اخبار ایران خودرواخبار خودروایران خودرو

محصول جدید ایران‌خودرو با کیفیت و قابل رقابت با خودروهای به روز جهانی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه محصول پروژه k132 توانایی رقابت با خودروهای جهانی را دارد، بیان کرد: این خودرو حاصل همکاری، یکپارچگی و وحدت خودروسازان و قطعه سازان است.

ایکوپرس_ امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در حاشیه نشست سازندگان قطعات و مجموعه های محصول پروژه k132، عنوان کرد: این خودرو از طراحی بسیار زیبا و به روزی برخوردار بوده و در صورت برخورداری از موتور و گیربکسی که پیش از این اعلام شده، خودروی بسیار موفقی خواهد بود، در بازار به خوبی خریداری خواهد شد و در آینده، حتی می تواند با خودروهای به روز و جهانی رقابت کند.
وی با اشاره به نهضت داخلی سازی قطعات که موجب شده تا بسیاری از قطعات داخلی‌سازی شوند، گفت: شروع و استمرار این نهضت فعلا ما را نجات خواهد داد و عاملی برای بقای ماست. اما این‌که مسوولان نظام به چه شکلی از این نهضت حمایت می کنند، در استمرار این امر تاثیرگذار خواهد بود‌.
این کارشناس اقتصادی در ادامه با بیان این‌که آمریکا با لغو برجام و اعمال تحریم‌های بی‌شمار موجب شد تا در مقطعی صنعت خودرو متحمل زیان‌هایی شود، خاطرنشان کرد: با جدی گرفتن نهضت داخلی سازی و نهادینه کردن داخلی سازی قطعات،به وسیله ساختارسازی و تغییر قوانین، وابستگی در حوزه قطعات کاهش خواهد یافت و این خودکفایی حتی با وجود لغو تحریم‌ها، استمرار خواهد یافت.
وی با بیان این‌که برای نخستین بار است که خودرویی در این سطح، طراحی می‌شود و تاکنون نمونه مشابهی در این زمینه نداشتیم،  تصریح کرد: تا پیش از این تولید خودرو با نظارت و همراهی و تامین خودروسازهای خارجی صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر چنین موضوعی وجود ندارد و قطعه سازان ما خودشان قطعات را داخلی سازی می کنند. این کار بسیار سنگین برای نخستین بار است که در کشور انجام شده و آخرین گام در مسیر طراحی خودرو است. گام بعدی طراحی صفر تا صد قطعات به وسیله مهندسان ایرانی است.
کاکایی با اشاره به همدلی قطعه سازان و خودروسازان برای تولید محصولی با کیفیت، افزود: قطعه سازان این بار با جدیت تمام، مسایل کیفی را از روزهای ابتدایی همراهی کردند. یعنی قطعه‌سازی توانسته قطعه را تحویل خودروساز دهد که تمامی ضوابط کیفی را رعایت کرده باشد.
وی با بیان اینکه یکپارچگی قطعه سازان و خودروسازان و پای کار آمدن تمام دستگاه های متولی در امر تولید خودرو بی هیچ چشم داشتی و با پذیرفتن تمامی ریسک های موجود، اقدامی یکتاست، ابراز امیدواری کرد که این حرکت جهش بزرگی در صنعت خودرو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *