اخبار خودرو

آیا مالکان خودروهای برقی راضی هستند یا پشیمان؟

براساس یک نظرسنجی جدید در ایالات متحده، تعداد زیادی از مالکین خودروهای برقی در نظر دارند به خودروهای درون‌سوز برگردند.

به نظر می‌رسد که مالکیت خودروهای برقی برای همه خریداران به یک اندازه هیجان‌انگیز نیست. تعداد زیادی از مالکین خودروهای برقی در نظر دارند به خودروهای درون‌سوز برگردند. طبق یک نظرسنجی جدید توسط مؤسسه مک‌کینزی، ۴۶ درصد از مالکان خودروهای برقی در ایالات متحده وسیله نقلیه بعدی خود را از بین خودروهای درون‌سوز انتخاب خواهند کرد.

بیش از 30000 شرکت‌کننده به حدود 200 سوال در مطالعه دوسالانه مک‌کینزی پاسخ دادند. برای دقیق‌تر بودن، این نظرسنجی به 15 کشور ارائه شده است که بیش از 80 درصد از حجم فروش جهانی را تشکیل می‌دهند.

نتایج نشان می‌دهد که 29 درصد از دارندگان خودروهای برقی در سراسر جهان احتمالاً برای وسیله نقلیه بعدی خود به سراغ خودروهای درون‌سوز خواهند رفت. مهمترین عامل در کنار گذاشتن خودروهای برقی وضعیت زیرساخت شارژ عمومی و پس از آن هزینه‌های بالای مالکیت و نیاز به یافتن خودروی مناسب‌تر برای سفرهای طولانی‌تر است.

بازگشت گسترده آمریکایی‌ها به خودروهای درون‌سوز

درصد مالکان خودروهای برقی در ایالات متحده که مایل به بازگشت به خودروهای درون‌سوز هستند به 46 درصد یا تقریباً یکی از هر دو مالک فعلی رسیده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که اجرای آهسته برنامه زیرساخت خودروهای برقی ملی توسط وزارت انرژی ایالات متحده آن‌ها را دلسرد کرده است. در واقع، تنها 9 درصد از کل شرکت‌کنندگان در این مطالعه از گسترش شبکه شارژ عمومی در منطقه خود راضی هستند. این مساله که نشان می‌دهد این یک نگرانی جهانی است.

دکتر فیلیپ کامپشوف، رئیس مرکز آینده صنعت حمل و نقل مک‌کینزی، معتقد است که اوضاع بدتر خواهد شد. به گفته او نسل بعدی خریداران خودروهای برقی «بسیار بیشتر از نسل فعلی به شارژ عمومی متکی خواهند بود.»

همین نظرسنجی نشان داد که 21 درصد از شرکت‌کنندگان هرگز نمی‌خواهند یک خودروی الکتریکی بخرند، که یافته‌های اخیر یک مطالعه دیگر را تأیید می‌کند. نکته جالب دیگر اینکه حداقل انتظار برد حرکتی در میان مصرف‌کنندگان از 270 مایل (435 کیلومتر) در سال 2022 به ۲۹۱.۴ مایل (469 کیلومتر) در سال 2024 افزایش یافته است.

با وجود نگرانی‌ها، مشتریان نسبت به گذشته تمایل بیشتری به خرید خودروهای برقی دارند. در واقع، 38 درصد از دارندگان خودروهای غیربرقی در سراسر جهان برای خرید بعدی خود یک مدل پلاگین هیبریدی یا برقی را در نظر می‌گیرند. این مساله نشانگر افزایش 1 درصدی نسبت به دو سال قبل است.

به گفته کوین لاکزکوفسکی، شریک ارشد و یکی از رؤسای جهانی شرکت مشاوره خودروسازی و مونتاژ مک‌کینزی، نتیجه نهایی این است که «تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان اکنون باید روی چندین فناوری سرمایه‌گذاری کنند. این همان عدم قطعیت است که تاکنون سابقه نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *