اخبار خودرواخبار سایپاسایپا

احتمال آغاز پیش فروش خودرو سایپا شاهین در بهار 99

در روزهای اخیر شرکت «سایپا»، تیزر تبلیغاتی «شاهین» را در صدا و سیما به نمایش گذاشته است. معمولا تیزر سایپا شاهین در ساعت های پربازدید تلویزیون نمایش داده می شود و گاهی در تبلیغات میانی برنامه هایی چون «عصر جدید» پخش می شود.

 

حال منابع خبری متعدد گزارش می دهند که سایپا برنامه دارد تا پس از پایان تعطیلات نوروزی شرایط پیش فروش شاهین را اعلام کند. پیش از شیوع ویروس کرونا در ایران، سایپا برنامه داشت تا در اسفند ۹۸ محصولات جدیدش را برای سال ۱۳۹۹ رونمایی کند و از سویی نمونه نهایی و قابل عرضه شاهین را معرفی نماید. اما گسترش کرونا باعث بر هم خوردن فرایند معرفی و عرضه محصولات جدید سایپا شد و برای همین این شرکت، سعی دارد تا از طریق رسانه های جمعی معرفی و بازاریابی سایپا شاهین را به صورت مجازی انجام دهد.

برنامه قبلی سایپا این بود تا اولین مرحله پیش فروش شاهین در هفته آینده و به مناسب نیمه شعبان برقرار شود. اما با توجه به مشکلات مربوط به کرونا و تغییر جزئی برنامه ها، احتمال دارد که فروش این سدان جدید با چند روز تاخیر آغاز شود. به هر حال می توان گفت که به احتمال بسیار زیاد، سایپا شاهین تا پایان فروردین ۱۳۹۹ به فروش می رسد و مشتریان می توانند به صورت اینترنتی مراحل پیش خرید این خودرو را انجام دهند.

شنیده ها حاکی از آن است که شاهین در تابستان ۱۳۹۹ به دست مشتریان می رسد و احتمالا از اواخر خرداد سال جاری تولید انبوه این سدان پلتفرم SP100 در کارخانه تهران سایپا آغاز می شود. فعالان بازار خودرو می‌گویند نرخ خودروهای کارخانه‌ای در سال 99 براساس شاخص‌های کلان تغییر خواهد کرد. آنها معتقدند که نرخ شاهین در کارخانه بین ارقام 140 تا 150 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

 

سایپا شاهین به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو مجهز است. این پیشرانه نمونه ارتقا یافته پیشرانه M15 است که پیش از این در ساینا، کوییک و تیبا استفاده شده است. پیشرانه شاهین از نوع ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است و با تغییر ضرایب اطمینان، تغییر سرسیلندر، بلوک اصلی و… می تواند با فناوری توربوشارژ ۱۰۸ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر تولید کند. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو ۵ است و توان را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رساند. آن طور که مشخص است، جعبه دنده شاهین متفاوت از سایر محصولات سایپا خواهد بود.

نمونه تولید انبوه این خودرو قرار است تا به سانروف، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، دو کیسه هوا، آینه های تاشو برقی، سامانه هشدار وضعیت دنده GSI، کامپیوتر سفر و… مجهز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *