اخبار خودرواخبار سایپاسایپا

اطلاعات جدید در مورد کوییک و ساینای جدید شرکت سایپا

تا دو ماه دیگر، آخرین عضو خانواده سواری پراید هم از خط تولید سایپا خارج می شود و این شرکت برنامه دارد تا با افزایش طیف محصولات، تیراژ تولید خود را حفظ کند. معرفی نسخه های جدید ساینا و کوییک از جمله این اقدامات است که پیش از این با نام «کوییک ۹۹» و «ساینا ۹۹» در رسانه ها مطرح شده بودند.

بر اساس تصاویر منتشر شده کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ نسبت به نمونه های فعلی با سه تغییر اصلی عرضه خواهند شد. تغییر در بخش جلو، عقب و تریم داخلی از جمله تفاوت های میان نمونه های فعلی ساینا و کوییک با نسخه های جدید است. تغییر گرافیک چراغ ها و برخی جزئیات سپر و جلو پنجره باعث شده تا کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ در بحث ظاهری تا حدی به روزتر از نمونه های فعلی باشند.

ساینا 99 کوییک 99

همچنین تغییرات بیشتر در بخش کابین، باعث ارتقای نسبی فضای داخلی کوییک و ساینای جدید شده است. اما آنچه که مشخص است، فعلا قوای محرکه این دو خودروی به روز شده تفاوتی با نمونه های فعلی و قبلی ندارد و همچنان از پیشرانه M15 و جعبه دنده دستی در آن ها استفاده خواهد شد. پیشرانه این خودروها ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و ۸۷ اسب بخار را با ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته به چرخ های جلو می رسد. این پیشرانه تطبیق لازم را برای اجرای استاندارد یورو ۵ دارد و احتمال نصب سری یورو ۵ پیشرانه M15 روی کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ وجود دارد.

آنچه که مشخص است، ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ با استانداردهای اجباری ۸۵ گانه همراه شده اند و در ابتدا با دو نمونه پایه و فول آپشن به بازار عرضه می شود.

 

در ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ می توانیم شاهد این ویژگی ها باشیم:

شیشه ها و آینه های برقی

تهویه الکتریکی دستی

دستگیره های جدید

چراغ روشنایی روز

سنسور پارک عقب

تطبیق با استاندارد جدید عابر پیاده

سامانه GSI جعبه دنده

سامانه BCM و کنترل مرکزی خودرو

سیستم صوتی USB، رادیو و AUX

طرح جدید فرمان و دسته دنده

رینگ فولادی

فرمان هیدرولیک

اخطار کمربند ایمنی

و…

همچنین در نسخه فول آپشن ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ چنین ویژگی هایی دیده می شود:

رینگ آلومینیومی

نمایشگر ۷ اینچی لمسی

بلوتوث

نمایش صفحه تلفن همراه روی نمایشگر خودرو

رهیاب ماهواره ای

دوربین عقب

شیشه های دودی عقب

سنسور نور

تریم داخلی چرم و پارچه

سنسور باد لاستیک

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

و…

هنوز مشخص نیست که سایپا با چه فرایندی عرضه کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ را آغاز می کند. اما آنچه که قطعی شده، تولید و عرضه این دو نسخه جدید در سال جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *