معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، با اشاره به تامین کافی قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز مشتریان این گروه گفت: مشتریان هیچ نگرانی بابت خدمات پس از فروش نداشته باشند.
سید امیر میرمنصف در نشست خبری با بیان اینکه موضوع ارائه خدمات پس از فروش وظیفه قانونی ما و همه شرکتها است ، افزود: گروه بهمن نیز تامین قطعات خودروهای تولیدی خود به مدت 10 سال را در برنامه داشته و در خصوص برخی محصولات حتی از این مدت زمان نیز فراتر رفته است.
معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود قطعات تقلبی در بازار، اظهارداشت: منکر وجود قطعات تقلبی در بازار نیستیم، اما باید گفت همه محصولات و قطعات مورد نیاز این شرکت تحت یک لیبل- هولوگرام خاص که دارای مشخصات امنیتی و محرمانه است، تولید می شود.
به گفته وی، مشتریان می توانند با اسکن کردن هولوگرام یاد شده و ارسال کد 16 رقمی به سرشماره 02148027 از اصالت قطعه مطمئن شوند، همچنین تامین قطعات از شبکه نمایندگی های مجاز به مشتریان توصیه می شود.
میرمنصف، همچنین در خصوص تغییر قیمتی قطعات، لوازم یدکی و تجهیزات این خودرو ساز، بیان داشت: هرچند قطعات با نرخهای ارز متفاوت در طول سال وارد کشور شده و به همان نسبت نیز باید قیمتگذاری شوند، اما در این زمینه سعی کردیم تا از سود خود بکاهیم و به همین دلیل، افزایش قیمت ها تاکنون زیر نرخ تورم بوده است.
معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن اضافه کرد: تاکنون هیچ ارزی برای تامین قطعات یدکی به این شرکت تخصیص داده نشده و همه را با حوالههای ارزی آزاد تامین کرده ایم.
وی در خصوص برنامه های خدمات فروش و پس از فروش، گفت: زیرساخت ارائه خدمات بر پایه وجود قطعه استوار است و سیاست این گروه عرضه محصول در شرایط اطمینان از تامین قطعات تا محصول نهایی است و در غیر این صورت محصول عرضه نمی شود.البته سفارش گذاری قطعات برای عرضه محصولات جدید آغاز شده و حتی خطوط تولیدی آنها نیز آماده است که هم شامل خودروهای سبک و هم خودروهای تجاری خواهد بود.
میرمنصف با اشاره به تداوم تحریمها، تصریح کرد: یکی از مسائل اصلی گروه بهمن در عقد قرارداد با طرف های تجاری خارجی، تضمین تامین قطعات برای مدتی مشخص است.
وی در خصوص تعداد خودروهای ناقص این شرکت گفت: هیچ خودروی ناقص باقی مانده در کف کارخانه نداریم البته در سیاست های این گروه ایجاد تعهدات بلند مدت برای مشتریان تعریف نشده است. علاوه بر این با گشایشهای اخیر ایجاد شده در گمرک، به زودی چندین کانتینر قطعات مربوط به CKD های مورد نیاز ساخت خودروها به این شرکت ارسال شده و در خطوط تولید به کارگیری خواهند شد.
معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن خاطرنشان کرد: قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز خودروهای تولیدی این گروه در سرتاسر کشور با زیرساختی ترکیبی از حمل و نقل هوایی و زمینی توزیع میشود و حداکثر زمان انتظار برای ارسال قطعات به دورترین نقاط کشور 48 ساعت است.