٫ تکمیل خدمات تعمیراتی تحت پوشش گارانتی نماید.

قابل ذکر است. در صورت عدم مراجعه به موقع مشتری جهت رفع عیب به طوری که دوره گارانتی خودرو تمام شود و یا در صورت مشخص شدن منشاء بروز عیب به غیر از ایراد فنی کلیه هزینه و مسئولیت بر عهده مشتری خواهد بود.

 

هزینه انجام سرویس های دوره ای فرداموتورز چقدر است؟

پرداخت هزینه سرویس های دوره ای فرداموتورز (حتی در طول دوره گارانتی) بر عهده مشتری است. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است، اما بر اساس جدول ذیل محاسبه می شود:

اجرت سرویس های دوره ای فرداموتورز

 

 

آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های فرداموتورز مراجعه کنم؟

تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (60 هزار کیلومتر یا 3 سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز فرداموتورز مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اما اگر گارانتی خودرو شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های فرداموتورز نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.

چنانچه از نمایندگی فرداموتورز در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید.

در صورتی که در تهران هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به نمایندگی مرکزی فرداموتورز در کیلومتر 8 جاده مخصوص، خیابان شانزدهم، نبش خیابان دوم به شماره 48645000 مراجعه کنید. تجربه ما نشان داده است نمایندگی مرکزی نسبت به نمایندگی های محلی بسیار دقیق تر و مطمئن تر عمل می کند.

 

چطور از نمایندگی های فرداموتورز برای خدمات وقت بگیرم؟

برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های فرداموتورز بهترین روش استفاده از اپلیکیشن موبایل فرداموتورز است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به راحتی نوبت بگیرید.

لینک دانلود اپلیکیشن موبایل فردا موتور نسخه اندروید (لینک مستقیم)

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن خدمات فرداموتورز (قابل استفاده با تمامی گوشی ها) اینجا کلیک کنید

 

خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)

  • طول دوره و شرایط گارانتی خودرو فردا T5 فرداموتورز چیست؟
    خودرو FMC T5 به مدت 3 سال یا مسافت 60 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت فردا موتورز در برابر هر گونه ایراد ناشی از نقص در کیفیت قطعات و فرایند مونتاژ تحت گارانتی می باشد. گارانتی خودرو شامل موارد زیر می شود:
  • گارانتی خودرو فردا T5 شامل چه مواردی نمی شود؟
    مواردی که عمدتا ناشی از نگهداری نامناسب خودرو توسط مالک است خارج از تعهدات گارانتی شرکت فرداموتورز می باشد.
  • خدمات انجام شده و قطعات نصب شده در سرویس های دوره ای چطور گارانتی می شوند؟
    پس از اتمام گارانتی قطعات فروخته و نصب شده توسط عاملیت مجاز، از نظر بهای قطعه به مدت ۶ ماه یا ۱۰٫۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد و خدمات ۶۰ روز یا ۳٫۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد از تاریخ فاکتور پوشش گارانتی داده میشوند.
  • هزینه انجام سرویس های دوره ای فرداموتورز چقدر است؟
    پرداخت هزینه سرویس های دوره ای فرداموتورز (حتی در طول دوره گارانتی) بر عهده مشتری است. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.
  • آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های فرداموتورز مراجعه کنم؟
    تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (60 هزار کیلومتر یا 3 سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز فرداموتورز مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

 

دیدگاه شما

نظرات خود را اینجا وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *