Search
Close this search box.

همه چیز در مورد گارانتی و سرویس اولیه و دوره ای جک S3 کرمان موتور

خودرو جک اس3 کرمان موتور JAC S3

در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای خودرو جک اس5 JAC S3 کرمان موتور همراه با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است.

 

طول دوره و شرایط گارانتی خودرو جک S3 کرمان موتور چیست؟

مدت زمان گارانتی خودرو جک S3 عبارت است از 36 ماه بعد از تاریخ تحویل خودرو یا 80000 کیلومتر کارکرد (هر کدام زودتر فرا رسد).

 

شرایط گارانتی خودرو جک S3 به چه صورت می باشد؟

 

قطعات تزئینی

قطعاتی مانند آفتاب گیر صندلی آینه ها رودری ها و…. بعنوان قطعات تزئینی محسوب میشوند که به هنگام تحویل خودرو توسط اداره تحویل بی نقص بودن ظاهری آنها به استحضار مشتری رسانیده می شوند. لذا پس از تحویل خودرو و تایید سلامت این قطعات توسط خریدار و تکمیل فرم مربوطه قطعات فوق مشمول گارانتی نخواهند بود.

 

قطعات مصرفی

به قطعاتی اطلاق میگردد که عمر آنها نسبت به سایر قطعات خودرو محدودتر بوده و به صورت عادی پس از مدتی محدود یا مقدار کارکرد خاصی مستهلک شده و بایستی تعویض شوند و استهلاک این قطعات رابطه مستقیم با نحوه استفاده از خودرو توسط کاربران دارد.

لیست برخی از این قطعات که شامل شرایط گارانتی نمیشوند به شرح ذیل اعلام میگردد:

  1. بست ها
  2. خارهای تزیینی
  3. فیوزها
  4. فیلترها
  5. انواع روغن ها
  6. مایع خنک کننده (ضد یخ)

 

سایر قطعات

چنانچه علت معیوب شدن قطعه طبق نظر کارشناس نمایندگی مجاز و دفتر مرکزی ناشی از کیفیت قطعه باشد قطعه و اجرت آن طبق خط مشی گارانتی شرکت مشمول شرایط گارانتی خواهند بود.

 

گارانتی خودرو جک S3 شامل چه مواردی نمی شود؟

  1. قطعاتی که به غیر از نقص ساخت و جنس دچار ایراد شده باشند استفاده نادرست تصادفات و…)
  2. در مدت گارانتی در صورت استفاده از قطعات غیر اصلی قطعاتی که از طریق شرکت بم خودرو تهیه و توزیع نمیگردد حتی اگر دارای اصلی باشد و بروز عیب، قطعه معیوب و سیستمهای مرتبط با آن شامل گارانتی نمی شوند.
  3. هرگونه دستکاری غیر اصولی تغییر و یا نصب سیستم های اضافه بر روی خودرو بدون مجوز شرکت سازنده و یا استفاده از آپشن هایی که مغایر با وضعیت استاندارد و طراحی خودرو می باشد همانند استفاده از رینگها و لاستیک ها و سیستمهای پخش دزدگیر و … ) باعث خارج شدن جلوبندی سیستمهای برقی مرتبط ….. از شرایط گارانتی خواهد شد. نصب هرگونه تجهيزات اضافی و آپشن برای تزئینات خودرو  نیز مانند نصب کفپوش در کف اتاق که باعث عدم رعایت گشتاور در مونتاژ مجدد صندلی و کمربندها خواهد شد و یا نصب روکش صندلی برای خودروهایی که دارای ایربگ جانبی هستند. که باعث عدم عملکرد صحیح ایربگ شود باعث خارج شدن سیستمهای مرتبط از گارانتی می گردد.
  4. صدمات ناشی از عوامل غیر مرتبط با ساختار خودرو از قبیل تصادفات، سنگ خوردگی خراش سرقت آتش سوزی بلایای طبیعی و غير مترقبه طوفان تگرگ صاعقه، سيل و…) جنگ، اغتشاش و آشوب
  5. هزینه پارکینگ و بکسل کردن خودرو بکسل کردن خودرو در شرایط خاص به تشخیص شرکت گارانتی میباشد
  6. خسارت وارده به خودرو به دلیل عدم سرویس و نگهداری صحیح از قبیل عدم مراجعه به موقع برای انجام سرویسهای ادواری (مطابق این دفترچه در نمایندگیهای مجاز استفاده از سوخت با مکمل های غیر استاندارد عدم استفاده از روغنها و روانکارهای توصیه شده در دفترچه و…. موجب خروج قطعات مرتبط از شرایط گارانتی خواهد بود.
  7. صدماتی که به علت عدم استفاده طولانی مدت از خودرو به آن وارد میشود مانند خسارت ناشی از تغییر خواص روغن موتوری که به دلیل عدم روشن شدن طولانی مدت موتور به آن وارد میشود خالی شدن باتری به واسطه عدم استفاده از خودرو برای مدت زمان طولانی هرگونه آسیبی اعم از طبیعی و غیر طبیعی به رنگ و بدنه خودرو که ناشی از توقف طولانی باشد و غیره مشمول گارانتی نمیباشد.
  8. خرابی قطعات و یا بروز ایراداتی که ناشی از تصادف، تعویض اتاق کامل خودرو و یا استفاده نامتعارف از خودرو مانند حمل بار با وزن بیشتر از حد مجاز و … باشد.
  9. استفاده از خودرو دره در مسابقات رالی سرعت ……
  10. وجود هرگونه گرده رنگ که ناشی از قرار گرفتن خودرو در یک محیط نامناسب باشد.
  11. هرگونه تغییرات در خودرو و تقویت آن با حذف برخی از قطعات و جایگزینی با قطعات دیگر و یا تغییرات در نرم افزار ECU موتور و یا نرم افزار TCU گیربکس …….
  12. خسارات ناشی از قرار گرفتن خودرو در میدانهای مغناطیسی قوی و … کنار پست ها و زیر دکلهای فشار قوی انتقال نیرو
  13. ایرادات ناشی از تعویض یا تعمیر غیر اصولی و یا برداشتن قطعات خودرو
  14. در صورتی که مالک مدارک گارانتی خودرو را ارائه ندهد و امکان اثبات تحت پوشش گارانتی الکترونیکی موتوری و داخلی خودرو گردد. بودن خودرو وجود نداشته باشد.
  15. قطعاتی که به طور عادی مصرفی بوده و یا در معرض استهلاک روزمره قرار دارند و نیاز است در یک دوره زمانی مشخص دوگانه سوز شود کلیه قسمتهای موتور و تعویض شوند مانند تسمه ها، بنزین سرریز سوخت رسانی و سیستم ترمز از شرایط گارانتی کردن و یا تعویض انواع سیالات (مانند مایع شیشه شوی مایع خنک کننده موتور ۱۹ ایرادات ناشی از استفاده از باتری با آمپراژ  و غیره روغنها و روانکارها (مانند روغن ترمز روغن هیدرولیک روغن موتور و غیره فیلترها و گاز کولر مگر اینکه در مدت زمانی کمتر از حد استاندارد و معمول فرسوده شده باشند و یا خرابی یکی از سیستم های تحت پوشش گارانتی موجب شود که این قطعات زودتر از موعد معمول تعویض شوند.
  16. آسیب دیدگی ناشی از حمل بار غیر مجاز و زیاد و همچنین جابجایی نامناسب با خودروبر
  17. ایرادات ناشی از رانندگی در آب عمیق و یا شستشوی موتور که باعث نفوذ آب به اجزا ارائه ندهد و امکان اثبات تحت پوشش گارانتی الکترونیکی موتوری و داخلی خودرو گردد.
  18. در صورتی که خودرو به روش تبدیل کارگاهی و با استفاده از کیتهای تائید نشده توسط شرکت کرمان موتور در کارگاه های غیر مجاز و نیاز است در یک دوره زمانی مشخص دوگانه سوز شود کلیه قسمتهای موتور و تعویض شوند مانند تسمه ها، بنزین سرریز سوخت رسانی و سیستم ترمز از شرایط گارانتی خارج خواهند شد.
  19. ایرادات ناشی از استفاده از باتری با آمپراژ نامناسب
  20. عدم مراجعه مالک خودرو مشمول فراخوان پس از اعلام فراخوان از سوی شرکت به نمایندگیهای مجاز موجب خروج قطعات مرتبط از شرایط گارانتی و سلب مسئولیت از شرکت خواهد شد.
  21. خودروهای معیوب که در مزایده یا با تخفیف فروخته شده اند مشمول گارانتی نخواهند بود مگر با مجوز کتبی از شرکت کرمان موتور .
  22. خسارت ناشی از استهلاک طبیعی خودرو فرسودگی و رنگ پریدگی
  23. صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیر پاشی شده نمک ریزی شده و عوامل بیرونی نظیر ( شن، سنگریزه گرد و غبار یا سایر عوامل جاده ای که باعث فرورفتن بدنه و صدمه به رنگ بدنه یا شکستگی شیشه شود.
  24. تاثیر موارد پراکنده در محیط، مانند سموم دفع آفات نباتی و غیره، فضله پرندگان شیره درختان و همچنین عوامل جوی نظیر بارانهای اسیدی انواع آلودگیهای زیست محیطی و سایر عوامل تاثیر گذار بر بدنه و رنگ خودرو
  25. استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن رنگ خودر و یا تزئینات داخلی
  26. در صورت وارد شدن نیروی مازاد بر مکانیزم فرمان غالباً بر اثر تصادف یا وارد شدن ضربه به مکانیزم فرمان و …) یونیت فرمان برقی و دیگر قطعات مشمول گارانتی نخواهد شد.

 

نکته مهم: گارانتی رنگ خودرو در صورت رعایت نکات و شرایط مطرح شده در این دفترچه، «سه سال» از تاریخ تحویل خودرو به مشتری میباشد.

مواردی که موجب لغو و از گارانتی

موارد زیر موجب خروج خودرو از شرایط گارانتی میگردد:

  1. دستکاری کیلومتر خودرو
  2. عدم انجام سرویس اولیه مطابق شرایط تعیین شده توسط شرکت بم خودرو
  3. تعمیر خودرو در مکانهایی غیر از نمایندگی های مجاز و مورد تایید شرکت
  4. مواردی که به تشخیص شرکت نقص فنی ناشی از عدم انجام به موقع سرویس های دوره ای بوده است.

 

نکته: مطابق آئین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو کلیه خدمات ارائه شده از طرف نمایندگی به مدت ۲ ماه یا ۳ هزار کیلومتر کارکرد و قطعات به مدت ۶ ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد مطابق شرایط اعلام شده می بایستی تضمین گردد.

 

سایر نکات در رابطه با گارانتی خودرو S3:

  • گارانتی رنگ خودرو در صورت رعایت نکات و شرایط مطرح شده سه سال از تاریخ تحویل خودرو به مشتری میباشد.
  • عيوب ناشی از عدم انجام سرویس های دوره ای مطابق با شرایط مندرج در همین دفترچه در شبکه نمایندگی های مجاز شرکت کرمان موتور باعث خروج مجموعه های مرتبط خودرو از شرایط گارانتی می گردد.
  • زمان انجام سرویسهای ادواری در شرایط آب و هوایی سخت و مناطق پر گرد و غبار و آلوده بایستی کوتاه تر باشد. در چنین شرایطی توصیه می شود که پیوسته سطح روغن آب و وضعیت تسمه ها را بازدید نمایید.
  • به خاطر داشته باشید که تعمیرات صحیح و تعویض قطعات اصلی فقط در نمایندگی های مجاز شرکت کرمان موتور و به دست تکنیسین های آموزش دیده میسر است.
  • هزینه اجرت سرویسهای ادواری فقط شامل مواردی است که در ستون مقابل به شرح کار قید شده است و در صورت نیاز به خدماتی که در آن ستون ذکر نشده باشد. اجرت مطابق قوانین و مقررات شرکت محاسبه و از مشتری یا گارانتی اخذ میگردد. هزینه قطعات تعویض شده و یا مواد مصرف شده برای خودرو در سرویسهای ادواری به طور جداگانه مطابق قوانین و قیمتهای شرکت محاسبه شده و از مشتری یا گارانتی اخذ میگردد.

 

توصیه های مهم:

  1. انجام سرویسهای ادواری و کنترل کارکرد موتور خودرو علاوه بر اطمینان از رانندگی و ایمنی سفر در کاهش آلایندگی های زیست محیطی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  2. قبل از هر رانندگی طولانی و به ویژه در فصول گرم، سطح روغن و دیگر مایعات را بازدید نمایید.
  3. هیچ گاه کلید A٫C خودرو را در دور موتور بالا روشن ننمایید.
  4. برای حفظ کارکرد طولانی پمپ بنزین و سیستم انژکتور خودرو بهتر است که باک بنزین را قبل از رسیدن حجم بنزین باک به مقدار ۲۵٪ آن، پرنمایید.
  5. در صورت متوقف بودن خودرو به مدت بیش از ۶ ماه روغن و فیلتر روغن را تعویض نمایید تا از بروز خسارتهای فنی به موتور جلوگیری گردد.
  6. همیشه به چرخ ها و علائم هشدار دهنده روی صفحه آمپر توجه نمایید و در صورت مشاهده علامتی خاص با نمایندگی مجاز شرکت کرمان موتور تماس حاصل نمایید.
  7. از اقدام به تعمیر و دستکاری خودرو توسط اشخاص غیر مسئول و در تعمیرگاه های غیر مجاز خودداری نمایید.
  8. سطح روغن موتور و نشتی روغن را هر ۵۰۰ کیلومتر و یا قبل از شروع یک سفر طولانی کنترل کنید.
  9. سطح مایع خنک کننده و نشتی آن هر روز و بعد از تعویض تسمه دینام و واتر پمپ بازدید شود.
  10. هنگام اضافه کردن مایع خنک کننده از مایع دارای شرایط ویژه خودرو استفاده کرده و هرگز اب دارای املاح به مایع خنک کننده ای که در کارخانه پر شده است اضافه نکنید یک مخلوط نامناسب خنک کننده ممکن است باعث ایجاد ایرادات جدی و یا آسیب به موتور شود.

سرویس های دوره ای خودرو جک S3

انجام خدمات سرویس اولیه بین حداقل 4000 و حداکثر 5000 کیلومتر کارکرد و قبل از سپری شدن 6 ماه از تاریخ تحویل خودرو الزامی بوده و عدم انجام آن در محدوده زمانی و مسافتی مذکور منجر به ابطال گارانتی کامل خودرو می گردد.

از آنجایی که انجام سرویسهای ادواری مطابق با توصیه شرکت سازنده خودرو تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد خودرو و افزایش عمر مفید آن دارد، لذا انجام این سرویس ها از جمله تعویض روغن و فیلتر روغن موتور مطابق با جدول سرویسهای ادواری خودرو در شبکه نمایندگیهای مجاز شرکت کرمان موتور الزامی میباشد بنابراین ضروری است با مراجعه به نمایندگیهای مجاز کرمان موتور نسبت به انجام سرویسهای ادواری با حداکثر اختلاف ۱۰۰۰ کیلومتر از سررسید پیمایش و یا یک ماه از سررسید زمانی مشخص شده در جدول ذیل اقدامات لازم صورت پذیرد.

ردیف شرح فعالیت نوع عمليات کیلومتر یا زمان انجام عملیات هر کدام زودتر فرا برسد
۱ روغن موتور و فیلتر روغن موتور تعويض هر km ۵۰۰۰ یا ۶ ماه
۲ فيلتر هوا بازدید و در صورت نیاز تعویض هر ۵۰۰۰km یا ۶ ماه
۳ فيلتر اتاق تهویه مطبوع) بازدید و در صورت نیاز تعویض هر ۵۰۰۰km یا ۶ ماه
۴ تسمه دینام و کولر بازدید و در صورت نیاز تعویض هر ۱۰۰۰۰ یا ۶ ماه بازدید
هر ۶۰۰۰۰ یا ۲۴ ماه تعویض
۵ باک شیلنگها و اتصالات مدار سوخت بازدید و در صورت نیاز تعویض هر ۵۰۰۰km یا ۶ ماه
۶ شیلنگ مکش و تهویه مخزن میل لنگ بازدید و در صورت نیاز تعویض هر ۲۰۰۰۰ یا ۱۲ ماه
7 شیلنگها و اتصالات و لوله های ترمز از نظر وجود نشتی و سطح روغن ترمز بازدید و در صورت نیاز تعویض هر ۵۰۰۰km یا ۶ ماه
8 دیسک ترمز جلو و عقب ولنتها و کالیپر و صحت عملکرد سیستم ترمز بازدید و در صورت نیاز تعویض هر km ۵۰۰۰ یا ۶ ماه
9 خلاصی پدال ترمز و رگلاژ ترمز دستی بازدید و در صورت نیاز تعویض هر ۱۰٫۰۰۰ کیلومتر یا ۶ ماه
10 تایرها (فشار باد و فرسودگی (آج) بازدید و در صورت نیاز تنظیم یا تعویض هر ۵٫۰۰۰ کیلومتر یا ۳ ماه
11 آچارکشی سیستم تعلیق و جلوبندی ( چرخها، فرمان پلوس ها ، سیبک ها و….) بازدید و در صورت نیاز اعمال گشتاور لازم هر ۵٫۰۰۰ کیلومتر یا ۶ ماه
12 لوله اگزوز و پایه های نگهدارنده آن بازدید و در صورت نیاز اعمال گشتاور لازم هر ۵٫۰۰۰ کیلومتر یا ۶ ماه
13 فیلتر بنزین تعويض هر ۱۰٫۰۰۰ کیلومتر یا ۶ ماه
14 مکانیزم فرمان و تنظیم زوایای چرخها بازدید و تنظیم در صورت نیاز تعويض هر ۵٫۰۰۰ کیلومتر یا ۳ ماه
15 شمع موتور تعويض هر ۴۰٫۰۰۰ کیلومتر یا ۲۴ ماه نخستین بار در سرویس اولیه و سپس هر
16 روغن گیربکس معمولی تعويض ۲۰٫۰۰۰ کیلومتر یا ۱۲ ماه
17 مایع سیستم خنک کننده موتور تعويض هر ۴۰٫۰۰۰ کیلومتر یا ۲۴ ماه
18 روغن ترمز تعويض هر ۴۰٫۰۰۰ کیلومتر یا ۲۴ ماه
19 روغن گیربکس اتوماتیک تعويض هر ۴۰٫۰۰۰ کیلومتر یا ۲۴ ماه
20 کلیه چراغ ها و ادوات برقی بازدید هر ۵٫۰۰۰ کیلومتر یا ۶ ماه
21 عملکرد سیستم و کولر بخاری بازدید هر ۵٫۰۰۰ کیلومتر یا ۶ ماه
22 کمک فنرها و سیستم تعلیق جلو و عقب بازدید و در صورت نیاز تعویض هر ۵٫۰۰۰ کیلومتر یا ۶ ماه
23 کلیه سیستم های الکترونیکی (شامل ایربگ، ترمز سوخت رسانی کلیه سیستم های الکترونیکی (شامل ایربگ، ترمز سوخت رسانی تست با دستگاه عیب یاب هر ۱۰٫۰۰۰ کیلومتر یا ۶ ماه

 

 

هزینه انجام سرویس های دوره ای کرمان موتور (اجرت سرویس) چقدر است؟

پرداخت هزینه سرویس های دوره ای کرمان موتور (حتی در طول دوره گارانتی) بر عهده مشتری است. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.

برای استعلام بهای قطعات اینجا کلیک کنید.

برای استعلام بهای خدمات اینجا کلیک کنید.

 

آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه کنم؟

تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز کرمان موتور مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

اما اگر گارانتی خودرو شما تمام شده است دیگر اجباری به مراجعه به نمایندگی های کرمان موتور نیست، بلکه خودتان هم می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های مورد اعتمادتان موارد بازدید، سرویس و تعویض قطعات را انجام دهید.

چنانچه از نمایندگی کرمان موتور در محل زندگی خودتان راضی هستید توصیه ما این است که بعد از اتمام دوره گارانتی هم به همان نمایندگی مراجعه کنید چون ممکن است برای انجام کامل سرویس ها تنبلی کنید و یا فراموش کنید و این کار را به عقب بیندازید.

 

چطور از نمایندگی های کرمان موتور برای خدمات وقت بگیرم؟

برای رزرو نوبت برای انجام سرویس های دوره ای یا سایر تعمیرات در نمایندگی های کرمان موتور بهترین روش استفاده از نوبت گیری آنلاین است.

برای نوبت گیری آنلاین خدمات کرمان موتور اینجا کلیک کنید.

شما همچنین می توانید از خدمات سرویس در محل کرمان موتور استفاده کنید. برای استفاده از این خدمات اینجا کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب (پرسش و پاسخ)

  • طول دوره و شرایط گارانتی خودرو جک S5 فرداموتورز چیست؟
    مدت زمان گارانتی خودرو جک S3 عبارت است از 36 ماه بعد از تاریخ تحویل خودرو یا 80000 کیلومتر کارکرد (هر کدام زودتر فرا رسد).
  • گارانتی خودرو جک S5‌ شامل چه مواردی نمی شود؟
    مواردی که عمدتا ناشی از نگهداری نامناسب خودرو توسط مالک است خارج از تعهدات گارانتی شرکت کرمان موتور می باشد.
  • خدمات انجام شده و قطعات نصب شده در سرویس های دوره ای چطور گارانتی می شوند؟
    پس از اتمام گارانتی قطعات فروخته و نصب شده توسط عاملیت مجاز، از نظر بهای قطعه به مدت ۶ ماه یا ۱۰٫۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد و خدمات ۶۰ روز یا ۳٫۰۰۰ کیلومتر هر کدام زودتر فرا برسد از تاریخ فاکتور پوشش گارانتی داده میشوند.
  • هزینه انجام سرویس های دوره ای کرمان موتور چقدر است؟
    پرداخت هزینه سرویس های دوره ای کرمان موتور (حتی در طول دوره گارانتی) بر عهده مشتری است. مبلغ پرداختی بابت هر دوره، به موارد انجام شده بستگی داشته و متغیر است.
  • آیا نیاز است حتما برای سرویس های دوره ای به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه کنم؟
    تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (60 هزار کیلومتر یا 3 سال از زمان خرید) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز کرمان موتور مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

 

دیدگاه شما

نظرات خود را اینجا وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *