همه چیز در مورد کویر تایر

در اینجا اطلاعات کامل شرکت کویر تایر شامل انواع تایرها، لیست قیمت، نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش، کاتالوگ و اخبار و مطالب آموزشی معرفی می گردد.

کویر تایر
معرفی کویر تایر

شرکت کویرتایر در سال 1366 تاسیس و در سال 1388 به بهره برداری رسیده و تولید تایر را آغاز کرده است. این شرکت با تولید گسترده محصولات، از سایز رینگ 13 اینچ تا 18 اینچ برای خودروهای سواری در رده برترین تولید کنندگان  لاستیک ایرانی قرار دارد. شرکت کویرتایر بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی است که در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد از تایر تولیدی کشور (به لحاظ وزنی) و بیش از ۲۲ درصد از تایر تولیدی کشور (به لحاظ تعدادی) در این کارخانه تولید می‌گردد.

شرکت کویرتایر اولین شرکت تایرساز ایرانی است که دانش فني طراحی و تولید تايرهاي راديال بلت سیمی و بدون تیوب سواری (نسل برتر تایر) را از شركت ماتادور اسلواكي، يكي از خوشنام‌ترین شركتهای اروپا، خریداری نموده است.

نمایندگی های کویر تایر
دفترچه راهنما و کاتالوگ انواع تایر

در زیر کاتالوگ محصولات شرکت کویر تایر برای انتخاب و استفاده درست از لاستیک ها برای انواع خودروها قابل دانلود و مشاهده است.

گالری تصاویر

آیین نامه نحوه تشخیص عیوب ناشی از تولید و شیوه جایگزینی محصوالت مرجوعی

به منظور حفظ حقوق مشتریان ، شرکت کویرتایر عملکرد تایرهای خود را در شرایط سرویس واقعي ، در کلیه اندازهها ، در مقابل عیوب احتمالی ناشی از فرآیند تولید، طبق شرایط و مندرجات این آئین‌نامه، تضمین و خسارت وارد شده به مشتریان را جبران می‌نماید.

۱)شرایط عمومی جایگزینی محصولات مرجوعی:

  • تاریخ تولید تایر کمتر از چهار سال (۴۸ ماه) باشد.
  • میزان فرسایش تایر به علامت TWI (شاخص نهایت فرسایش رویه ) در رویه تایر نرسیده باشد.
  • اشکال ناشی از فرایند تولید محصول باشد.

یادآوری:تاریخ تولید تایر، درشماره سریال آن مشخص می باشد.در این شماره سریال، دو رقم اول سمت چپ نشانه هفته ودو رقم بعدی نشانه سال تولید(میلادی) خواهدبود،(به عنوان مثال شماره سریال۳۰۱۹ به معنی تولیدتایردرهفته سی ام سال۲۰۱۹میلادی می باشد).

۲)مدارک مورد نیاز به منظور تحویل محصول:

  • کارت خودروی مرتبط با محصول
  • گواهینامه رانندگی شخص مراجعه کننده مرتبط، با کارت خودرو.

۳)عیوبی که شامل جایگزینی نمی گردند:

  • عیوب ناشی از اشتباه مصرف کننده (شامل انتخاب نادرست تایر از نظر مشخصات فنی شامل ابعاد تایر، شاخص تحمل بار و نماد سرعت، عدم تناسب فشار باد داخلی و بار وارده، کاربری نامناسب ، آسیب دیدن تایر در اثر وارد آمدن ضربه ، برخورد و/یا فرورفتن اجسام خارجی ، موانع روی سطح جاده و … ) .
  • تایرهایی که در اثر تماس با مواد شیمیایی و مشتقات نفتی از قبیل بنزین، گازوئیل، قیر و نفت و انواع حلال دچار عیب شده باشند
  • تایرهایی که توسط مشتری تعمیر، آپارات و/یا دستکاری شده باشند.
  • تایرهایی که به دلیل مونتاژ نادرست دچار آسیب(پارگی درناحیه طوقه)شده باشند.
  • ) تایرهایی که برخلاف جهت چرخش صحیح(تایرهای جهت دار و یا نامتقارن)نصب شده باشند.
  • تایرهایی که در اثر ایرادات فنی خودرو مانند جلوبندی دچار فرسایش های سریع، غیریکنواخت و/یا پله کردن شده باشند.

۴)مرجع تشخیص عیب:

عیوب ناشی از نقایص کیفی تایر، با نظر کارشناسان مراکزخدمات پس از فروش و/یا نمایندگی های منتخب، مورد بررسی، تعیین وضعیت و تعیین تکلیف قرار گرفته و میزان خسارت قابل جبران توسط ایشان برآورد میگردد.

۵)نحوه پذیرش محصول:

مشتریان میتوانند همراه با تایر مورد نظر ومدارک مربوطه ، به مراکز خدمات پس از فروش و/یا نمایندگیهای منتخب (مندرج درسایت شرکت) مراجعه، و درخواست تعیین وضعیت تایراز مراکز مذکور که حداکثر اهتمام خود را در حفظ حقوق مشتری به عمل میآورند، بنمایند.

۶)نحوه پرداخت هزینه کارکرد محصول پذیرفته شده:

در مورد تایرهایی که عیب آنها مورد تاییدکارشناسان مراکزخدمات پس از فروش و/یا نمایندگی های منتخب قرارگرفته باشد، و عمق آج باقیمانده رویه آنهاکمتر از ۹۰ درصد عمق آج تایر نو باشد، میزان خسارت متعلقه به روش زیر محاسبه شده و مشتری میتواند با پرداخت مابه التفاوت بهای اعلامی، یک حلقه تایر نو دریافت نماید.

  • مبلغ خسارت تعلق گرفته به مشتری (ریال) = A
  • عمق آج تایر نو = B
  • عمق آج باقیمانده تایر در ناحیه شاخص TWI = C
  • قیمت مصوب تایر نو = D
  • مبلغ قابل پرداخت توسط مشتری براساس میزان کارکرد تایر = E
A=(D×C)/B , D – A = E

یادآوری:

  • در صورتی که درصد کارکرد تایر مرجوعی مشمول خسارت ۱۰ % یا کمتر از۱۰ % باشد، تایر به عیب رسیده بدون اخذ مبلغ اضافه از مشتری از طریق تحویل یک حلقه تایر نو، جایگزین میگردد.
  • پرداخت هزینه مالیات بر ارزش افزوده برای تایرهای برگشتی مشمول خسارت که به مبلغ مابه التفاوت پرداختی توسط مشتری جهت جبران خسارت (بابت میزان کارکرد تایر) تعلق میگیرد، به عهده شرکت کویرتایر میباشد.
  • برای محاسبه و پرداخت ریالی بابت جبران خسارت وارده به مشتری در خصوص تایرهای با عیوب ناشی از نقایص کیفی تایر در تولید، ملاک محاسبه، آخرین قیمت مصوب شرکت (درِ کارخانه) برای فروش هر اندازه از تایر خواهد بود.
  • درتایرهایی که به دلیل عیوب ظاهری به صورت محصول درجه «۲» طبقه بندی شدهاند، علامت استاندارد در سمت درج شماره سریال تایر روی دیواره پاک شده و مهر داغی درجه «۲» روی آن حک میگردد. در صورتی که تایرهای درجه «۲» در شرایط سرویس دچار عیب گردند، همانند تایرهای درجه «۱» مشمول جبران خسارت واقع خواهند شد. دراین رابطه تایرمعیوب درجه «۲» با تایر درجه «۱» جایگزین گردیده ومابه التفاوت قیمت این دونوع تایر،توسط مشتری پرداخت خواهد شد.
  • هزینه تعویض چرخ، تعویض تایر روی رینگ و انجام بالانس و … به عهده مشتری خواهد بود. فقط در موارد شکایت مشتری بابت بالانس که ناشی از عدم بالانس چرخها و/ یا به هم خوردن آن باشد، در صورت رفع اشکال به وجود آمده (اصلاح بالانس)، هزینه بالانس پس از تأیید توسط مسئولین مناطق فروش ، به مشتری پرداخت خواهد شد.
اخبار و مطالب مربوط به لاستیک و تایر

واحدهای تولید لاستیک به صورت مشروط مجاز به قیمت گذاری هستند

بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، لاستیک های سواری با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت و مشروط بر اینکه زنجیره توزیع در سامانه جامع تجارت ثبت شود، راساً توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری می شود. به گزارش ایسنا، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که همانند گذشته فروش و عرضه لاستیک های …

مشکلات فروش لاستیک خودرو در سامانه جامع تجارت به نرخ دولتی

سید محمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان تایرگفت: سال گذشته مقداری ارز دولتی (۴ هزار و ۲۰۰ تومانی) به تجار دادند تا لاستیک به نرخ دولتی وارد کنند. آن‌ها نیز مکلف بودند این کالا را به نرخ دولتی به فروش برسانند. از اردیبهشت امسال فروش و عرضه این دسته از لاستیک‌ها با موانعی مواجه شد که …

لاستیک دولتی در کدام سامانه عرضه می شود؟

مدتی است که شاهد گرانی لاستیک خودرو در بازار آزاد هستیم و این گرانی باعث مشکلات زیادی شده است. لاستیک پراید که زمانی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رفت، اکنون به بیش از یک میلیون تومان رسیده که فروشندگان علت این گرانی را نبود لاستیک در بازار می دانند. از طرفی …

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک: مردم برای ثبت نام و خرید لاستیک از سامانه سردرگم هستند

سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران می گوید: در حال حاضر کمبودی در بازار لاستیک خودروهای سبک و سنگین وجود ندارد، اما مشکلات ثبت نام در سامانه مربوطه برای خرید لاستیک، مردم را سر درگم کرده است. «داود سعادتی نژاد» روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار  بازار افزود: بر اساس تصویب …

متقاضیان خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا این دو شرط جدید را بدانند

تا پیش از این فروش فوری دو خودروساز بزرگ کشور به این شکل بود که افراد واجد شرایط در زمان اعلام شده برای خودروهای مشخص شده ثبت نام کرده و درخواست خود را ثبت می کردند. سپس از میان متقاضیان به قید قرعه (که در حضور مسئولان ناظر انجام می شد) برندگان مشخص شده و …

ترخیص ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ با تفویض اختیاری که رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی داده است، وزیر راه دستور داد که همه لاستیک‌هایی که تا اول اردیبهشت‌ماه امسال وارد شدند و در گمرکات وجود دارند مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی شده و ترخیص شوند که با این وضعیت امیدواریم …

لاستیک از تولید تا مصرف – قرار است توزیع سیستمی لاستیک دولتی چگونه باشد؟

بعد از آن که ارز دولتی برای واردات لاستیک قطع شد (از دی‌ماه سال گذشته دولت بنا به ملاحظاتی ارز لاستیک را از گروه ۱ به گروه ۲ یعنی ارز نیمایی انتقال داد) شاهد هرج و مرج در بازار و افزایش نجومی قیمت لاستیک بودیم. برخی شروع به احتکار لاستیک کرده و تایرهایی را که …

سود فروش آزاد لاستیک به جیب چه کسانی می رود؟

علل نابسامانی بازار لاستیک خودرو و سودجویی برخی افراد از فروش لاستیک به نرخ آزاد در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیما بررسی شد. علل نابسامانی بازار لاستیک خودرو امشب ۲۴ شهریور ماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور محله ای معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت و سعادتی …

تحویل سالی یک جفت لاستیک به صاحبان خودرو با ثبت نام در سامانه جامع تجارت

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: مردم با مراجعه به سامانه جامع تجارت اطلاعات شخصی و خودروی خود را وارد کنند و پس از راستی آزمایی متقاضی درخواست خود را در سامانه ارائه می‌کنند و سالی یک جفت لاستیک تحویل می‌گیرند. حمید محله‌ای در برنامه گفتگوی ویژه خبری 2 شنبه شب شبکه دو سیما …

سوءاستفاده از فروش سامانه‌ای لاستیک‌های سواری توسط برخی تایرفروشان

سامانه فروش تایرهای سواری یک خلأ بزرگ دارد و آن این است که هنگام ثبت مشخصات خودرو و کدملی خریدار، ‌امکان خرید مجدد برای خودرو مذکور و فرد خریدار از بین نمی‌رود و مالک خودرو می‌تواند با مراجعه به مغازه‌ای دیگر بازهم دو  حلقه تایر دریافت کند. با یک کپی از سند خودرو، ‌بدون محدودیت …

دکمه بازگشت به بالا