Search
Close this search box.

آیا درج قیمت به سایت های آگهی خودرو باز می‌گردد؟

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی از احتمال برگشت قیمت‌ خودرو به سایت‌ها خبر داده و گفته است: امیدواریم در هفته آینده جلسات درباره بازگشت مجدد قیمت به سایت‌های منتشر کننده آگهی را شروع کنیم.

به گزارش تجارت نیوز ممنوعیت درج قیمت در سایت‌های انتشار دهنده آگهی باعث شد تا بخشی از فرایند خرید و فروش خودرو در فضای تلگرام و اینستاگرام شکل بگیرد که نظارتی بر آن نیست.

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی می‌گوید گزارشی حاوی اطلاعاتی از بررسی آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی تهیه کرده و آن را برای مراجع قضایی و اعضای شورای عالی فضای مجازی فرستاده که نشان می‌دهد بیش از ۶۰۰ هزار نفر در مدتی که درج قیمت خودرو در سایت‌ها ممنوع بوده است، برای دسترسی به قیمت خورو به فضای مجازی غیر شفاف متوصل شده‌اند و ممکن است برخی از آنها قربانی قیمت‌های کذایی خودرو در تلگرام و اینستاگرام شده‌ باشند.

او امیدوار است این مساله به تشکیل جلسه‌ای در هفته آتی و بازگشت درج قیمت خودرو در سایت‌های آگهی منجر شود.

رضا الفت‌نسب، می‌گوید: بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از افرادی که به دنبال خرید و فروش خودرو بودند در مدتی که درج قیمت خودرو در سایت‌های آگهی ممنوع بوده است، به سمت کانال‌های تلگرام و صفحه‌های اینستاگرام کوچ کردند و ما از فضای قانونمند و شفافی که می‌توانست به بازار قیمت‌گذاری خودرو کمک کنند دور شدیم.

او اضافه می‌کند: حالا این فضا به دست دلال‌هایی افتاده که می‌توانستیم با راهکارهای قانونی حضورشان را از بازار خرید و فروش خودرو حذف کنیم. اینک بازار قیمت‌گذاری خودرو در بستری قرار گرفته که دسترسی و نظارتی روی آنها نیست و این موضوع متاسفانه مغایر با اهداف و سیاست‌های ملی نظام و شورای عالی فضای مجازی است.

او با اشاره به اینکه اطلاعات غلط و جوسازی‌ها منجر به خروج بازار از روند قانونی‌اش شد، اضافه می‌کند: اطلاعات این گزارش به مراجع مرتبط و قانونی ارسال شده که تاکنون به شدت مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم در هفته آینده جلسات درباره بازگشت مجدد قیمت به سایت‌های منتشرکننده آگهی را شروع کنیم.

او تاکید می‌کند: برخی عنوان کرده‌اند که با حذف قیمت بوده که قیمت خودرو کاهش یافته در این خصوص باید گفت بله قیمت‌ها پایین آمده اما قیمت خودرو تابع چند عامل است که از جمله آن قیمت دلار و نسبت عرضه و تقاضا است و در این مدت نیز با پایین آمدن قیمت دلار، قیمت خودرونیز روند کاهشی داشته است. این در حالی است که برخی افراد بدون مطالعه و با غرض‌ورزی به متهم کردن سایت‌های انتشار آگهی ادامه می‌دهند.

الفت‌نسب ادامه می‌دهد: در همین مدت اخیر در فضایی که بستر نظارتی بر آن نیست افراد اقدام به قیمت‌گذاری خودرو تا بیش از ۳۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت واقعی برخی خودروها کردند که اگر جلوی این فضا گرفته نشود و خریداران و فروشندگان به این فضا عادت کنند با ریزش تعداد کاربران میل و رغبتی در استارتاپ‎های انتشار دهنده آگهی باقی نمی‌ماند.

دیدگاه شما

نظرات خود را اینجا وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *