اخبار خودرو

با 7 خودرو جدید بازار ایران در سال 1399 آشنا شوید

در حالی که سال 98 سال بسیار دشواری برای صنعت خودرو ایران بود و با شیوع بیماری کرونا پایان خوبی نیز نداشت، حال با بیم و امید به انتظار سال 99 نشسته ایم. در حال حاضر با شرایط موجود نمی توان به سال جدید چندان امیدوار بود. به ویژه چنانچه خودروهای پرتیراژی مثل پراید و پژو 405 مطابق برنامه قبلی از چرخه تولید حذف شوند تولید خودروهای جایگزین می تواند در این شرایط بسیار دشوار باشد.

در هر صورت مطابق اطلاعات موجود و برنامه های قبلی و اعلام شده، خودروسازهای کشور برنامه عرضه خودروهای جدید را در دستور کار دارند. در ادامه مطلب به سراغ 7 مدل خودرو می رویم که به احتمال زیاد (هرچند در تیراژ بسیار محدود) وارد بازار خودرو ایران در سال 1399 خواهند شد.

 


1. ساینا فیس‌لیفت

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در خط تولید خودروسازان باشیم؟

ساینا را می توان نسخه ارتقا یافته تیبا دانست که در چند سال اخیر کم کم جای خود را در بازار خودرو ارزان قیمت در ایران باز کرده است و انتظار می رود در سال های پیش رو بر سهم بازار خود بیفزاید. این امر نیازمند بروزرسانی این محصول است تا با ظاهری جدید بتواند نظر خیل بیشتری از مشتریان را به خود جلب کند. باید دید فیس لیفت ساینا شامل چه تغییراتی خواهد بود.

 


2. ام وی ام 315 پلاس

تاکنون دو نسل از خودرو MVM 315 را در بازار خودرو ایران شاهد بوده ایم. این خودرو چینی که در زادگاه خود با عنوان J15 شناخته می شود از زمان عرضه توسط شرکت مدیران خودرو با ظاهری جذاب و برخورداری از امکانات اولیه توانسته جایگاه مناسبی برای خود پیدا کند. اما اکنون با بالا رفتن قیمت این خودرو که در حال حاضر (اسفندماه 1398) با برچسب قیمتی 150 میلیون عرضه می شود دیگر با ظاهر و امکانات قبلی از رقابت پذیری کمتری برخوردار شده است. بنابراین شرکت مدیران خودرو در نظر دارد نسخه فیس لیفت این خودرو را با نام ام وی ام 315 پلاس (MVM 315 Plus) روانه بازار کند.

در مقاله دیگری به تفصیل به تغییرات صورت گرفته در ام وی ام 315 پلاس پرداخته ایم (اینجا کلیک کنید) ولی به طور کلی 315 جدید دارای تغییرات ظاهری (چراغ و سپر جدید در جلو و سپر جدید در عقب)، تغییر در داشبورد (مشابه ام وی ام X22) و همینطور استفاده از گیربکس اتوماتیک به جای دستی می باشد.

ام وی ام 315 جدید

 


3. ام وی ام X33 جدید

برنمه های شرکت مدیران خودرو برای سال 99 به فیس لیفت 315 محدود نمی شود و این شرکت در نظر دارد یکی از قدیمی ترین شاسی بلند (بخوانید نیم شاسی) های خود را نیز بروز نماید. خودرو ایکس33 (X33) تاکنون در سه نسل وارد بازار ایران شده است و حالا مدیران خودرو قصد دارد چهارمین نسل آن را با تغییرات ظاهری وارد بازار کند. بنابرانچه تا کنون میدانیم تغییرات در فیس لیفت X33 بیشتر به ظاهر خودرو و استفاده از جلو پنجره جدید و همینطور استفاده از رینگ های جدید محدود می شود و تغییری در بخش های دیگر شاهد نخواهیم بود.

با توجه به قیمت 260 میلیونی این خودرو (در اسفندماه 1398) با توجه به افزایش معمول قیمت در سال جدید و جدید شدن ظاهر خودرو احتمالا باید منتظر قیمت حدود 280 میلیونی و یا بیشتر برای X33 جدید بود.

ام وی ام ایکس 33 فیس لیفت

 


4. سمند K۱۳۲

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در خط تولید خودروسازان باشیم؟

در اواخر سال 98 و درست پیش از شیوع بیماری کرونا بود که شرکت ایران خودرو از خودرو جدیدی که فعلا با عنوان K132 شناخته می شود رونمایی کرد. این خودرو را باید نمونه ایرانی پژو 301 دانست که هرچند با ان برابری نمی کند ولی تا همینجا هم نظرات زیادی را به خود جلب کرده و خیلی ها منتظرند تا اطلاعات بیشتری در رابطه با این خودرو منتشر شود. این خودرو در صورت عرضه از همین حالا بخت زیادی برای موفقیت دارد.

 


5. جک S۴

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در خط تولید خودروسازان باشیم؟

شرکت کرمان موتور (دیگر خودروساز خصوصی کشور در کنار مدیران خودرو) نیز برای این که از قافله عقب نماند در نظر دارد خودرو JAC S4 را روانه بازار کند. همه ما با مدل های S3 و S5 جک آشنا هستیم و حال کرمان موتور در نظر دارد حد فاصل این دو خودرو را نیز با مدل جدید پر کند. این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 150 اسب بخار قدرت بهره خواهد برد و در صورتی که با قیمت رقابتی عرضه شود با توجه به محبوبیت این برند می توان به موفقیت آن بسیار امید داشت.

 


6. شاهین (رهام سابق)

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

مدت زیادی از معرفی رهم سایپا نگذشته بود که مدیران این شرکت تصمیم به تغییر نام آن گرفتند و حال قرار است با عنوان شاهین وارد بازار شود. چنانچه همانطور که شنیده ها حکایت دارد در این خودرو از موتور توربو شارژ ارتقا یافته تیبا استفاده شود شاید نتوان به آینده این خودرو نیم شاسی علیرغم زیبایی های ظاهری آن دلخوش بود. در هر حال هنوز زود است بدون اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو اظهار نظر کرد و فعلا بهتر است به ظاهرا جذاب آن دلخوش بود.

 


7. رانا جدید

سال آینده منتظر چه خودرو‌هایی در بازار ایران باشیم؟

خودرو رانا که قرار بود جانشین 206 سدان باشد بعد از یک دهه از زمان عرضه هیچ گا نتوانست به اهداف فروش خود دست پیدا کند و روز به روز سهم آن از بازار کمتر شده است. حال ایران خودرو یک بار دیگر تلاش دارد با اعمال برخی تغییرات ظاهری مجددا تلاش خود را برای جلب نظر طیف بیشتری از مشتریان به خرج دهد ولی به نظر نمی رسد با امکانات معمولی این خودرو به آن امیدوار  بود.

 

آیا شما اطلاعات بیشتری در خصوص خودروهای آینده بازار ایران دارید و یا پیش بینی خاصی دارید. در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *